Hvor man kan købe Malossi multivar kit i københavn ?

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3567
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Hvor man kan købe Malossi multivar kit i københavn ?

Ulæst indlæg af Jps »

scootergrisen skrev:Der er stadig en lille bitte smule vibrationer men det ikke noget i forhold til før.
Tænker det måske kan være krumtaplejerne som skal skiftes men det er jo en kæmpe operation og ikke sikkert jeg nogensiden kommer til at skifte dem.

Og det er en temmelig dyr operation, at få lavet hos en scootermekaniker. Det løber hurtigt op i 5-6.000 kr. Så det billigere at finde en lettere brugt motor. Eller måske en ny. Jeg har set 4taktsmotorer til 3.000 kr.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Hvor man kan købe Malossi multivar kit i københavn ?

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Jeg tænkte mere på at gøre det selv. Hvis jeg altså skulle.
Skulle selvfølgelig bare nogen special værktøj og sådan det ved jeg ikke hvor meget ville koste men kunne da være sjovt og prøve hvis man havde et sted at gøre det.

Man skal vil have... svinghjulsaftrækker, sådan en med 3 arme til at tage motorblok halvdelene fra hinanden også en lejeaftrækker og noget at varme med og en fryser måske til at køle dele med eller måske bare frysespray.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3567
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Hvor man kan købe Malossi multivar kit i københavn ?

Ulæst indlæg af Jps »

scootergrisen skrev:Jeg tænkte mere på at gøre det selv. Hvis jeg altså skulle.
Skulle selvfølgelig bare nogen special værktøj og sådan det ved jeg ikke hvor meget ville koste men kunne da være sjovt og prøve hvis man havde et sted at gøre det.

Man skal vil have... svinghjulsaftrækker, sådan en med 3 arme til at tage motorblok halvdelene fra hinanden også en lejeaftrækker og noget at varme med og en fryser måske til at køle dele med eller måske bare frysespray.

Ja, det lyder rigtigt :). Jeg har aldrig selv prøvet at skifte lejer/krumtap på mine knallerter. De 2 gange det har måttet gøres på mine 40 år på 2 hjul, betalte jeg mig fra det (en ven lavede det).
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Hvor man kan købe Malossi multivar kit i københavn ?

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Nu har jeg kørt med det nogen dage og jeg syntes det accelerer rigtig langsomt som om rullerne er forkert vægt.
Jeg har lige sat den gamle fjeder tilbage i for at se forskellen men det er ikke på brug af den af den accelerer langsomt for den accelerer lige langsomt med begge fjedre.
Besvar