Jeg ville da også fortrække 2 knapper i stedet for en omskifter.
Man kan bare bore et hul i instrumentpanelet også montere en knap.
Så er der den normale horn knap til det normale horn og den ekstra knap til det ekstra høje horn.
Den skal nok bare sidde et sted så man ikke skal flytte hånden fra styret.
Højresvingende møgbiler!
-
- 15. Rang
- Indlæg: 11386
- Tilmeldt: 11. april 2010 11:30
- Kymconørden
- 11. Rang
- Indlæg: 1265
- Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
- Køretøjer: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008
Re: Højresvingende møgbiler!
Det bør nok være lige omvendt. Hvis du i panik pludselig skal dytte, vil du garanteret per automatik trykke på den almindelige hornknap, og ikke nå at tænke på ny knap.scootergrisen skrev:Så er der den normale horn knap til det normale horn og den ekstra knap til det ekstra høje horn.
Så den bør være det høje horn. Og så en ekstra knap et sted, til "cykel horn"
- Jps
- 13. Rang
- Indlæg: 3608
- Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
- Køretøjer: Ivecar Plus 2023 kørt 8.500 km
- Geografisk sted: Lolland
Re: Højresvingende møgbiler!
Jeg må se hvad jeg kan finde ud af, mht. 2 horn .Kymconørden skrev:Jeg overvejede også en omskifter, men det går nok ikke.Jps skrev: eller en kontakt med pind, så man kan skifte mellem hornene, og den er ikke nem at finde plads til på en Big. Men jeg er da villig til at gøre et forsøg, på et tidspunkt .
Når man virkelig skal bruge hornet i en situation, er der ikke tid til at fumle med omskiftere, og hvad står omskifteren så på, bilist eller cykel? Og har man 2 tryk, en til hver, kan man så i splitsekundet vælge den rigtige knap?
Jeg droppede det.
Og med hensyn til 2-takt. Ja ok, det er nok de unge rødder med tun og vilde omdr. jeg tænker på.
For sikken da en larm.
Den slags larm, er heldigvis udryddet hernede på Lolland. Det er ihvertfald yderst sjældent, jeg ser en scooter med ulovlig knækrør eller sportsfilter på karburatoren.