Giantco E-Buddy 2010 - Elektrisk 45´scooter
-
- 15. Rang
- Indlæg: 11436
- Tilmeldt: 11. april 2010 11:30
Re: Giantco E-Buddy 2010 - Elektrisk 45´scooter
Der er lidt forskel på din også på hjemmesidens billede.
Der er 20 MOSFET (eller hvad de hedder) på hjemmesidens billede og på din er der 8 der mangler også er der 2 ekstra ledninger loddret på på hjemmes billede. Ved ikke om det har noget at gøre med hvor mange celler der er i batteriet.
Der er 20 MOSFET (eller hvad de hedder) på hjemmesidens billede og på din er der 8 der mangler også er der 2 ekstra ledninger loddret på på hjemmes billede. Ved ikke om det har noget at gøre med hvor mange celler der er i batteriet.
Re: Giantco E-Buddy 2010 - Elektrisk 45´scooter
Der er nu 12 Thyristor-eller-hvad-de-hedder på min. (Så der må være 12 parallel forbundene serier)-
Der er vist altid 16 celler i serie ved 48V systemer. 16 x 3,2V = 51,2V
Alt efter hvor mange paralleller der så er, kan man se ud fra antallet af Thyristor´s
Dvs. Der skal så være 16 serier af 12 parallelforbundene batterier. Jo færre milliampere jo flere paraleller skal der være for at opnå de 20Ah.
Der er vist altid 16 celler i serie ved 48V systemer. 16 x 3,2V = 51,2V
Alt efter hvor mange paralleller der så er, kan man se ud fra antallet af Thyristor´s
Dvs. Der skal så være 16 serier af 12 parallelforbundene batterier. Jo færre milliampere jo flere paraleller skal der være for at opnå de 20Ah.
Senest rettet af --- 24. februar 2013 22:01, rettet i alt 1 gang.
Re: Giantco E-Buddy 2010 - Elektrisk 45´scooter
Den fik jeg ikke fat i. Hvilke 2 ledninger?scootergrisen skrev:der mangler også er der 2 ekstra ledninger loddret på på hjemmes billede.
-
- 15. Rang
- Indlæg: 11436
- Tilmeldt: 11. april 2010 11:30
Re: Giantco E-Buddy 2010 - Elektrisk 45´scooter
Nederst på billedet jeg satte på der er nogen ledninger/stænger uden isolering som er loddet i nogen huller.
Re: Giantco E-Buddy 2010 - Elektrisk 45´scooter
Nåe, det er bare lus, alt efter hvilken konfiguration.
Re: Giantco E-Buddy 2010 - Elektrisk 45´scooter
Så er den samlet igen, og klar til en rigtig tur i morgen.
Jeg prøvede den lige rundt om blokken, er du vild, hvor har den ændret sig i opførsel.
Meget lettere og dobbelt så hurtig i optræk som før (knap 37kg lettere). Det er blevet til en raket.
Jeg prøvede den lige rundt om blokken, er du vild, hvor har den ændret sig i opførsel.

Meget lettere og dobbelt så hurtig i optræk som før (knap 37kg lettere). Det er blevet til en raket.

-
- 15. Rang
- Indlæg: 11436
- Tilmeldt: 11. april 2010 11:30
Re: Giantco E-Buddy 2010 - Elektrisk 45´scooter
Det er alligevel vildt man kan spare 37 kg ved at skifte batteritype.
Husk nu og tyverisikre den så der ikke er nogen der hugger den.
Der er lige en der skrev hun har fået stjålet sin scooter.
Husk nu og tyverisikre den så der ikke er nogen der hugger den.
Der er lige en der skrev hun har fået stjålet sin scooter.
Re: Giantco E-Buddy 2010 - Elektrisk 45´scooter
Mine scootere er sikret rimeligt godt. 
Kælderen er videoovervåget, og mit rum har jeg sat overvågning op, med I.P cam, og så er de boltet fast i gulvet.
Ja Synd at hælde bly på de el-scootere. Den er helt anderledes.
Træls at man ikke kan have sine ting i fred. De skulle have af en jernstang.

Kælderen er videoovervåget, og mit rum har jeg sat overvågning op, med I.P cam, og så er de boltet fast i gulvet.

Ja Synd at hælde bly på de el-scootere. Den er helt anderledes.
Træls at man ikke kan have sine ting i fred. De skulle have af en jernstang.

Re: Giantco E-Buddy 2010 - Elektrisk 45´scooter
Så har jeg været ude og prøve køre den. 
Jeg pinte den op af samtlige bakker her i Vejle, men den blev bare ved med at køre. Den går stadig ned i hastighed, men ikke så voldsomt som med bly.
Batterimåleren har sit eget liv. I starten gik den bare i bund, bare man gav fuld skrue, men steg hurtig mod toppen samtidig med accelerationen, og der blev den så hele tiden hver gang.
Efterhånden når man holdt ved et lyskryds, og gav fuld "gas" gik batterimåleren nu kun ned til det halve for at stige igen til top igen.
Jeg vil finde en ordentlig batterimåler beregnet til Lifepo4 batterier.
Nå men den kørte kvik, og virkede slet ikke død i det mere, som før. F.eks når man havde kørt blybatteriene halvflade så faldt farten og optrækket. Det er helt væk nu.
Turen blev på 24km, og har sat den til ladning, her kl 17:30.

Jeg pinte den op af samtlige bakker her i Vejle, men den blev bare ved med at køre. Den går stadig ned i hastighed, men ikke så voldsomt som med bly.
Batterimåleren har sit eget liv. I starten gik den bare i bund, bare man gav fuld skrue, men steg hurtig mod toppen samtidig med accelerationen, og der blev den så hele tiden hver gang.
Efterhånden når man holdt ved et lyskryds, og gav fuld "gas" gik batterimåleren nu kun ned til det halve for at stige igen til top igen.
Jeg vil finde en ordentlig batterimåler beregnet til Lifepo4 batterier.
Nå men den kørte kvik, og virkede slet ikke død i det mere, som før. F.eks når man havde kørt blybatteriene halvflade så faldt farten og optrækket. Det er helt væk nu.
Turen blev på 24km, og har sat den til ladning, her kl 17:30.
Senest rettet af --- 26. februar 2013 21:59, rettet i alt 1 gang.
Re: Giantco E-Buddy 2010 - Elektrisk 45´scooter
3.5 time tog det at oplade den.
Men nu kom jeg så lige til at se dette skema, min lader er 5Ampere.
Charge Mode
CC-CV
Standard Charge Current (A)
2
Charge Time under Standard Charge Current
12 hours
Fast Charge Current (A)
6
Charge Time under Fast Charge Current
4 hours
Dvs, med en 6amp lader skulle det tage 4 timer at oplade batteriet, med min 5Amp lader vil det så tage xx?? timer at oplade batteriet. Gad vide hvor meget der var tilbage på batteriet så? Tom var den ihvertfald ikke.
Men nu kom jeg så lige til at se dette skema, min lader er 5Ampere.
Charge Mode
CC-CV
Standard Charge Current (A)
2
Charge Time under Standard Charge Current
12 hours
Fast Charge Current (A)
6
Charge Time under Fast Charge Current
4 hours
Dvs, med en 6amp lader skulle det tage 4 timer at oplade batteriet, med min 5Amp lader vil det så tage xx?? timer at oplade batteriet. Gad vide hvor meget der var tilbage på batteriet så? Tom var den ihvertfald ikke.