Så synes jeg det er svært IKKE at køre aggressivt her i Århus. Bilister finder sig ikke i, at man tager den med ro og forsøger at finde en glidende kørsel. Så jeg giver oftest fuld gas når jeg starter fra et lyskryds for ikke at genere bilerne bag mig. Og prøver jeg at afpasse hastigheden efter det næste grønne lys, bliver jeg selvfølgelig overhalet af biler der så kan bremse op for rødt og ødelægge min "grønne" kørsel. Vi er de svage i trafikken, og jeg kører derefter. Altså at genere medtrafikanterne mindst muligt.Baddi skrev:Katana skrev:Baddi @ Aggressiv kørsel er ikke mulig på sådan en flad 50 cc 4 takter. Jeg kører på samme måde som da den var lovlig. Dvs hurtig op i fart, og derefter gashåndtaget på halv eller kvart gas.
Scootergris @ Ja, trykket er korrekt : 2,25 Bar bagpå og 2,0 Bar foran. Jamen skal jeg have et ægte bagdæk i 90/90-14, er der ikke andet at vælge mellem. KUN Heidenau kan levere dæk der er beregnet som bagdæk i den korrekte størrelse.
Du skulle have kontaktet Heidenau reifenwerk med din oplevelse.
Jo det kan man da.
Agressiv kørsel er dog mest med når man bremser på sådan en maskine. På indsprøjtningsmaskiner vil de stoppe al benzingivning hvis man lukker helt for gashåndtaget indtil man er nede omkring tomgangsomdrejninger. Derfor bruger man meget mindre benzin hvis man 50 meter før et lyskryds hvor der er rødt slipper helt for gashåndtaget og lader den motorbremse mens man triller frem til lyskrydset så man kun lige skal give det sidste med bremsen for at stoppe.
Agressiv kørsel der er jo så at komme med fart på hele vejen hen til lyskrydset for så 10 meter fra det at slippe gassen og bremse.
Også ser jeg nogen der når de skal til venstre i et lyskryds bare giver fuld hammer for at komme hen til hjørnet før cyklisterne der alligevel skal lige over. Det kalder jeg også agressiv kørsel.
Venligst Erik.