Kan godt starte men ikke perfekt

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Kan godt starte men ikke perfekt

Ulæst indlæg af scootergrisen »

De har ikke karburatorrens hos thansen.
Bilexperten havde noget der hed "injector cleaning" men det var ikke på spray.
Nu har de fleste butikker lukker for idag så venter til mandag.
Men er her nogen der ved hvor man kan købe karburatorrens ?
Brugeravatar
Bebbe
5. Rang
5. Rang
Indlæg: 75
Tilmeldt: 22. maj 2010 09:03

Re: Kan godt starte men ikke perfekt

Ulæst indlæg af Bebbe »

Hvis du lukker dette link op http://viewer.zmags.com/showmag.php?mid ... launcher=1 kommer du frem til scooter nøglen her kan du se hvor der er en forhandler i dit område som handler med silkolene de laver også karburatorrens, så det kunne jo være at den forhandler i dit område har det på hylderne
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Kan godt starte men ikke perfekt

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Der ligger en tæt på som sælger silkolene olie så måske de også har karburatorrens.
Nu har jeg haft blandingsskruen skruet helt ud også har jeg sprøjtet WD40 ind i hullet med det lange rør det følger med tænkte det måske kunne rense.
Det kan godt være det har hjulpet men prøver lige og se hvordan den starter fra kold.

Hvis motoren køre og blandingsskruen er helt fjernet så stiger motorens o/min en del.
Brugeravatar
resderra
6. Rang
6. Rang
Indlæg: 101
Tilmeldt: 7. juni 2010 23:43
Scootere: kymco super 8 4t 50cc

Re: Kan godt starte men ikke perfekt

Ulæst indlæg af resderra »

syntes det lyder logisk det med at det skal værre noget med karburatoren. Men jeg har bemærket at der altid er noget skidt på enden af min udstødning, Kymco super 8 4t så måske kan den ikke komme ordentlig af med sine gasser, jeg kan i hvert faldt godt forstille mig at det er meget beskidt inden i.Når du har udskiftet tændrør så kan man også udskifte tændrørskabel. kragen var noget med at han skiftede tændrør og kabel for bedre knist+batteri.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Kan godt starte men ikke perfekt

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Det sjovt i dag og i går der har den kunne starte fra kold af ved et enkelt tråd på kickstarteren. Altså kunne ikke være mere perfekt.
Min scooter og batteriet er 2½ år gammelt så måske det bare trænger til et nyt batteri. Det kan jo sagtens dreje starter motoren men det kunne da godt være at et helt nyt batteri vil kunne dreje det mere hurtigt og kraftigt ligesom når man træder med foden og at det så giver en hurtigere start ved første forsøg.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Kan godt starte men ikke perfekt

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Fik langt om længe købt noget karburatorrens.
billed2311.jpg
billed2311.jpg (132.81 KiB) Vist 5275 gange
Jeg troede man skulle skilde karburatoren ad når man brugte det men i følge vejledningen skal man bare fjerne luftfilteret og spøjrte det ind.
billed2312.jpg
billed2312.jpg (407.71 KiB) Vist 5275 gange
Så har jeg endelig fundet noget af bruge dette hul til for så behøver jeg ikke fjerne luftfilteret.
Billede
Besvar