Scootergrisen's Kymco Super 8 4T 50 cm³

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11195
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Scootergrisen

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Købte mig disse to stykker benzinslange idag som jeg skal bruge til at udlufte bremsekaliper.
benzinslanger.jpg
benzinslanger.jpg (117.07 KiB) Vist 6409 gange
Der er vel 70 cm slange ialt.
Tager nogen mønter frem fra lommen. 20'ere, 10'ere og 5'ere og regne med der må være mere end nok.
125,50 kroner :yikes:
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11195
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Scootergrisen

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Så fik jeg lukket lidt bremsevæske ud af systemet så niveauet er midt i glasset på bremsevæskebeholderen ved styret.

Og har også lukket lidt motorolie ud da der var lige ved maksimum grænsen.

Fik for nogen dage side denne pakning og gummiring fra speedline som de ved tidligere forsendelse havde sendt mig nogen forkerte. Disse ligne at være de rigtige selvom jeg ikke har prøvet dem endnu. Det er til helt forrest på motoren ved den sekundære luftindsugning også er gummiringen til bundproppen ved motorolien.
pakningogoring.jpg
pakningogoring.jpg (48.07 KiB) Vist 6408 gange
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11195
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Scootergrisen

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Så fik jeg prøvet at "lappe" ventilerne for første gang.
Syntes det hjalp lidt på motorgangen.
De ventilslibepinde pinde jeg havde købt, der var den mindre sugekop 19 mm hvilket er for stort. Selvom den mindste sugekop godt kunne sidder på den store ventil så når man trykke ned i topstykket så ramte gummiet. Prøvede at skære noget af gummiet af men det blev ikke godt.
Så jeg prøvede med lidt slange og blev træt af det så satte jeg en boremaskine på.
ventillap1.jpg
ventillap1.jpg (113.77 KiB) Vist 6405 gange
ventillap2.jpg
ventillap2.jpg (101.48 KiB) Vist 6405 gange
ventillap3.jpg
ventillap3.jpg (122.07 KiB) Vist 6405 gange
Her på billedet kan man se at ringene ligesom er lidt rillede. Jeg ved ikke om det er meningen de skal være spejlblanke.
ventillap4.jpg
ventillap4.jpg (84.01 KiB) Vist 6405 gange
Har mister en af de skiver der skal sidde under ventilfjedrene. Ved ikke hvor den er blevet af.
Så da jeg skulle have udstødningen på havde pakning sat sig forkert så den larmede lidt mere end normalt da jeg startede motoren så måtte have udstødningen af igen og rette på den nu skæve pakning og sætte udstødningen på igen.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11195
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Scootergrisen

Ulæst indlæg af scootergrisen »

I mandags blev jeg stoppet af politiet for at køre for stækt. Blev målt til 41 km/t.
Jeg havde heldigvis mit kamera med og det optog da det skete så jeg har denne video hvor i kan se det. I videoen siger han at der kan gå op til en uge før de har målt tophastigheden på et rullefelt og at jeg kunne komme og hente scooteren.
Fik så en opringning torsdag om at de havde målt tophastigheden til mener det var 54 km/t også ville de skrive 52 km/t eller sådan noget.

I dag har jeg så været på Køge politistation for at hente min scooter.
Skrev under på et stykke papir men skulle ikke vise noget id eller noget.
glideror.jpg
glideror.jpg (97.07 KiB) Vist 6396 gange
Så fik mig min scooter.
De har nok kørt den op på en vogn af en slags for de har ramt bunden så det ene sideskjold var rykket ud også var det ene sidespejl drejet. Men ud over det ser der ikke ud til at være sket noget dårligt med den.

Jeg tog værktøj med standard begrænset gliderør med så jeg kunne lave den lovlig.
Men så da jeg skulle sætte det begrænsede gliderør med forhøjningen i variatoren så passer den ikke fordi den remskiverskål jeg har i ikke er original så jeg kunne ikke sætte det i.
Så måtte jeg bare sætter stikket i CDI boksen så den var begrænset og køre med ubegrænset variator selvom der så var chance for at miste min scooter hvis jeg blev stoppet på vej tilbage.
Så kørte jeg hen og T Hansen og købte en begrænser ring til en Giantco Sprint 30 km/t og den passede heldigvis og havde sjovt nok præcis samme bredde som den forhøjning der sidder på det originale gliderør.

