Oplevelse med bilist

Her kan du altid skrive hvis du er i tvivle om hvilke forum du skal skrive i.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Oplevelse med bilist

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Var lige ude og køre en tur og optage med kamera i styrthjelmen men løb desværre tør for strøm på kameraets batterier.
Jeg havde ellers en "sjov" oplevelse med en bilist jeg kan se fra lang afstand der holde en meter ude på cykelstien da han skal ud på den større vej hvor der er en del trafik så han kan ikke komme ud men jeg kommer så nærmere og nærmere og han bliver bare holdende der er ellers god plads til at han kan bakke tilbage.
Der var vel 30 cm cykelsti tilbage udover den meter han optog med hans bil så jeg vælger så og køre helt hen til hans rude også sidder han og kigger lige forbi mig fordi han kigger på trafikken og der er snart at plads til at han kan komme ud også rykker jeg mig lidt til siden så han ikke han se noget så kigge han lidt længere frem også rykker jeg til den side også holder vi der noget tid.

Han har åbenbart ikke baggear i bilen men det har jeg jo heller ikke så hvad skal vi dog gøre.
Så ruller han ned og snakker på engelsk om bla bla bla og jeg siger noget i samme stil tilbage til ham og forklare at han kan bruge baggear osv osv.
Den havde tyskenummerplader så han var vel derfor selvom han ikke ligende en tysker.

Øv jeg ikke havde batterier på kameraet så jeg kunne havde optaget det hele.

Den anden dag var jeg ved at blive kørt ned af en bus der svingede til højre de plejer ellers og være gode til at kigge sig for men jeg måtte så bremse og bakke lidt.

Tror jeg bliver nød til at købe sådan et 32 GB hukommelseskort så jeg kan få optaget nogen spændende ting i trafikken.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Køretøjer: Ivecar Plus 2023 kørt 8.500 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Oplevelse med bilist

Ulæst indlæg af Jps »

Igen et eksempel på, at bilister er bedøvende ligeglade med de 2hjulede. Tyskere plejer dog at være flinke, ihvertfald dem jeg har mødt i Tyskland :D.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Jeg blev da i hvert fald rimelig meget ignoreret selvom jeg stoppede lige foran bildøren og han sad og kiggede der hvor jeg var.
Og det skal da nok være svært for ham og komme ud på en stærkt trafikkeret vej men altså kom on jeg kunne se ham langt væk og han havde rigelig mulighed for at bakke.
Det bare som om der er nogen bilister der tænker den der med at vi andre kan sku da bare køre uden og ham. Hvorfor skulle han spilde tiden med at bruge baggearet når han skal frem.
Han var ikke så meget for at bakke men jeg fik da han til det til sidst.

Jeg må se om jeg ikke kan få sådan nogen ting på kamera det ku være sjov.
Nu er der så også mange der finder mig helt vildt provokerende. Det ved jeg så ikke om er sjov og se på men jeg må prøve og se om jeg kan optage noget spændende.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang

Ulæst indlæg af Jps »

scootergrisen skrev:Jeg blev da i hvert fald rimelig meget ignoreret selvom jeg stoppede lige foran bildøren og han sad og kiggede der hvor jeg var.
Og det skal da nok være svært for ham og komme ud på en stærkt trafikkeret vej men altså kom on jeg kunne se ham langt væk og han havde rigelig mulighed for at bakke.
Det bare som om der er nogen bilister der tænker den der med at vi andre kan sku da bare køre uden og ham. Hvorfor skulle han spilde tiden med at bruge baggearet når han skal frem.
Han var ikke så meget for at bakke men jeg fik da han til det til sidst.

Jeg må se om jeg ikke kan få sådan nogen ting på kamera det ku være sjov.
Nu er der så også mange der finder mig helt vildt provokerende. Det ved jeg så ikke om er sjov og se på men jeg må prøve og se om jeg kan optage noget spændende.
Pas nu på, du ikke får en på lampetten igen.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Jps skrev:Pas nu på, du ikke får en på lampetten igen.
Det får man alligevel selvom man ikke gør noget for det herinde.
Det er da fint nok og være lidt "large" i trafikken altså at man ikke skal hidse sig op over andres fejl og sådan og give dem lidt tid til at komme væk.
Men altså når man som ham her vælger at parker sin bil på tværs af cykelstien også bare ignorer mig når jeg kommer helt hen til ham og han bare sidder og kigge igennem mig som om jeg ikke var der så får han da lidt af min opmærksomhed.

