Klar til Knallert - Ny online knallert teoriundervisning

Her kan du altid skrive hvis du er i tvivle om hvilke forum du skal skrive i.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Klar til Knallert - Ny online knallert teoriundervisning

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Se er der kommet ny online knallert teoriundervisning fra rådet for sikker trafik : Klar til Knallert
Brugeravatar
GYS
9. Rang
9. Rang
Køretøjer: EU45: Yamasaki GYS
Motorcykel: KTM Duke 200

Re: Klar til Knallert - Ny online knallert teoriundervisning

Ulæst indlæg af GYS »

Jeg gik ind på siden, og valgte afsnit D, placering, orientering og tegngivning, samt "hvor må du køre". Her er billed 4/7 der forklarer, at du må køre ind i en "skov", fordi der kun er skiltet biler/motorcykler forbudt. Her, syntes jeg, at det er på sin plads at nævne, at et i almindelighed ikke er tilladt at køre ind på skov og naturområder, heller ikke selvom skovstierne og skovveje er asfalteret. Mange steder, er der ikke knallert forbudt skilt, men trods det, er det ikke lovligt. Normalt, er det således forbudt.

Billede

I de fleste tilfælde, vil der være et lille skilt, hvor der står "skov og naturstyrelsen" på. Her gælder, at du må køre med cykel fra kl. 6.00 til solnedgang, men ikke knallert 30. Eneste motorkørsel og motorbrug som er tilladt, er skov og naturstyrelsens egne køretøjer. Disse regler gælder også, selvom der IKKE er skiltet herom.

I det pågældende tilfælde, hvor der står "æreindekørsel tilladt", er det sandsynligvis tilladt, at køre på knallert 30. Men manglede underskiltet, vil man i almindelighed ikke have lov. Det er almindeligt, at man på skov og naturstyrelsens arealer, sætter alle mulige forbudsskilte op - f.eks. motorkøretøjer forbudt, men ikke har knallert forbudt skiltet. Trods det, er ikke lovligt, at køre på knallert. Ofte, er også angivet cykling tilladt, eller cykel/gangsti. Trods det, er knallert kørsel forbudt. På naturområder, gælder ikke samme regler for knallert og cykel.

Jeg syntes, at det er en stor fejl, at det ikke gøres opmærksom på dette i knallert undervisningen, netop fordi at knallert forbuds skiltet oftest mangler ved indgangen til skov og naturstyrelsens områder. Normalt, er angivet alle andre forbud, f.eks. motorkøretøjer forbudt, men ikke skiltet knallerter forbudt.

Alle områder, hvor skov og naturstyrelsens "træ" er vist, er altid ulovligt at køre på knallert:
Billede Billede

Det kan også se sådan ud:
Billede

Grønne skilte, oftest på en rød pæl, anvendes kun på skov og naturstyrelsens område, så dette skilt, betyder derfor også knallert kørsel forbudt:
Billede

Selvom der ikke skiltes med knallert forbudt, så er må ikke køres knallert her. Men du må gerne cykle - og jeg mener også du må bruge el-cykel, selvom den har monteret el-motor, men det skal nok undersøges først, da jeg kun har det fra en el-cykel importør. Det er nemlig også tilladt med el-scooter. Men knallert er forbudt:
Billede
Besvar