PGO T-Rex Fjerne Begrænsninger og LET tun

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Pendleren
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 6
Tilmeldt: 29. juli 2013 22:05
Scootere: PGO T-Rex '02

PGO T-Rex Fjerne Begrænsninger og LET tun

Ulæst indlæg af Pendleren »

Hej.
Jeg har en PGO T-Rex jeg pendler på dagligt og kunne godt tænke mig lidt mere "GO" uden det gik for meget udover benzinøkonomi eller for mange bøder,
lige nu er eneste modifikationer: ingen skive og manuel choker.
Jeg forestiller mig at sætte en anden udstødning ala Proma Legal (som ikke ser tunet ud som f.eks knæk udstødningerne)
vil det give noget at pille gummi dimsen i luftfilteret ud??(den der sidder hvor luften kommer ind i filteret)
Skal jeg med de to modifikationer gøre noget ved kobling eller variator??
Jeg er klar over at jeg skal dysse om og det vil gå lidt ud over km/l, men jeg vil gerne jeg kunne få ca 20km/t mere(nu går den 60-65) uden at optrækket behøver være vildere.

Kan i anbefale nogle gode dæk?? Gode som i bliver ikke slidt hurtigt, gode km/l

Sig endelig til hvis i mangler oplysninger

På forhånd Tak
Brugeravatar
Katana
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 458
Tilmeldt: 28. september 2011 01:24
Scootere: 2015 Honda Vision NSC50WH 4T - Sort.
Geografisk sted: Randers

Re: PGO T-Rex Fjerne Begrænsninger og LET tun

Ulæst indlæg af Katana »

Dæk : f.eks sava laver gode slidstærke dæk.

Hvis du vil kunne køre 20 km/t hurtigere end den gør nu, kommer du ikke udenom større cylinder og stempel - f.eks 70 cc kit. Det vil desværre medfører at din benzinøkonomi bliver dårligere. Du må vælge mellem fart eller km/l - du kan ikke få begge samtidigt.
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1261
Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
Scootere: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Re: PGO T-Rex Fjerne Begrænsninger og LET tun

Ulæst indlæg af Kymconørden »

Pendleren skrev:..vil det give noget at pille gummi dimsen i luftfilteret ud??(den der sidder hvor luften kommer ind i filteret)
Skal jeg med de to modifikationer gøre noget ved kobling eller variator??
Hej Pendler.
Ja, det vil give noget at fjerne så meget så muligt af propper, dutter, tragte og forhindringer i kassen og rør. Jo mere luft motoren kan trække, jo mere "go" vil den få. Og som du nævner derefter en større dyse. :thumbup:
Det er en forholdsvis mild "tuning", så variatoren og koblingen skulle gerne kunne følge med. Men selv med lidt øget effekt kan en sports-variator sagtens gi noget ekstra. Sports-kobligen er altid sjov, specielt de justerbare der kan sættes til at slå ud ved de optimale omdrejninger.
Lidt info om tun og tundele: http://scootergrisen.org/forum/viewtopic.php?f=5&t=1226
Brugeravatar
Pendleren
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 6
Tilmeldt: 29. juli 2013 22:05
Scootere: PGO T-Rex '02

Re: PGO T-Rex Fjerne Begrænsninger og LET tun

Ulæst indlæg af Pendleren »

Takker for de hurtige svar. Det er fantastisk at der er et forum hvor simple spørgsmål ikke bare bliver ignoreret eller gjort grin med...

Kantana:
Jeg havde også kigget på Sava dæk, så det tror jeg det bliver, jeg ved godt jeg ikke kan få i pose og sæk så jeg beholder std. cylinder og lever med hvad
fjerningen af alle typer begrænsning giver.

Kymkonørden:
Er de sports ting du snakker om noget ligende dette her?? eller er jeg helt ude i hampen...

http://www.kgi.dk/product-210-1671.php

http://www.kgi.dk/product-2410-1669.php

På Forhånd Tak
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1261
Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
Scootere: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Re: PGO T-Rex Fjerne Begrænsninger og LET tun

Ulæst indlæg af Kymconørden »

Pendleren skrev:..noget ligende dette her?
Ja, lige præcis dem. Delene i sig selv giver jo ikke flere kræfter, men de er langt bedre til at udnytte den øgede effekt end standard-delene.
Da du nævner topfarten frem for optrækket, kunne en sekundær-gearing også være en mulighed for en pendler som dig. Med den vil du kunne bruge de nye kræfter til en højere hastighed frem for optræk. Ja, sådan kunne man jo blive ved.. :D
Skulle du være i tvivl om der er flere begrænsninger, ka du finde dem her: http://scootergrisen.org/scooterhjemmes ... ninger.php
Brugeravatar
Pendleren
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 6
Tilmeldt: 29. juli 2013 22:05
Scootere: PGO T-Rex '02

Re: PGO T-Rex Fjerne Begrænsninger og LET tun

Ulæst indlæg af Pendleren »

Hej

Sekundær gearing like this??:

http://www.kgi.dk/product-1206-1661.php

hvad er std. gearing?? ved du det??

men ja topfart er vigtigere jeg køre med fuld hane længe af gangen, så op trækket behøver ikke være mere end std.
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1261
Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
Scootere: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Re: PGO T-Rex Fjerne Begrænsninger og LET tun

Ulæst indlæg af Kymconørden »

Yeps, lige sån en. Slut-gearingen omme ved baghjulet der gør den samlede gearing lidt lavere/tungere end normalt.
Nej, jeg kender ikke gearingen som standard. I eget tilfælde ringede jeg til biksen og sikrede mig at den gearede ned og ikke op, samt at den lå så tæt på originalen som muligt for ikke at blive for tung. Det drejede sig vist om 2-3 tænders forskel fra standard.
Husk at gearingen først giver mening når motoren har fået mere out-put :thumbup:
Brugeravatar
Pendleren
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 6
Tilmeldt: 29. juli 2013 22:05
Scootere: PGO T-Rex '02

Re: PGO T-Rex Fjerne Begrænsninger og LET tun

Ulæst indlæg af Pendleren »

Men de modifikationer jeg har beskrevet er de nok til at trække en højre gearing??
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1261
Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
Scootere: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Re: PGO T-Rex Fjerne Begrænsninger og LET tun

Ulæst indlæg af Kymconørden »

ja, det kunne man da håbe. Hvis du får godt med luft igennem filter-kassen, og med udstødningen du beskriver er der nok gode chancer.
Hvis du fornemmer at dine mods har givet ekstra liv til motoren, burde den snildt kunne trække en tand tungere gearing. (Min egen 50cc har ingen problemer med at trække den.) Du vil nok kunne mærke til den tid, om du mener den har fået overskud nok til et gearings-projekt :thumbup:
Besvar