Kamera i styrthjelm

Her kan du altid skrive hvis du er i tvivle om hvilke forum du skal skrive i.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Kamera i styrthjelm

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Se hvad jeg har købt :love:
mitgoprohero2.jpg
GoPro Hero 2 og Ride Hero beslag der kan bruges på cykel.

De kostede 2795,- kroner for kameraet og 249,- kroner for cykelbeslag.
Jeg gav 3000,- kroner for det hele.

Troede egentligt det kostede 2395,- kroner for kameraet sidst jeg var der men jeg havde så meget lyst til at købe det så købte det alligevel.

Nu vil jeg oplade batteriet og lave nogen optagelser og vise jer dem.
Kryds fingre for de bliver rigtig gode.
Brugeravatar
Katana
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 458
Tilmeldt: 28. september 2011 01:24
Scootere: 2015 Honda Vision NSC50WH 4T - Sort.
Geografisk sted: Randers

Re: Kamera i styrthjelm

Ulæst indlæg af Katana »

Stort tillykke.

Jeg havde gættet på, at du ville købe det før eller siden, så "henført" du har skrevet om GoPro. ;)

ps. Det kan såmænd sagtens ske jeg osse køber GoPro engang næste år - jeg er træt af kamera på styrthjelmen - derfor ses ingen film fra min side pt.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Kamera i styrthjelm

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Tak :)

Jeg har sat en holder med klister på hjelmen men den skal sidde i mindst 24 timer før man bruger den så jeg venter indtil jeg er sikker på den sidder rigtig fast.

Jeg prøvede at sætte kameraet fast på håndtaget og filme om natten for at prøve lidt det sad faktisk okay der men vil klart hellere have kameraet øverst på hjelmen hvor der er den bedste udsigt og det ser total fedt ud med fiskeøje man kan bare se en masse mere i forhold til mit andet kamera.
Brugeravatar
Katana
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 458
Tilmeldt: 28. september 2011 01:24
Scootere: 2015 Honda Vision NSC50WH 4T - Sort.
Geografisk sted: Randers

Re: Kamera i styrthjelm

Ulæst indlæg af Katana »

Køber jeg Gopro, skal kameraet monteres på min brystkasse med seletøjet, der kan tilkøbes.
Hjelmmontering er jeg færdig med - der er altid problemer med at pege kameraet i den rigtige retning/vinkel, når det har været af hjelmen. Den bedste placering jeg har haft, var på siden af forskærmen. Det gav måske ikke de bedste film, men var let at sætte kameraet på, tænde det og bare køre.

Desværre viste det sig at Interphone var for tyk til at sidde der.

Tag i Bauhaus byggemarked og køb 1 pakke TESA VELCRO FASTENER extra strong tape - pakken indeholder både loop og hook selvklæbende velcrobånd. Jeg bruger det tape til at montere mine kameraer til scooter og hjelm - velcrotapen er djævelsk vanskelig at hive fra hinanden - det er proffessionelt monteringstape, og ikke det almindelige der bruges til sko og tøj.
Du kan læse mere her : www.tesa-velcro.com varenummeret er 55229-00000 Jeg mener jeg gav ca. 300 kr for 12m tape.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Kamera i styrthjelm

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Jeg har lige været ude og filme en tur til næstved.
Til og starte med havde jeg monteret kameraet på venstrehåndtag hvor det sad overraskende godt og var næsten ikke i vejen.
Også senere der satte jeg det op på toppen af hjelmen hvor jeg tror udsigten er rigtig god.
Nu vil jeg se videoerne igennem og uploade noget af det.
Brugeravatar
Katana
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 458
Tilmeldt: 28. september 2011 01:24
Scootere: 2015 Honda Vision NSC50WH 4T - Sort.
Geografisk sted: Randers

Re: Kamera i styrthjelm

Ulæst indlæg af Katana »

Jeg har just opdaget noget grusomt!.
Mit Interphone kamera er IKKE fra Interphone. Det er et kinesisk bygget actionkamera der sælges under mange navne bl.a Interphone, Rollei, ERA osv osv. Mærkevarefabrikanter tager billigt kinesisk skrammel, og sætter deres eget navn på, så skramlet kan sælges til overpris! :evil:

Kameraet bygges af Chitec digital inc i kina og sælges under navnet RD32 på diverse internet kinsermarkeder som Alibaba.