Så prøvede jeg og køre cirka 30 km/t på vej tilbage hvilket er røv langsomt. På et tidspunkt var der en anden lovlig scooter der kørte bag mig i lang tid også var der en fartmåling display hvor der stod 34 km/t så måtte jeg jo tage lidt fart af også blev jeg overhalet af ham på den anden scooter. Det går bare total langsomt når man bliver overhalet af en der køre 2 km/t hurtigere end en selv.

Nå men jeg har nu fået sat ringen i variatoren. Så må jeg se imorgen om jeg er ved er dø når jeg skal køre med den.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3551
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Scootergrisen

Ulæst indlæg af Jps »

Når først du er inde i vanen, så er 30-34 km/t ikke langsomt ;). Big2 kører 33 km/t for tiden og Big3 34-35 km/t.
---
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 268
Tilmeldt: 28. april 2011 22:51

Re: Scootergrisen

Ulæst indlæg af --- »

Jps skrev:Når først du er inde i vanen, så er 30-34 km/t ikke langsomt ;). Big2 kører 33 km/t for tiden og Big3 34-35 km/t.
Ja, man vænner sig til det. Min E-Buddy kører præcis 31km/t. Men ok, den har jo selvfølgelig heller ikke en larmende begrænsning. :)

Jeg kunne da køre fra Vejle-Middelfart på 5 kvarter. Jeg nød det, flot tur, også med 30km/t.

http://goo.gl/maps/kFFZG
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11195
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Scootergrisen

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Nu hvor jeg har sat begrænserringen i så kørte jeg forbi en fartmåler og der blev jeg målt til hele 24 km/t.

Zzzzzzzzzzzzzzzzzzz...

Det godt nok kedeligt og køre så langsomt.
Og det er også ret kedeligt hele til og kigge i sidespejlet for at se om folk overhaler for tæt også bliver overhalet med 50 km/t forskel.
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1256
Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
Scootere: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Re: Scootergrisen

Ulæst indlæg af Kymconørden »

scootergrisen skrev:..der blev jeg målt til hele 24 km/t.
Gaaaaab, det var ikke så godt!
Du må se at få slebet lidt af den skive, så den kommer bare lidt over 30 :weeping:
Brugeravatar
oskar33
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 316
Tilmeldt: 20. juni 2011 15:33
Scootere: Giantco G-Buddy 2010
Geografisk sted: Frederikssund

Re: Scootergrisen

Ulæst indlæg af oskar33 »

Det er godt at se at politiet passer sit arbejde.... :-) Jeg vil godt være med til at donere en halvtredser til bøden.

Udnyt din position som landets førende scooterguru og gå ind og opret et donationslink på PayPal. I videnskabens navn er man nødt til at ofre sig og selv om jeg ved, at du er et beskedent menneske kan man godt udnytte den her "Bed-om-hjælp"-bølge til sin egen fordel, fordi du aldrig har været hellig omkring begrænsningerne og hvordan man eliminerer dem.

Jeg får selv lyst til at fikse mit blinklys og mit speedometer i de kommende dage. Jeg er også stadig glad for de 30km/t men søger selvfølgelig af samme grund de lidt mere interessante veje til at holde mig vågen.
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1256
Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
Scootere: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Re: Scootergrisen

Ulæst indlæg af Kymconørden »

oskar33 skrev: Jeg vil godt være med til at donere en halvtredser til bøden.
Det var da en fin ide. Den er jeg sgu med på.
Jeg skylder efterhånden Grisen Mindst 50.- for alle de oplysninger jeg har haft så stor glæde af.
Så er der da allerede en hund i kassen :thumbup: Vi burde da oprette et nyt Emne: "Vores tur til at hjælpe Grisen" og så et kontonummer. Så er den bøde snart betalt.
Besvar