kymco super 8 ingen strøm / stel forbindelse ?

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
resderra
6. Rang
6. Rang
Indlæg: 101
Tilmeldt: 7. juni 2010 23:43
Scootere: kymco super 8 4t 50cc

kymco super 8 ingen strøm / stel forbindelse ?

Ulæst indlæg af resderra »

Hej nogle gange er der slet ikke strøm på scooter, ex slår den til tænding. Intet strøm heller ikke når du prøver kickstart kommer der heller ikke ur på imens man træder.
Andre gange slår den til det hele fungerer, lige nu kan jeg kun få gang i den på kickstarteren(hvis man er heldig) men af og til falder nærlys fra ? for lidt omdrejninger?

Det jeg har prøvet sat en cdi til fra min brors scooter( kymco super 8 ) som virker samt spændningsregulatoren og fuld batteri.
tjekket sikringerne
slibt med sandpapir ved batteriet på den altså samt det man skruer på og den jordforbindelse ved startmoter.
har og kikket efter dårlige forbindelse under sædet. og i nærheden af spændningsregulatoren.
jeg har ikke slibet stel forbindelsen fordi jeg ikke ved hvor den er ?
Det mærklige er at det bare duer og andre gange slet ikke :x.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11229
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: kymco super 8 ingen strøm / stel forbindelse ?

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Lyder som en løs forbindelse når strømmen nogen gange dur og andre gange ikke.

Prøv og se her : http://scootergrisen.org/scooterhjemmes ... orbindelse

Der er vist en stelforbindelse ude til venstre på billedet. Du kan ikke se den på billedet men har ikke noget bedre billede. Du kan prøve og slibe den ned til det rene metal. På min var der vist maling under.
Billede
Prøv og skift sikringerne eller mål dem og check de har god forbindelse i sikringsholderne, jeg har haft problemer med plastikken er slemtet og lagt sig mellem sikringen og der hvor den skal have forbindelse.

Prøv også og check oppe ved tændingslåsen : http://scootergrisen.org/scooterhjemmes ... endingslas

Brug multimeter til at måle og der er strøm mellem den sort på tændingslåsen og stellet når du drejer til ON.

På min scooter var der engang dårlig forbindelse mellem tændrørsledningen og tændspolen og prøv og tag den ud der og check at der er god forbindelse.
Brugeravatar
resderra
6. Rang
6. Rang
Indlæg: 101
Tilmeldt: 7. juni 2010 23:43
Scootere: kymco super 8 4t 50cc

Re: kymco super 8 ingen strøm / stel forbindelse ?

Ulæst indlæg af resderra »

tak for hjælpen nu r der liv i den igen med nyt bakterie og 2 arbejd-realer ;) Nu skal jeg bare indstile lys, kom engang til at skrue den i bund da jeg ikke vidste hvilken funktion den havde :P Men er det ikke den der sidder øverst bag lygtet og hvordan skruer jeg den ud ? kan nemlig ikke komme til at da der ikke er plads og jeg kan heller ikke se det hele. Der må da være løsning ikke ? det er jo træls hvis jeg skal skille den ad for at få den justeret, fordi når jeg sætter den på igen så er nok ikke indstellet helt tilpas og jeg kan starte forfra...
Brugeravatar
onkelroar
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 208
Tilmeldt: 27. september 2011 12:53
Scootere: Giantco G-buddy 13000 km

Re: kymco super 8 ingen strøm / stel forbindelse ?

Ulæst indlæg af onkelroar »

På mine sidder der en almindelig skrue til justering af lyset. Men som du nævner kan man ikke komme til med en skrue trækker når lygten er monteret. Til gengæld passer en 8 fastnøgle på.

Ellers må du ha fat med en tang. De plejer ikke at sidde "fast".
Brugeravatar
resderra
6. Rang
6. Rang
Indlæg: 101
Tilmeldt: 7. juni 2010 23:43
Scootere: kymco super 8 4t 50cc

Re: kymco super 8 ingen strøm / stel forbindelse ?