Prøv at se et videoreview af "interphonen" her : http://www.techmoan.com/blog/2011/7/9/r ... amera.html
Mit Kamera har et nyere interface end det testede, men ellers er de ens.

S*tans at jeg ikke søgte mere intensivt på kameraet FØR jeg svingede dankort.

"Interphone" på chitec digital produktliste : CT-RD32S http://www.chitecdigital.com/product/product127.html
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Kamera i styrthjelm

Ulæst indlæg af scootergrisen »

GoPro Hero 2 er også lavet i kina. Så det syns jeg ikke du skal være ked af.
Det er da et godt billede du har med det kamera.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Kamera i styrthjelm

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Her har jeg sat en af de afrundede klisterpuder fast på hjelmen.
GOPR0015.jpg
GOPR0015.jpg (144.13 KiB) Vist 5944 gange
Og sådan har jeg valgt at sætte kameraet.
GOPR0012.jpg
GOPR0012.jpg (163.97 KiB) Vist 5944 gange
Grunden til jeg har sat kliderpuden lidt tilbage i stedet for helt øverst er fordi det er en flipuphjelm og jeg gerne vil kunne tage visiret helt op.
Så har jeg sat forlængerarm på for at få kameraet lidt frem og op så man ikke ser når kæbedelen af hjelmen er slået op.
Kameraet sidder rimeligt højt men det virker meget godt og få sådan en god høj udsigt.
Med det andet kamera jeg har som sættes i kæbedelen af hjelmen der hvor det store hul er der kunne jeg godt flippe visiret op men ikke kædedelen så gik kameraet på halvvejs også filmede kameraet jo heller ikke lige ud mere. Sådan her der kan jeg flippe op og ned uden det betyder noget for optagelsen.
GOPR0014.jpg
GOPR0014.jpg (128.71 KiB) Vist 5944 gange
Den vipper en lille smule løs ved monteringsklisterpuden så måske kan jeg kile noget fast der så den sidder helt fast.
Også satte jeg en snor på i tilfælde af klisterpuden giver slip så kameraet ikke ryger af.

Øv jeg uploadede en video til youtube også står der den ikke understøtter formater, så prøvede jeg og uploade en video på 5 sekunder det virkede fint.
Men den store video på 38 minutter den havde de ikke lyst til at vise.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Kamera i styrthjelm

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Her er så min første video upload fra GoPro Hero 2 kamera.
Når i ser videoen så vælg 720p og se den i fuldskærm for at se detaljerne.
[Video link fjernet fordi jeg har slettet videoen]
Hvad siger i til det ?
Se om i kan gætte hvor det er filmet henne.
Jeg syns det ser total fedt ud og det fedt man kan se så meget som et fiskeøje.
Der er en smule vindstøj men jeg skal have købt en ekstern mikrofon så jeg kan have den inde i hjelmen og snakke samtidig. Ellers tænker jeg på at sætte lidt pels bag på kameraet for at få vindstøjen væk.
Brugeravatar
Katana
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 458
Tilmeldt: 28. september 2011 01:24
Scootere: 2015 Honda Vision NSC50WH 4T - Sort.
Geografisk sted: Randers

Re: Kamera i styrthjelm

Ulæst indlæg af Katana »

Holddaop! Det billede er skarpt.
Pelsen til at dæmpe støjen kan du købe, og som alt tilbehør til GoPro, til en grov overpris!. 300 kr for et lille stykke nylonmåtte - det tæppe kan du selv lave og sætte fast med dobbeltklæbende tape.

Jeg er stadig ikke vild med placering af kamera. Ja, man kan se meget, men medmindre hovedet holdes mere roligt, flagrer billedet op og ned og fra side til side - sådan en urolig video gør mig søsyg.
Med brystsele kan man se lige så meget, men med mere rolig billede.

Original GoPro flået "kat".
Uden navn.jpg
Uden navn.jpg (41.27 KiB) Vist 5938 gange
Besvar