Texas Stranger 50 vil stadig ikke starte

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Bavnemand
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 7
Tilmeldt: 13. juni 2013 15:33
Køretøjer: VGA Digita, 30km/t - Standard
Stranger 50, 45km/t - Standard

Texas Stranger 50 vil stadig ikke starte

Ulæst indlæg af Bavnemand »

Hej allesammen.
Min Texas Stranger 50 (4takt) har nogle problemer med at starte, og jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvad problemet er, da jeg ikke er så fiks mht. knallerter.
Den lader til at prøve at starte når man bruger kickstarteren, men den tager ikke rigtig ved. elstartknappen giver ingen reaktion overhovedet, ingen lyd heller.
Jeg har fundet ud af at der kommer benzin igennem benzinslangen og ind i karburatoren, men mere ved jeg ellers ikke rigtigt, udover at tændrøret virker, og batteriet er opladet. Det er også værd at nævne at begge blinklys virker når tændingen er startet, selvom jeg ikke kan starte knallerten helt.
Prøv evt. at tage et kig på billedet herunder:
IMAG1139.jpg
Nogen idéer til hvad der kunne være galt?
Mange tak på forhånd :)
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11307
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Texas Stranger 50 vil stadig ikke starte

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Mål hvor mange volt batteriet har.

Check at bremselyset virker når du holder bremserne inde.

Check at kontakten ved sidestøttebenet virker hvis der er sådan en på din model. Det skal være slået op når du vil starte motoren.

Lyt om starterrelæet siger "klik klik" når du har slået sidestøttebenet op, holder en bremse inde og trykker på starterknappen.

Tag tændrøret ud og check at der er gnist når du holder det på motorblokken og bruger el eller kickstarter.
Brugeravatar
Bavnemand
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 7
Tilmeldt: 13. juni 2013 15:33
Køretøjer: VGA Digita, 30km/t - Standard
Stranger 50, 45km/t - Standard

Re: Texas Stranger 50 vil stadig ikke starte

Ulæst indlæg af Bavnemand »

scootergrisen skrev:Mål hvor mange volt batteriet har.
Det kan jeg ikke rigtig hitte ud af?
Check at bremselyset virker når du holder bremserne inde.
Det virker ikke når jeg holder bremserne inde.
Check at kontakten ved sidestøttebenet virker hvis der er sådan en på din model. Det skal være slået op når du vil starte motoren.
Der er ingen kontakt, i hvert fald ikke som jeg kunne få øje på.
Lyt om starterrelæet siger "klik klik" når du har slået sidestøttebenet op, holder en bremse inde og trykker på starterknappen.
Der kommer ingen lyd overhovedet når jeg trykker på starterknappen.
Tag tændrøret ud og check at der er gnist når du holder det på motorblokken og bruger el eller kickstarter.
Er gjort, der er gnist.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11307
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Texas Stranger 50 vil stadig ikke starte

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Prøv både venstre og højre bremse greb og se om bremselyset virker.
Brug det højre bremsegreb og lyt ved grebet om det siger en lille klik klik lyd.
Check bremsekontakterne sidder som de skal og check ledningerne : http://scootergrisen.org/scooterhjemmes ... msekontakt

For at måle volt på batteri og om der er forbindelse i ledninger og kontakter osv kan du bruge et multimeter.
Så hvis du ikke har sådan et så kan du købe et for at fejlfinde det elektriske.

Jeg syntes i hvert fald du skal gå i gang med at lave den så el starteren virker og bremselyset.
Det kan selvfølgelig også være bagpæren som er defekt eller har dårlig forbindelse så prøv og kom ind til bagpæren og kig på den.
Besvar