Lodning af oxyderet tråde

Her kan du altid skrive hvis du er i tvivle om hvilke forum du skal skrive i.
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1264
Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
Køretøjer: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Re: Lodning af oxyderet tråde

Ulæst indlæg af Kymconørden »

scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11333
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Lodning af oxyderet tråde

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Jeg har også sådan nogen med skruer.
Der var en der skrev de ikke var gode fordi de samler fugt.
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1264
Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
Køretøjer: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Re: Lodning af oxyderet tråde

Ulæst indlæg af Kymconørden »

De er lavet af metal og plast, så de "samler" vel ikke mere fugt end så meget andet.
Man skal blot sikre sig der ikke er noget fugt de kan "samle". Jeg har en del samlinger bag fronten og i batteriboxen, helt fri for vand og vandtåger fra hjulene. De ser stadig helt friske ud. (smart man kan kikke igennem dem).
Og skulle en, med tiden, blive misfarvet, ja så skifter jeg den.
---
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 268
Tilmeldt: 28. april 2011 22:51

Re: Lodning af oxyderet tråde

Ulæst indlæg af --- »

Kymconørden skrev:Denne type i 4mm2
http://www.elvvs.dk/c/samlemuffer-2064/
Sådan nogle bruger man simpelthen ikke til køretøjer. De er beregnet til hjemmet. Fy fy. :)
---
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 268
Tilmeldt: 28. april 2011 22:51

Re: Lodning af oxyderet tråde

Ulæst indlæg af --- »

scootergrisen skrev:Jeg har også sådan nogen med skruer.
Der var en der skrev de ikke var gode fordi de samler fugt.
Du bør bruge disse:

Og så en tur med en varmepistol, og så slutter de helt tætte.

http://www.elsag.dk/tilslutning/krympba ... emuffe.htm
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1264
Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
Køretøjer: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Re: Lodning af oxyderet tråde

Ulæst indlæg af Kymconørden »

Barden skrev:
Sådan nogle bruger man simpelthen ikke til køretøjer. De er beregnet til hjemmet. Fy fy. :)

Ja sjovt, den skrøne har jeg også hørt engang... ;)
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1264
Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
Køretøjer: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Re: Lodning af oxyderet tråde

Ulæst indlæg af Kymconørden »

Barden skrev:Du bør bruge disse:
De er sgu smarte! Pæn løsning.
---
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 268
Tilmeldt: 28. april 2011 22:51

Re: Lodning af oxyderet tråde

Ulæst indlæg af --- »

Kymconørden skrev:
Barden skrev:
Sådan nogle bruger man simpelthen ikke til køretøjer. De er beregnet til hjemmet. Fy fy. :)

Ja sjovt, den skrøne har jeg også hørt engang... ;)
Det er nu ikke en skrøne. Men fakta. De er bandlyst i køretøjer. ;)
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11333
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Lodning af oxyderet tråde

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Men kan de der skrupmuffer få forbindelse i en oxyderet ledning ?
Fordel ved de andre er jo at der er en skrue og man dermed maser og drejer så noget af overfladen bliver slebet og får forbindelse.
---
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 268
Tilmeldt: 28. april 2011 22:51

Re: Lodning af oxyderet tråde

Ulæst indlæg af --- »

scootergrisen skrev:Men kan de der skrupmuffer få forbindelse i en oxyderet ledning ?
Fordel ved de andre er jo at der er en skrue og man dermed maser og drejer så noget af overfladen bliver slebet og får forbindelse.
Helt godt bliver det ikke,uanset om du bruger kronmuffer eller den jeg linker til.

Hvis der løber meget strøm igennem kan de de blive varme og smelte.

Når vi har sådan en ledning på arbejdet, skifter vi den ud.
Besvar