Er der nogen der har et godt svar til det ?hvor henvender man sig når man skal ha lavet ejerskifte på en scooter man har købt brugt
Ejerskifte
-
- 15. Rang
Ejerskifte
Der er lige en der har spurgt om om dette.
- Kymconørden
- 11. Rang
- Køretøjer: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008
Re: Ejerskifte
Et besøg på motorkontoret med registreringsattest, id og nogle penge. Jeg skulle ejerskifte min, det tog 7min.
-
- 15. Rang
Også først bagefter der kan man få forsikring ikke også ?
- onkelroar
- 7. Rang
- Køretøjer: Giantco G-buddy 13000 km
Nej, man skal have en forsikrings begæring med, eller en police. Den får man ved at hendvende sig til sin forsikring. Samt naturligvis reg. attest og id som nævnt.
Og så skal de naturligvis ha nogle penge de gribbe
Og så skal de naturligvis ha nogle penge de gribbe
-
- 15. Rang
Kan man forsikre en scooter hvis før der er kommet nummerplade på ?
Lad os sige du køber en brugt scooter som er afmeldt af tidligere ejer og nummerpladen er taget af og du skal købe den.
Lad os sige du køber en brugt scooter som er afmeldt af tidligere ejer og nummerpladen er taget af og du skal købe den.
- oskar33
- 8. Rang
- Køretøjer: Giantco G-Buddy 2010
- Geografisk sted: Frederikssund
Min scooter er også omregistret.
Jeg er nødt til at eje en forsikring inden jeg får nummerplade på. Forsikringen følger ejermanden+1køretøj og jeg skal ændre oplysninger hos forsikringsselskabet hver gang jeg får lyst til at køre fast på en anden scooter (lidt trist - ikke nogen sidespring m.m. du låner en andens forsikrede scooter)
Hvis den er afmeldt får du formentlig en ny nummerplade
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1817299&vId=0
Jeg er nødt til at eje en forsikring inden jeg får nummerplade på. Forsikringen følger ejermanden+1køretøj og jeg skal ændre oplysninger hos forsikringsselskabet hver gang jeg får lyst til at køre fast på en anden scooter (lidt trist - ikke nogen sidespring m.m. du låner en andens forsikrede scooter)
Hvis den er afmeldt får du formentlig en ny nummerplade
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1817299&vId=0
- Fut
- 7. Rang
- Køretøjer: Funtec scootcar
- Geografisk sted: Renge på Stevns
De nye regler gør det lidt nemmere. Når du henvender dig på motorkontoret eller en nummerpladeoperatør. (for eksempel en synshal) fortæller du blot hvilket forsikringsselskab du ønsker og så får du automatisk en forsikring.
-
- 15. Rang
Skal man så ikke engang selv kontakte forsikringsselskabet ?Fut skrev:De nye regler gør det lidt nemmere. Når du henvender dig på motorkontoret eller en nummerpladeoperatør. (for eksempel en synshal) fortæller du blot hvilket forsikringsselskab du ønsker og så får du automatisk en forsikring.
- Fut
- 7. Rang
- Køretøjer: Funtec scootcar
- Geografisk sted: Renge på Stevns
Efter hvad jeg har læst mig til behøver man ikke.
Det er helt korrekt har lige prøvet detFut skrev:Efter hvad jeg har læst mig til behøver man ikke.