CPI Popcorn "satte" sig pludseligt...

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
reptiled
5. Rang
5. Rang
Indlæg: 62
Tilmeldt: 7. marts 2013 21:05
Scootere: Baotian BT49qt-7
Geografisk sted: Aalborg

CPI Popcorn "satte" sig pludseligt...

Ulæst indlæg af reptiled »

Jeg har for nyligt rodet med en cpi Popcorn, og egentlig fået den til at gå helt fint. (50-55 km/t) Faktisk fin maskine.

Desværre begyndte den i dag med mislyde (Som en motor uden olie, eller en "skurrende" lyd. der kom enkelte "knald/"bank" inde fra motoren, og pludseligt døde den bare. (Motoren stoppede, men knallerten trillede videre - blokerede ikke baghjulet) Jeg kunne ikke få liv i den igen, men efter ca. 10 min. kunne jeg træde kickstarten ned og starte den igen (Den lød dog stadig ikke rigtigt") Jeg prøvede at snige den forsigtigt hjem igen, med kun få omdrejninger osv. Motoren satte dog igen ud, og i min arrigskab fik jeg trådt så hårdt på kickstarten at den drejede over gevind (æv, må have en ny) - El-starten kunne heller ikke dreje motoren rundt.

Jeg er lidt i tvivl om det "bare" er stemplet der har sat sig, eller om det er værre end det? Krumtap, lejer osv.
Har bemærket at den har tabt lidt olie på det sidste, så har måske ikke fået alt den skulle have

Jeg tænker bare at hvis krumtap var brudt sammen, havde den vel ikke startet igen?

Afventer at skille ad og kigge cylinder og stempel efter, håber det er fejlen... Forkert smøring og et defekt stempel/cylinder...

Nogle gode forslag her?

Tager gerne imod, da jeg meget gerne vil have min lille CPI på banen igen...

Lars
Brugeravatar
reptiled
5. Rang
5. Rang
Indlæg: 62
Tilmeldt: 7. marts 2013 21:05
Scootere: Baotian BT49qt-7
Geografisk sted: Aalborg

Re: CPI Popcorn "satte" sig pludseligt...

Ulæst indlæg af reptiled »

Og skulle der være tale om stempel/cylinder, er der så nogen der har erfaringer med hvad man IKKE skal købe?
Brugeravatar
Fut
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 160
Tilmeldt: 24. april 2010 19:31
Scootere: Funtec scootcar
Geografisk sted: Renge på Stevns

Re: CPI Popcorn "satte" sig pludseligt...

Ulæst indlæg af Fut »

Det er en totakter ikke? Har du husket at fylde olie på? Det lyder lidt som om den har kørt for magert og har brændt stempel og cylinder sammen. Når benzin/luft blandingen bliver for mager bliver det varmt og delene sætter sig.
Besvar