kymco super 8 ingen strøm / stel forbindelse ?

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
resderra
6. Rang
6. Rang
Indlæg: 101
Tilmeldt: 7. juni 2010 23:43
Scootere: kymco super 8 4t 50cc

Re: kymco super 8 ingen strøm / stel forbindelse ?

Ulæst indlæg af resderra »

Ja jeg tror at der er noget med kompression , da jeg syntes der mangler noget . hvad skal jeg gøre ved det ? rense ventilerne? har i hvertfald tjekket og indstillet ventilerne på 0.06 indsugning 0.08 udsugning så har jeg prøvet at starte den igen i fem minutter med elstart og kickstart. Jeg kan mærke at den er lidt tættere på at starte med lidt gas, men den starter ikke.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11229
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: kymco super 8 ingen strøm / stel forbindelse ?

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Prøv bare og bliv ved så.
Brugeravatar
resderra
6. Rang
6. Rang
Indlæg: 101
Tilmeldt: 7. juni 2010 23:43
Scootere: kymco super 8 4t 50cc

Re: kymco super 8 ingen strøm / stel forbindelse ?

Ulæst indlæg af resderra »

jeg har lige nu startet den i lang tid og lagde mærke til at der lækkede olie ud ved min ventildæksel. O det er nok fordi jeg ikke kunne spænde en bolt ordentlig den ved ventilens '' udstødning'' tingest kan det have indflydelse på min kompression ? hvis ja så må jeg hellere sætte nogle ringe indimellem så den spænder eller save noget af bolten da den godt kan skrues i bund på ventil-dæksel men den spænder bare ikke :(
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11229
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: kymco super 8 ingen strøm / stel forbindelse ?

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Er det de originale bolte osv du bruger ?
Der skal være en gummiliste mellem ventildæksel og topstykke.
Men selvom du tager ventildækslet af så påvirker det ikke kompressionen så vidt jeg kan forstå, olien sprøjter nok bare ud over det hele.

Hvilken bolt er det du ikke kan spænde ?
Billede
Brugeravatar
resderra
6. Rang
6. Rang
Indlæg: 101
Tilmeldt: 7. juni 2010 23:43
Scootere: kymco super 8 4t 50cc

Re: kymco super 8 ingen strøm / stel forbindelse ?

Ulæst indlæg af resderra »

ja jeg bruger de originale bolte osv. jeg har kommet til at spænde den lidt skæv i engang den klemmede og næsten hele vejen da den skulle ud ;) altså den bolt ved tættest ved udstødnings-ventil
Brugeravatar
resderra
6. Rang
6. Rang
Indlæg: 101
Tilmeldt: 7. juni 2010 23:43
Scootere: kymco super 8 4t 50cc

Re: kymco super 8 ingen strøm / stel forbindelse ?

Ulæst indlæg af resderra »

nu hvor jeg er i gang med at skille ting kan jeg ikke rigtig skille tingene så jeg kan rengøre ventilen jeg ved godt at jeg skal skille ventil låsen fra hinanden men hvordan skal jeg gøre dette bare trykke fjerderen ned med hånden og skille låsen med en skruetrækker?, og så kan jeg heller ikke få cylinderen af, jeg har tagget de 2 bøsninger af og den nederste strammer-blad men syntes stadig den sidder godt fat :( jeg ville tjekke den også når jeg nu er i gang.. også lige nu er jeg ved at samle tingene og jeg kan ikke få den store skrue/bolt af knast-kæde-strammeren, så kan jeg ikke nulstille den. Jeg har også renset ventiler men syntes nu de var rimelige rene så det kan det er det nok ikke :?
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11229
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: kymco super 8 ingen strøm / stel forbindelse ?

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Du kan fjerne ventilerne sådan her.
Tag topstykket af motoren og læg topstykket ned på et spækbræt eller noget.
Så put noget toiletpapir eller noget ind ved forbrændingskammeret sådan at ventilen ikke kan besvæge sig ind.
Så tager du en ringnøgle hvor ringen passe i yderkanten på ventilfjederholderen så kan du presse den ringnøgle ned på med fødder og hænder også tage du en magnet ind gennem ringnøglen så du fåt fat i låsene og giver stille og rolig slip på ringnøglen.
Så kan du få det hele af.

Du kan få den store bolt af knastkædestrammeren ved at montere knastkædestrammeren på cylindern så kan du lettere få den af.
Brugeravatar
resderra
6. Rang
6. Rang
Indlæg: 101
Tilmeldt: 7. juni 2010 23:43
Scootere: kymco super 8 4t 50cc

Re: kymco super 8 ingen strøm / stel forbindelse ?

Ulæst indlæg af resderra »

så er den samlet og den kører igen , men jeg stoller ikke rigtig på den. Men det finder jeg ud af om det går galt igen ;)
Brugeravatar
resderra
6. Rang
6. Rang
Indlæg: 101
Tilmeldt: 7. juni 2010 23:43
Scootere: kymco super 8 4t 50cc

Re: kymco super 8 ingen strøm / stel forbindelse ?

Ulæst indlæg af resderra »

Så er den galt igen lægger nu mærke til at min automatisk benzinhane kan være skyld i det, da den ingen benzin får :P Så jeg har vekslet den over på en anden scooter samme slags model, og der virker den så den får ingen vakuum på min scooter :O hvad skal jeg gøre ved det ? tog lige et hurtig kik på slange og studs og kunne ikke se nogle revner :/
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11229
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: kymco super 8 ingen strøm / stel forbindelse ?

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Tag benzintanken af ved karburatoren og peg den ned i en benzindunk eller andet som kan tåle benzin.
Tag vakuumslangen af ved indsugningsstudsen og sug i den.
Så skal der kommer benzin ud.

Check at der er hul igennem ved indsugningsstudsen hvor vakuumslangen sad.
Besvar