Giantco Sprint - gnist forsvinder når den er varm

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
127tage
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 17
Tilmeldt: 1. juni 2012 19:32
Scootere: Giantco Sprint

Re: Giantco Sprint - gnist forsvinder når den er varm

Ulæst indlæg af 127tage »

Når jeg sætter det ene ben fra multimeter måleren i stikket og det andet på metalpladen på stator viser den 1.4 og multimeter står på 200
Brugeravatar
127tage
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 17
Tilmeldt: 1. juni 2012 19:32
Scootere: Giantco Sprint

Re: Giantco Sprint - gnist forsvinder når den er varm

Ulæst indlæg af 127tage »

Deb var den hvide ledning den gule viser 1,1
Så kan det være stator der er def? Håber snart fejlen er fundet for det koster jo desværre ikke så meget mere de scooter når de skal sælges igen. Har del snart brugt 1200 for at få den til at virke.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11229
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Giantco Sprint - gnist forsvinder når den er varm

Ulæst indlæg af scootergrisen »

I kender ikke hvor der er sådan en metalplade men det må vel betyde at den har stelforbindelse gennem motorenblokken i stedet for en ledning.
Men 1,1 og 1,4 det lyder rigtig nok selvom jeg ikke har de præciste data til den model.
Brugeravatar
127tage
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 17
Tilmeldt: 1. juni 2012 19:32
Scootere: Giantco Sprint

Re: Giantco Sprint - gnist forsvinder når den er varm

Ulæst indlæg af 127tage »

Den ligger løs på køkkenbordet jeg måler i stikket og ned på den metal plade man spænder stator fast på scooteren. Syndes at have hørt at den skulle ligge på 700 til 800 ohm og det gør den jo ikke ligefrem. Men det kan da godt være jeg husker forkert.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11229
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Giantco Sprint - gnist forsvinder når den er varm

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Jeg tror ikke jeg har set nogen servicemanualer hvor der står det skal være 700-800 ohm.
Pickupen er højere end statorspolerne men heller ikke så højt.
Du kan se nogen tal her : http://scootergrisen.org/scooterhjemmes ... #generator
Brugeravatar
127tage
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 17
Tilmeldt: 1. juni 2012 19:32
Scootere: Giantco Sprint

Re: Giantco Sprint - gnist forsvinder når den er varm

Ulæst indlæg af 127tage »

Stator er målt igennem og igen fejl fundet der. Kan der godt komme en fejl stator når den er varm? Eller hvad Søren kan det da være der spiller den et pus ? Evt. Kontakten i støttebenet ? Er virkelig på bar bund nu.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11229
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Giantco Sprint - gnist forsvinder når den er varm

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Har du fået sat statoren på ?
Den virker jo kun hvis den sidder på i hvert fald.
Også når du har sat den på så oplad batteri med en batterioplader.
Mål så hvor mange volt der er på batteriet når det har stået ubrugt i 1 time.
Brugeravatar
127tage
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 17
Tilmeldt: 1. juni 2012 19:32
Scootere: Giantco Sprint

Re: Giantco Sprint - gnist forsvinder når den er varm

Ulæst indlæg af 127tage »

Jep stator er Mont. På scooteren igen. Og samme fejl dukker op igen. Må lige prøve og måle batteri. Hvad skulle det betyde hvis volt falder efter en time? Må lige give den give side ros ! Den er super seriøs ! Skønt !
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11229
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Giantco Sprint - gnist forsvinder når den er varm

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Har du også sat den hjemmelavede stelforbindelse på fra minus (-) på batteri til motorblokken under en skrue ?

På min scooter hvis volten falder under et vist niveau så kan tændrøret ikke give gnist fordi CDI boksen får strøm fra batteriet på min scooter.
Og CDI boksen får vist også strøm fra batteriet på din scooter siden du kunne køre uden stator.

Batteriet oplades af statoren. Derfor skal batteri og stator var iorden.
Hvis du fjerne stator så oplades batteriet ikke, så når volten er nede på et bestemt niveau så er der ikke nok volt til tændrøret kan give gnist.

Tak for rosen, du kan eventuelt hjælpe med billeder/video hvis du vil til at gøre hjemmesidne bedre.
Brugeravatar
127tage
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 17
Tilmeldt: 1. juni 2012 19:32
Scootere: Giantco Sprint

Re: Giantco Sprint - gnist forsvinder når den er varm

Ulæst indlæg af 127tage »

Har nu lavet en ekstra stelforboldelse, prøvet at kortsluttet side støtteben og målt ohm på stator da den sad på scooter og var varm og ville ikke starte og der målte jeg det samme som da den var ude. Men det er stadig den samme fejl der kommer. Hmm. Ved ikke om jeg skal prøve at købe en ny stator og svinghjul ? Men møj hvor øv hvis det ikke er det
Besvar