Ulæst indlæg af resderra »

tak for hjælpen ;) nu har jeg også dummet mig lidt.... :/ men har fundet det nu og ja fastnøgle fungerer ;)
Brugeravatar
onkelroar
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 208
Tilmeldt: 27. september 2011 12:53
Scootere: Giantco G-buddy 13000 km

Re: kymco super 8 ingen strøm / stel forbindelse ?

Ulæst indlæg af onkelroar »

Ja vi kan allle komme ud for ikke at kunne finde skoven for bare træer.

Men fint det virkede for dig. Så er det bare ud og fræse afsted igen :party:
Brugeravatar
resderra
6. Rang
6. Rang
Indlæg: 101
Tilmeldt: 7. juni 2010 23:43
Scootere: kymco super 8 4t 50cc

Re: kymco super 8 ingen strøm / stel forbindelse ?

Ulæst indlæg af resderra »

nu kører den ikke igen den lyder sådan her
http://www.scootergalleri.dk/video/guid ... arter_ikke
jeg har prøvet skiftet cdi, tændrør, sikringer og målt igennem og på det dr holder sikringerne, skiftet starterelæ.
tjekket benzin strømning og starterdrevet. som sidder fint på og trækker tingene rundt der, renser karburator ladet/målt mit batteri
den har også gnist og kompression benzin.

Problemet opstod da jeg skulle køre nogen lange ture på 40 km 80 om dagen men det holdt den kun til 5 dage den var lang tid om at starte men den sidst dag på vej hjem slog den fra ved et kryds og jeg var halvt vejs jeg fik den igang igen efter 3 minutter men bestemte mig for at jeg skulle kikke på den når jeg kom hjem.Da jeg var hjemme tjekkede jeg sikring og kunne se at sikring var blevet varm og smeletet någet plastik så jeg gjorde rent satte nye i og målte at alt var ok men den startede stadig ikke :(
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11229
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: kymco super 8 ingen strøm / stel forbindelse ?

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Har samme problem på min hvor jeg flere gange jeg oplevet smeltet sikringsholder og sikring som er blevet varm så tråden inden i er blevet bøjet.
http://scootergrisen.org/forum/viewtopic.php?f=3&t=900
http://scootergrisen.org/scooterhjemmes ... er_smelter

På min der smeltede plastikken ind mellem holder og sikring så du skal skrabe det helt rent så der ikke er noget plastik imellem også brug 10 amperes sikring i stedet for 7 ampere, jeg tror de har sat 7 amperes sikrings forkert, alstå byttet den om med en 10 amperes sikring siden den bliver varm eller også har de bare ikke testet det godt nok.

Jeg blev træt af det til sidst så jeg har loddet sådan nogen sikringsholdere på til fladsikringer.

Brug et multimeter til at måle om der ret faktiskt er forbindelse.

Og prøv og test om der er kompression igen, jeg syntes lidt det lyder som om der ikke er kompression.
Jeg har af og til mistet kompression på min lige pludselig og har aldrig fundet fejlen men jeg tror det er fordi en af ventilerne har sat sig fast, også hvis jeg står og blive ved og ved med at starte så efter noget tid så vil den gerne. Skift med at bruge el starter og kickstarter du ikke bruger el starten så længe af gangen. Og når du køre på el starteren så drej gashåndtaget så kan du høre om det er noget som hjælper.

Så måske skal du bare blev ved og ved og ved.
Brugeravatar
resderra
6. Rang
6. Rang
Indlæg: 101
Tilmeldt: 7. juni 2010 23:43
Scootere: kymco super 8 4t 50cc

Re: kymco super 8 ingen strøm / stel forbindelse ?

Ulæst indlæg af resderra »

ja jeg vil prøve ;) men det kun være en ting tilbage der ikke er prøvet er kickstarteren
Har nemlig skiftet alle sikringere ud og målt om der var kontakt på holderene til dem.
elstart har startet den i 1 minut flere gange , kan startmoteren blive dårlig ?
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11229
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: kymco super 8 ingen strøm / stel forbindelse ?

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Hvis den kan dreje krumtapakslen rundt så er den jo fin nok.
Så tror ikke det er den der er noget i vejen med.
Lyder bare som det samme problem jeg har haft flere gange hvor jeg bare skulle blive ved og ved.
Besvar