Vacum på piaggio zip 2t

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Skovbjerg
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 5
Tilmeldt: 30. september 2011 20:37
Køretøjer: Piaggio Zip Fra 05

Vacum på piaggio zip 2t

Ulæst indlæg af Skovbjerg »

Hej.
Jeg har en Piaggio zip 2 takter som ikke vil starte og ved egentlig godt hvorfor...der er ikke vacum i studsen på karburatoren til tank hanen..
Er der nogle som ved hvad det er der er galt siden at der ikke er vacum i studsen når jeg vil starte...den åbner simpelthen ikke for benzinen :cry:
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11305
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Vacum på piaggio zip 2t

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Du kan prøve og tage benzinslangen af karburatoren og vakuumslangen af indsugningsstudsen.

Så peg benzinslangen ned i en benzindunk og sug i vakuumslangen.

Så kan du se om benzinhanen virker.

Så prøv og sæt benzinslangen på karburatoren igen og løsn drænskruen i bunden af karburatoren og lad benzinen løbe ud i benzindunken også sug igen i vakuumslangen og se om det løber igennem karburatoren.

Der bliver nok først rigtigt vakuum i indsugningsstudsen når motoren køre, hvis du brugeren kickstarteren så er vakuumet nok ikke så kraftigt igen.

Ellers check at indsugningsstudsen holder tæt ved motorblok og karburator.
Brugeravatar
Skovbjerg
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 5
Tilmeldt: 30. september 2011 20:37
Køretøjer: Piaggio Zip Fra 05

Re: Vacum på piaggio zip 2t

Ulæst indlæg af Skovbjerg »

Det er prøvet det hele uden at det har nogen virkning på det :-( men sidder der en membran i mellem karburator og cylinder lige som der gør på en Yamaha 4gear på plombpladen og hvis der gør kan det så være den der ikke lukker tæt.kan det have nogen indflydelse på at den ikke vil lave vacum ??
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11305
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Vacum på piaggio zip 2t

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Ja det kan det nok godt fordi hvis den ikke holder tæt så puset den tilbage igen også dur det nok ikke.
Du kan tage reedvalven ud og se om den har nogen revner og holde den op mod lyset og se om den holder tæt.
Brugeravatar
Skovbjerg
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 5
Tilmeldt: 30. september 2011 20:37
Køretøjer: Piaggio Zip Fra 05

Re: Vacum på piaggio zip 2t

Ulæst indlæg af Skovbjerg »

Ja jeg har ingen ide om om det kan være den men det virker lidt fornuftigt i min verden at hvis den ikke lukker tæt at så mister den vacummet...da jeg fik scooteren var det også galt,altså samme problem men der blæste jeg stille og roligt retur igennem studsen på karburatoren og det løste problem i en længere periode men nu er det galt igen og det hjælper ikke at gøre det igen,men vil da lige prøve at pille den af og se om den lukker tæt..
Besvar