Cpi Varmesætter sig!!

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
fetter79
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 5
Tilmeldt: 18. august 2012 17:55
Scootere: Cpi Oliver 2005
Geografisk sted: Frederiksværk

Cpi Varmesætter sig!!

Ulæst indlæg af fetter79 »

Hej alle

Jeg har en lovlig Cpi Oliver fra 2005, der er ny cylinder + Stempel TNT40 mm,Ny oliepumpe,ny udstødning,karburator er renset og dyssen er en 56, udenvidere har jeg lige smidt 5,5 gr ruller i. og den kører sgu omkring de 45-50 stykker og optrækket er godt.....Meen så blir lortet varmt og cylinderen varmesætter sig....og olien jeg kører med er fuldsyntetisk 2 takts, så det er ikke det. Men er der nogle her som som har været ude for noget lign eller ved hva der er galt????

det garanteret en lille bagatel, men er ved at blive pænt tosset over det....3 stempler + 1 cylle er gået tabt. og jeg tænker lortet er jo lovlig og mange scooter inkl Cpi'en kører jo snildt de 60 km't med standard olie pumpe, og ingen problemer når den blir varm!!

Har idag undersøgt og renset karburator...checket om olien løber ordentligt fra oliebeholder, og det hele er ok. og har forresten prøvet med større dyser 58-60-62 og der hakker den og vil ikke tage gas. ( men med standard 6,3 grams ruller, der vil den gerne køre med str 62 dyse)

Håber at der er nogle som har nogle fornuftige svar:-)
Brugeravatar
avdnorm
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 4
Tilmeldt: 15. august 2012 16:13
Scootere: TMS Classic 50 årgang uvist købt brugt

Re: Cpi Varmesætter sig!!

Ulæst indlæg af avdnorm »

Min tanke er at du har sat letter ruller i det er lig flere omdrejninger flere omdrejninger mere varme da det er metal mod metal. Og har du kun skiftet cylinderen 1 gang vil en der har varme sat sig blive ved med det. (min erfaring) vil bare tro at din cylinder ikke kan holde til de ekstra omdr. Med mindre du gør et eller drastisk ved køling på den..

Men der er sikkert nogle der er kloger end mig på det punkt.. :-)
Brugeravatar
onkelroar
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 208
Tilmeldt: 27. september 2011 12:53
Scootere: Giantco G-buddy 13000 km

Re: Cpi Varmesætter sig!!

Ulæst indlæg af onkelroar »

Det kan også sagtens være din dyse der er for lille..
Brugeravatar
asfaltenscowboy
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 16
Tilmeldt: 11. august 2012 17:22
Scootere: giganco buddy

Re: Cpi Varmesætter sig!!

Ulæst indlæg af asfaltenscowboy »

Jeg tror også det kan være tolerencen på stemplet i forhold til cylenderen
Brugeravatar
fetter79
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 5
Tilmeldt: 18. august 2012 17:55
Scootere: Cpi Oliver 2005
Geografisk sted: Frederiksværk

Re: Cpi Varmesætter sig!!

Ulæst indlæg af fetter79 »

Hej med jer og tak for jeres svar, jeg vil lige tage et ornlig kig på min oliepumpe. fandt det her http://www.billig-scooter.dk/showthread.php?tid=3791 og min er knas tør dernede hvor oliepumpe og drivhjul sidder:-( og så vil jeg lige tage olie slangen på karburator af og se om den gir et sprøjt olie ( en Cpi skulle gerne gi et sprøjt hver 10'ende sekund)....måske får den slet intet olie???...har os fået afvide at den lovlige TNT cyllle der er på, ja den er noget bras, så på med en original på et tidspunkt. ja de lettere ruller er lig med større og hurtigere varme på cylle, og den varmesætter sig os hurtigere nu end den har gjordt før.den gjorde det nemlig os med min originale cylle (den som blev smadret). og dyssen er jo standard, meen den vil dælme slet ikke køre med hverken 58, 60,62. 58'ern kan den lige klare, men firtakter meget....Hmmmm.
Brugeravatar
fetter79
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 5
Tilmeldt: 18. august 2012 17:55
Scootere: Cpi Oliver 2005
Geografisk sted: Frederiksværk

Re: Cpi Varmesætter sig!!

Ulæst indlæg af fetter79 »

Tog olie slangen af ved karburator....startede den og gav den lidt gas i ca 1 minut.....INGEN OLIE KOM DER UD. det ikke normalt????
Brugeravatar
fetter79
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 5
Tilmeldt: 18. august 2012 17:55
Scootere: Cpi Oliver 2005
Geografisk sted: Frederiksværk

Re: Cpi Varmesætter sig!!

Ulæst indlæg af fetter79 »

fetter79 skrev:Tog olie slangen af ved karburator....startede den og gav den lidt gas i ca 1 minut.....INGEN OLIE KOM DER UD. det ikke normalt????

Fandt ud af at min oliepumpe ikke sad ordentligt skruet fast til motorblokken, og så var der ingen smørrelse i og omkring drivhjul/oliepumpe. Sååå oliepumpen er måske ikke blevet drevet korrekt af drivhjulet ( det i plastik)....og så til allersidst fulgte jeg grundigt guiden som står under 2-Takter/oliepumpe på siden her, og nu kommer der sgu olie til karburator og røg ud af potte....Sååå kører Cpi'en sgu igen:-)
Brugeravatar
onkelroar
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 208
Tilmeldt: 27. september 2011 12:53
Scootere: Giantco G-buddy 13000 km

Re: Cpi Varmesætter sig!!

Ulæst indlæg af onkelroar »

Vær dog opmærksom på at den har varmesat dig. Derved mistes noget af ydelsen.

Du bør som minimum hvis du vil opnå fuld effekt skifte stempel samt pakninger. :party:
Brugeravatar
fetter79
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 5
Tilmeldt: 18. august 2012 17:55
Scootere: Cpi Oliver 2005
Geografisk sted: Frederiksværk

Re: Cpi Varmesætter sig!!

Ulæst indlæg af fetter79 »

Jo tak:-)....blir os det næste...
Brugeravatar
onkelroar
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 208
Tilmeldt: 27. september 2011 12:53
Scootere: Giantco G-buddy 13000 km

Re: Cpi Varmesætter sig!!

Ulæst indlæg af onkelroar »

Og tillykke med "sejren" :party:
Besvar