Fint at man kommer til at lave fejl og sådan men når man ikke gider gøre noget for at rette på det når der er rig mulighed for det så gider jeg sku ikke være specielt venlig. Så må han høre lidt på mening men det ville han åbenbart også gerne i stedet bare at få bakkket de 1,2 meter.
Man skulle jo nødvig slide for meget på det bakgear.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang

Ulæst indlæg af Jps »

scootergrisen skrev:
Jps skrev:Pas nu på, du ikke får en på lampetten igen.
Det får man alligevel selvom man ikke gør noget for det herinde.
Det er da fint nok og være lidt "large" i trafikken altså at man ikke skal hidse sig op over andres fejl og sådan og give dem lidt tid til at komme væk.
Men altså når man som ham her vælger at parker sin bil på tværs af cykelstien også bare ignorer mig når jeg kommer helt hen til ham og han bare sidder og kigge igennem mig som om jeg ikke var der så får han da lidt af min opmærksomhed.

Fint at man kommer til at lave fejl og sådan men når man ikke gider gøre noget for at rette på det når der er rig mulighed for det så gider jeg sku ikke være specielt venlig. Så må han høre lidt på mening men det ville han åbenbart også gerne i stedet bare at få bakkket de 1,2 meter.
Man skulle jo nødvig slide for meget på det bakgear.
Da jeg drønede rundt i København på knallert fra 1972-1998, så oplevede jeg da også tit bilister der ikke var så flinke at holde sig væk fra cykelstien ved lyskryds, eller når cykelstien ophørte 5-10 meter før krydset masede sig ind, for at blokerer for de 2hjulede.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Jeg syntes det er godt hvis en bil der skal svinge til højre placer sig helt til højre sådan at der ikke er nogen cyklister og scootere der kan komme i klemme og sådan men de skal selvølgelig placer sig i god tid hvis de kan.
Ved ikke om det var det du mente.

Fordi hvis der holder en bil og skal svinge til højre og den holder lidt væk fra fortorvet så er der mange cyklister der køre frem der og det er vist ikke så godt når der bliver grønt.
Også nogen gange hvor jeg oplever sådan noget så er der mange cyklister der køre frem hvor jeg tænker at det nok er bedre at vente fordi der ikke er så meget plads og sådan men så mange gange der er man nærmest i vejen hvis man prøve og gøre det på den sikre måde.

Men jeg tror ik de der højresvingsulykker er så sjove og komme ud for.
Men det er gode cykelstier herinde omkring københavn, det kan man ikke klage over, tror alligevel der må være mange ulykker der er blevet undgået ved at det er sådan og der er en kansten mellem biler og cykler.
Så mangler vi bare medvind på cykelstierne :D
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang

Ulæst indlæg af Jps »

scootergrisen skrev:Jeg syntes det er godt hvis en bil der skal svinge til højre placer sig helt til højre sådan at der ikke er nogen cyklister og scootere der kan komme i klemme og sådan men de skal selvølgelig placer sig i god tid hvis de kan.
Ved ikke om det var det du mente.

Fordi hvis der holder en bil og skal svinge til højre og den holder lidt væk fra fortorvet så er der mange cyklister der køre frem der og det er vist ikke så godt når der bliver grønt.
Også nogen gange hvor jeg oplever sådan noget så er der mange cyklister der køre frem hvor jeg tænker at det nok er bedre at vente fordi der ikke er så meget plads og sådan men så mange gange der er man nærmest i vejen hvis man prøve og gøre det på den sikre måde.

Men jeg tror ik de der højresvingsulykker er så sjove og komme ud for.
Men det er gode cykelstier herinde omkring københavn, det kan man ikke klage over, tror alligevel der må være mange ulykker der er blevet undgået ved at det er sådan og der er en kansten mellem biler og cykler.
Så mangler vi bare medvind på cykelstierne :D
Ja til bilens placering, inden man kommer frem selv. Og jeg blev da heldigvis forskånet for højresvingsulykker selv da jeg boede i København, men det var da tæt på nogle gange. Idag holder jeg mig så vidt muligt væk fra kantstenen i højre side, også selvom der er plads til mig. Cyklisterne kører dog helt frem, men det er jo så på egen risiko.
Og jadak til medvind på cykelstien :)
Besvar