Agility svaghed

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1261
Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
Scootere: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Agility svaghed

Ulæst indlæg af Kymconørden »

Når 2 originale isolations-stykker, ud af 2 ens Agilityer er gået samme sted, kan man vel godt tale om en tendens?
Så forstår jeg sgu bedre den underlige tomgang :crazy:
Vedhæftede filer
apr5 016.jpg
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1261
Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
Scootere: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Re: Agility svaghed

Ulæst indlæg af Kymconørden »

Iøvrigt ligger den ene agility motor og karburator splittet i atomer, hvis der skulle være brug for billeder af noget spændende :thumbup:
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Agility svaghed

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Isolatorstykket på min Kymco Super 8 er også revnet og gummiringen er helt fladmast så jeg spænder den også rimelig hårdt fast så jeg er sikker på den holder tæt indtil jeg får købt en ny på et tidspunkt.

Ved ikke om det kan være varmen fra topstykker der gør plastikket mere sprødt så det lettere går i stykker men det kunne vel godt tænkes.

Du skal være velkommen til at tage alle de billeder du har lyst til.
For eksempel motorblok delene fra begge sider og så man kan se de forskellige ting tæt på.
Brugeravatar
Baddi
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 320
Tilmeldt: 28. april 2012 17:28
Scootere: Kymco Agility 50, årg. 2008, trafikuheld efter 11.000 km.
Kymco Agility 50, årg. 1010 (købt dec. 2011), kørt 13.000 km. Projekt Indsprøjtning
Geografisk sted: Fyn

Re: Agility svaghed

Ulæst indlæg af Baddi »

Sjovt, det har jeg ikke oplevet. Pindboltene har fejlet først. :D

Til gengæld har jeg skiftet O-ringene ud med tætningssilikone rund i revnen, så har man ingen O-ringe der knækker eller bliver væk. :D
Brugeravatar
Baddi
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 320
Tilmeldt: 28. april 2012 17:28
Scootere: Kymco Agility 50, årg. 2008, trafikuheld efter 11.000 km.
Kymco Agility 50, årg. 1010 (købt dec. 2011), kørt 13.000 km. Projekt Indsprøjtning
Geografisk sted: Fyn

Re: Agility svaghed

Ulæst indlæg af Baddi »

Forresten, nu hvor vi taler om svagheder ved agilityen, så har jeg oplevet at hovedstøttebenet nemt knækker, hvis det får lov at ruste over to vintre. :)

Det er sket for mig to gange nu. :D
Brugeravatar
Fut
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 160
Tilmeldt: 24. april 2010 19:31
Scootere: Funtec scootcar
Geografisk sted: Renge på Stevns

Re: Agility svaghed

Ulæst indlæg af Fut »

Baddi skrev:Forresten, nu hvor vi taler om svagheder ved agilityen, så har jeg oplevet at hovedstøttebenet nemt knækker, hvis det får lov at ruste over to vintre. :)

Det er sket for mig to gange nu. :D
Når vi sådan taler om svagheder så må hovedstøttebenet være en kinesisk svaghed. Mit knækkede og bukkede så det rørte jorden når jeg drejede. Pyh ha. :evil:
Brugeravatar
Baddi
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 320
Tilmeldt: 28. april 2012 17:28
Scootere: Kymco Agility 50, årg. 2008, trafikuheld efter 11.000 km.
Kymco Agility 50, årg. 1010 (købt dec. 2011), kørt 13.000 km. Projekt Indsprøjtning
Geografisk sted: Fyn

Re: Agility svaghed

Ulæst indlæg af Baddi »

Fut skrev:
Baddi skrev:Forresten, nu hvor vi taler om svagheder ved agilityen, så har jeg oplevet at hovedstøttebenet nemt knækker, hvis det får lov at ruste over to vintre. :)

Det er sket for mig to gange nu. :D
Når vi sådan taler om svagheder så må hovedstøttebenet være en kinesisk svaghed. Mit knækkede og bukkede så det rørte jorden når jeg drejede. Pyh ha. :evil:
Mit har altid ramt jorden når jeg har drejet, fordi jeg lægger mig så mega langt ned. Efter det er knækket af er det så bare sidestøttebenet der rammer når jeg kommer for langt ned til venstre side. :mrgreen:
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1261
Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
Scootere: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Re: Agility svaghed

Ulæst indlæg af Kymconørden »

Enig. Et kina-metal-stativ der sidder monteret så udsat som noget. Sand-blæsning fra forhjulet hele sommeren, og så tilsat en dejlig salt-opløsning hele vinteren :wtf:
Mit var efter 4 år også godt angrebet af rust, værst var de bolte der gør det ud som "lejer" til central-benet, de var løse og var begyndt at "gnave" hullet i støttebenet ovalt.
En rensning samt en fed gang Hammerite, har nok reddet mit fra total-opløsning :angel:
IMGP1186.JPG
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1261
Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
Scootere: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Re: Agility svaghed

Ulæst indlæg af Kymconørden »

Olie-pumpen eller rettere, måden tandhjulet er monteret pumpen, skal også lige med her som en svaghed.
Begge mine brugte Agilityer, havde den samme metalliske rasle-lyd fra blæser-siden. (åbnede jeg for olie-påfyldningen mens motoren kørte, blev lyden Meget tydlig!) Begge tandhjul sad "løs" på akslen, ikke at de ville falde af, eller pumpen ikke virkede, men lyden var bare så kikset. Har efterfølgende hørt flere Agilityer med samme olie-pumpe-hjuls raslelyd.
Renov 2 154.jpg
Når akslens meget små støtte-flader efterhånden får gnavet sig 0,2mm ind i tandhjulet, begynder det at kunne rasle på akslen.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Agility svaghed

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Sædet er heller ikke for godt på Agility.
Har i hvert fald prøvet og køre på en hvor den bagerste del af sædet kan slås op som ryglæg der var sædeboksen man sidder lavet som et trin også var skummet dårligt så nå man kørte på et bunk kunne man mærke den kant.
Besvar