Kan ikke køre på næsten tom tank

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11227
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Kan ikke køre på næsten tom tank

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Jeg har været ude og køre til Ringsted også var jeg sjovt nok inde på en tankstation men jeg tænkte der stadig var en del benzin tilbage men så på vej tilbage løber jeg tør også måtte jeg gå 5 km til en benzintank.
Jeg gad ikke kigge i benzintanken for at se om det var derfor den ikke kunne køre fordi det vidste jeg næsten det var men inden jeg tanker kan jeg se der et lidt benzin tilbage når man ruster scooteren og det har jeg også oplevet nogen gange før.

Hvordan kan det være at den ikke kan køre selvom der er lidt tilbage ?
Jeg ved studsen i benzintanken er svejet sådan at den stikket lidt op inden i tanken men hvis nu man ryster tanken så burde man vel kunne få det ned i røret.
Skal der mon være et tryk oppe fra benzinentanken sådan at benzinen kan komme igennem benzinfilteret eller sådan noget ?

Der hvor slangen kommer ud i bunden af tanken der går den ligesom lidt ned også op til benzinhanen også ned til filteret eller omvendt. Kunne måske være derfor at det ikke går ned hele vejen.
Billede
Billede
Brugeravatar
oskar33
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 316
Tilmeldt: 20. juni 2011 15:33
Scootere: Giantco G-Buddy 2010
Geografisk sted: Frederikssund

Re: Kan ikke køre på næsten tom tank

Ulæst indlæg af oskar33 »

Jeg har også været i Ringsted eller... jeg skulle til Skjoldenæsholm og blev usikker på hvor meget benzin jeg egentlig havde tilbage, da jeg ikke havde nået bunden før. Jeg fandt hovedvejen og tankstationen i Ortved reddede mig (Hvor fa'n ligger Ortved - det s'gu da en musiker i Sort Sol)

Nu gælder det jo ikke om at forstå hvorfor man render tør med 1 l. tilbage, men at være lidt praktisk og i stedet at konstatere at det bare er det der er galt og så iøvrigt tænke på hvad der blev af de andre fem liter.

Løsning 1: Bed om hjælp

Sæt dig ned ved siden af dit køretøj og se ud som en der trænger til hjælp. Få en bil til at stoppe. En sød dame stopper og du trækker dette redskab frem..., mens du pænt spørger: Må jeg putte en tiger i tanken?!

Billede

Husk at en halv liter benzin kan skaffe dig hen til næste tankstation. En lille ting for den søde dame - en stor ting for dig. Jeg har prøvet at slæbe en scooter med fladt bagdæk bare 1 km i Køge. Så kan man godt mærke at den vejer 80kg.


Løsning 2: Køb dig til hjælp

Falcks glimrende abonnement som jeg nu haft glæde af tre-fire gange..ja, der kommer de også med benzin til én og kører dig og dit køretøj hjem hvis du er ked af det eller viser tegn på sygdom. Det eneste de endnu ikke har prøvet på er at lave ens scooter.

Behøver jeg at sige at en tur kræver en opladt mobiltelefon og også helst en kande lappeskum.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11227
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Kan ikke køre på næsten tom tank

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Ja det er noget tungt lort og skubbe med det reduktionsgear og koblingsklokke der ikke kan kobles fra.
Jeg fat da også varmen.
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1261
Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
Scootere: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Re: Kan ikke køre på næsten tom tank

Ulæst indlæg af Kymconørden »

scootergrisen skrev:Skal der mon være et tryk oppe fra benzinentanken sådan at benzinen kan komme igennem benzinfilteret eller sådan noget ?
ja det må vel kræve et vist tryk, og trykket er jo nærmest væk når der kun er en sjat der dækker røret. Og er man helt dernede hvor man ikke kan nå at "ryste" benzinen hen over hullet, lisså hurtigt som motoren bruger det, ja så er man vist løbet tør. Og er den først begyndt at prutte og sætte ud, slår hanen jo fra og gør det hele mere besværligt :weeping:
Smart med fordybningen inde i tanken, det må være der vand og skidt holdes i skak, frem for at havne i filteret.
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1261
Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
Scootere: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Re: Kan ikke køre på næsten tom tank

Ulæst indlæg af Kymconørden »

oskar33 skrev:Det eneste de endnu ikke har prøvet på er at lave ens scooter.
Første gang Kymcoen strejkede for mig, ringede jeg efter transport via Falck, men en fyr i en lille Falck-bil og værktøjs-kasse dukkede op og begyndte at gå den igennem i stedet for. Det viste sig at være en udryknings-fejl de havde lavet. Og desværre kunne han ikke fixe den døde CDIbox og ringede så til transporten. (endnu 1,5 times venten) Men vi kom da hjem til sidst. Ja og bliver man syg, svimmel, utilpas eller smerter og hvad ved jeg, kommer de skisme og henter een.

Og enig. Altid Lappeskum ombord. Et fladt dæk er der sgu ingen grund til at vente 1,5 time på Falck for :thumbup:
Besvar