Kamera i styrthjelm

Her kan du altid skrive hvis du er i tvivle om hvilke forum du skal skrive i.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Kamera i styrthjelm

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Ja det var lige sådan en pels jeg mente.

Damn så koster GoPro Hero 2 motorsports edition kun 2195,- kroner hos actionvideo.dk nu : http://www.actionvideo.dk/index.php/spo ... sport.html
Nå men det gør det ikke mindre godt, men så har i andre da et sted i andre kan købe det billigt hvis i skal have sådan et.

Her tester de pelsen. Tror jeg vil købe et stykke langhåret pels af en slags, måske en ræv eller sådan noget.
Så kan jeg køre rundt med en rævehale bag på :party:
Nu havde jeg jo godt nok planlagt at bruge ekstern mikrofon men vil også gerne prøve det med pels.
He kunne være sjov og give hele kameraet pels på så det ligner et dyr :lol: så skal jeg da nok få noget opmærksomhed.

Jeg syntes bare instrumentpanelet og sidespejle og arm osv er i vejen hvis man har kameraet på brystet.
Men det kan selvfølgelig også være spændende og se.
Brugeravatar
Katana
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 458
Tilmeldt: 28. september 2011 01:24
Scootere: 2015 Honda Vision NSC50WH 4T - Sort.
Geografisk sted: Randers

Re: Kamera i styrthjelm

Ulæst indlæg af Katana »

Hmm.. Jeg tror IKKE jeg skal have mere dyrt elektronik foreløbig - jeg har nok i skufferne!
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Kamera i styrthjelm

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Prøv og se den her video fra en handikappet/ældre point of view. Meget interessant og se hvordan det er at komme rundt når man køre i rullestol og sådan og ikke mindre alle de steder man ikke kan komme hvis man nu ikke kunne gå selv.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Kamera i styrthjelm

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Filmede en der styrtede på scooter idag.
[Video link fjernet fordi jeg har slettet videoen]
12V
4. Rang
4. Rang
Indlæg: 49
Tilmeldt: 28. november 2011 19:40
Scootere: Piaggio Zip, gammel 45'er.
Geografisk sted: 6280 Højer
Kontakt:

Re: Kamera i styrthjelm

Ulæst indlæg af 12V »

Nu kan jeg bedre forstå hvorfor prisen har fået et dyk: http://www.engadget.com/2012/10/17/gopr ... -hands-on/

3'eren er på vej.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Kamera i styrthjelm

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Ja jeg så det også lige.
Det ser ellers fedt ud.

Jeg har lige prøvet at skrive til actionvideo.dk og høre hvad de kommer til at koste når de sælger dem.
12V
4. Rang
4. Rang
Indlæg: 49
Tilmeldt: 28. november 2011 19:40
Scootere: Piaggio Zip, gammel 45'er.
Geografisk sted: 6280 Højer
Kontakt:

Re: Kamera i styrthjelm

Ulæst indlæg af 12V »

Er selv på udkig efter et action cam, til starten af næste år. Tror den der Hero3 White Edition til 200$ er sagen for mig, samme specs som den gamle Hero HD men med en række forbedringer, til en virkelig god pris.

Vil skyde på omkring 1.800 kr,- for den lille udgave, hvis moms, fragt og told er kommet oveni.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Kamera i styrthjelm

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Ku i hvert fald være fedt og se nogen flere der optager mens de køre.

Actionvideo.dk skriver at de har lavet den her side hvor de skriver om det http://www.actionvideo.dk/gopro-hd-hero3-eller-hero2 og http://www.facebook.com/ActionVideo.dk
Der står white og silver kommer til danmark i næste uge.
Og de opdater siderne når de har priser.
Brugeravatar
Katana
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 458
Tilmeldt: 28. september 2011 01:24
Scootere: 2015 Honda Vision NSC50WH 4T - Sort.
Geografisk sted: Randers

Re: Kamera i styrthjelm

Ulæst indlæg af Katana »

Eftermiddagstur under en regntung og mørk himmel - sådan har det set ud her i den sidste måned - jeg savner efterhånden solen!.
Videoen er temmelig kornet, sådan ser den oprindelig video IKKE ud - optagelsen foregik i full hd.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Kamera i styrthjelm

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Gode detaljer på din video det er fedt når man lige kan læse teksten der står på en butik.
Der står videoen er skjult på youtube er det med vilje ? Så kan folk jo ikke så let finde den.
For at få noget mere lyd på kunne du prøve og fjerne proppen og sætte et stykke svamp/klud/pels og en gang gaffatape på men ikke så den lukker helt tæt så kan du sikkert få noget mere lyd på og ikke så meget vindstøj.

Jeg har prøvet med skum bag på mit GoPro Hero 2 kamera men det hjalp cirka ingenting. Tror skummet har for store huller så der stopper ikke vinden nok, det er fra sådan en skumdims man sætte på en håndholdt mikrofon jeg har klippet istykker.
IMG_0002.JPG
IMG_0004.JPG
Jeg har boret hul i siden af huset så jeg kan bruge mikrofonindgangen.
IMG_0006.JPG
IMG_0008.JPG
Her er den første test med den eksterne mikrofon. Det virker godt i forhold til hvad jeg havde regnet med.
[Video link fjernet fordi jeg har slettet videoen]
Besvar