Yamaha Neos 4 takt nu som 30 km/t

Her kan du altid skrive hvis du er i tvivle om hvilke forum du skal skrive i.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Yamaha Neos 4 takt nu som 30 km/t

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Nu kan man få Yamaha Neos 4 takt som 30 km/t.
Pris : 11.998,- kroner.
DSC00553.JPG.png
DSC00553.JPG.png (690.42 KiB) Vist 7359 gange
http://www.yamaha-motor.eu/dk/produkter ... 30-km.aspx

Lidt forhandler links :
http://www.bike-shoppen.dk/Scootere/Nye ... takts.aspx
http://www.mc-x-naestved.dk/scootere-47/
http://www.bruun-larsen.dk/?pid=165&sub=88&sub2=166
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Køretøjer: Ivecar Plus 2023 kørt 8.500 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Yamaha Neos 4 takt nu som 30 km/t

Ulæst indlæg af Jps »

Den har man da kunnet købe længe ;) . Jeg var i Næstved for at prøve en for nogle måneder siden og den kørte ikke godt den, jeg prøvede. Den huggede, når den ramte topfarten på 32 km/t og det duer jo ikke.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Nå ok. Jeg var også lidt i tvivl om hvor nyt det var men jeg kunne se jeg stadig kun havde skrevet 45 km/t på hjemmesiden og kunne ikke finde noget hvor jeg havde skrevet om det før.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang

Ulæst indlæg af Jps »

scootergrisen skrev:Nå ok. Jeg var også lidt i tvivl om hvor nyt det var men jeg kunne se jeg stadig kun havde skrevet 45 km/t på hjemmesiden og kunne ikke finde noget hvor jeg havde skrevet om det før.
Nu er det jo så ikke en dårlig scooter, som sådan. Tror bare at den jeg prøvede og som blev hurtig klargjort til en prøvetur, ikke var indstillet korrekt.
Brugeravatar
balle
7. Rang
7. Rang
Køretøjer: Yamaha Neos 4, 45scooter

Ulæst indlæg af balle »

Jps skrev:
scootergrisen skrev:Nå ok. Jeg var også lidt i tvivl om hvor nyt det var men jeg kunne se jeg stadig kun havde skrevet 45 km/t på hjemmesiden og kunne ikke finde noget hvor jeg havde skrevet om det før.
Nu er det jo så ikke en dårlig scooter, som sådan. Tror bare at den jeg prøvede og som blev hurtig klargjort til en prøvetur, ikke var indstillet korrekt.
Jeg kan egentlig ikke forestille mig, at en moderne scooter med indsprøjtning og alskens elektronik skal indstilles efter den forlader fabrikken. Den bør bare starte og køre som den skal og er indstillet til. At begrænsningen så fra fabrikken gir` en ujævn kørsel må vel bero på en konstruktionsfejl. Jeg kan selvfølgelig ikke vide, om netop den scooter du har prøvet er behæftet med en fejl den ikke burde ha`.

Venligst Erik.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang

Ulæst indlæg af Jps »

balle skrev:
Jps skrev:
Jeg kan egentlig ikke forestille mig, at en moderne scooter med indsprøjtning og alskens elektronik skal indstilles efter den forlader fabrikken. Den bør bare starte og køre som den skal og er indstillet til. At begrænsningen så fra fabrikken gir` en ujævn kørsel må vel bero på en konstruktionsfejl. Jeg kan selvfølgelig ikke vide, om netop den scooter du har prøvet er behæftet med en fejl den ikke burde ha`.

Venligst Erik.
Nu skal du jo huske på, at scootere der sælges i DK er fyldt med begrænsninger, og så kan det næsten ikke undgåes der er små "fejl" på dem. Havde Yamaha'en (eller andre scootere) ikke de begrænsninger, så kører den jo fortrinligt.

Jeg fik prøvet 8 forskellige 4taktere i 30'r udgaver, og de havde alle deres særheder, når de nåede topfarten på 32-35 km/t. Især Thansens Mover var elendig, idet den bremsede hårdt ned ved topfarten.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Det er måske netop på grund af såden nogen problemer at nogen scootere kun fås som 45 km/t fordi producenten ved de vil komme til at køre dårligt som 30 km/t ?
Jeg gætter bare.
Ellers også er det noget med tilladelser hvor de skal ansøge om det først også går der længe før de får tilladelse til det.

Undre mig bare lidt over at nogen scootere kun sælges som 45 km/t i danmark fordi der er da langt mere salg i 30 km/t scootere.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang

Ulæst indlæg af Jps »

scootergrisen skrev:Det er måske netop på grund af såden nogen problemer at nogen scootere kun fås som 45 km/t fordi producenten ved de vil komme til at køre dårligt som 30 km/t ?
Jeg gætter bare.
Ellers også er det noget med tilladelser hvor de skal ansøge om det først også går der længe før de får tilladelse til det.

Undre mig bare lidt over at nogen scootere kun sælges som 45 km/t i danmark fordi der er da langt mere salg i 30 km/t scootere.

Ja, det har også altid undret mig det med at mange 45'r modeller ikke kan få'es i 30'r udgave også. Jeg har ikke kunnet støve en forklaring op nogen steder fra. Dvs. at jeg fik svar fra Honda importøren ang. Honda Zoomer for 3-4 år siden.

Den få's kun i 45'r udgaven og koster vel 20.000 eller mere og Honda havde ingen planer om at få den i en 30'r udgave. Prisen ville blive den samme som en 45'r og det mente Importøren den ikke kunne sælges for herhjemme. Jeg har prøvet 45'r udgaven på et lukket område og den kører ski** godt. Og det tror jeg også den ville som 30'r. Der er andre 45'r udgaver jeg gerne så som 30'ere, men importørene siger sikkert det samme som Honda's.
Besvar