Hvor man kan købe Malossi multivar kit i københavn ?

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Baddi
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 320
Tilmeldt: 28. april 2012 17:28
Scootere: Kymco Agility 50, årg. 2008, trafikuheld efter 11.000 km.
Kymco Agility 50, årg. 1010 (købt dec. 2011), kørt 13.000 km. Projekt Indsprøjtning
Geografisk sted: Fyn

Re: Hvor man kan købe Malossi multivar kit i københavn ?

Ulæst indlæg af Baddi »

scootergrisen skrev:Kittet er vel designet til de modeller de står ved ?
Det regner jeg da med.
Det er derfor jeg gerne vil have den helt rigtige pakke så det skulle passe helt perfekt til.
Jeg havde læst på et andet forum at den hvide tryk fjeder skulle være "bedre" så ville det blive lidt skuffet hvis det bare er det samme. Men jeg kan prøve og trykke dem samme samtidig når jeg har dem begge af.
Men nu vil jeg returne den pakke kgi.dk sendte mig og vente på den rigtige. Det jo deres egen fejl de har sendt den forkerte men så ved jeg ikke om de regner med jeg betaler porto for deres fejl.
En strammere fjeder vil hurtigere presse remmen tilbage i hvilkeposition, og derfor få gearingen ned, så omdrejningerne holdes høje. På denne måde er man tættere på maks moment, når man efter at have sluppet gassen skal give gas og accellerere igen. Dette skulle passe bedre til dem med en mere aggressiv kørestil, men samtidig sluge en masse benzin. :)

Dog er multivar kittet vist beregnet til normalt brug, og det er derfor at det er en 30 kg fjeder, som følger med, da denne er en smugle strammere end de fleste standart, men ikke agility. :mrgreen:
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Hvor man kan købe Malossi multivar kit i københavn ?

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Nu har sendt malossi multivar pakken tilbage til kgi også må vi se om de sender den rigtige pakke denne gang.
De regner vel med jeg selv betaler porto for deres fejl men nu har jeg betalt og sendt også vil jeg bare gerne have det rigtige denne gang.
12V
4. Rang
4. Rang
Indlæg: 49
Tilmeldt: 28. november 2011 19:40
Scootere: Piaggio Zip, gammel 45'er.
Geografisk sted: 6280 Højer
Kontakt:

Re: Hvor man kan købe Malossi multivar kit i københavn ?

Ulæst indlæg af 12V »

Det eneste fjederen skal gøre er at holde remmen under pres så den ikke glider, intet andet!

Derfor skal man altid køre med en så slap fjeder som mulig, det resulterer i mindre effekt tab og slid på remmen.

Monterer man en strammere fjeder skal man samtidig montere tungere ruller, og vice versa, for at have samme omdr. under acceleration.

Skifter man f.eks. ikke rullerne men monterer en strammere fjeder vil den accelerere med højere omdrejninger.

Det har kun meget lidt at gøre med "hvor hurtig remmen falder tilbage", den fabriksmonterede sørger fint for dette. Eneste grund til udskiftning til en strammere fjeder er når man har problemer med en glidende rem, pga. øget motoreffekt.
Brugeravatar
Baddi
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 320
Tilmeldt: 28. april 2012 17:28
Scootere: Kymco Agility 50, årg. 2008, trafikuheld efter 11.000 km.
Kymco Agility 50, årg. 1010 (købt dec. 2011), kørt 13.000 km. Projekt Indsprøjtning
Geografisk sted: Fyn

Re: Hvor man kan købe Malossi multivar kit i københavn ?

Ulæst indlæg af Baddi »

12V skrev:Det eneste fjederen skal gøre er at holde remmen under pres så den ikke glider, intet andet!

Derfor skal man altid køre med en så slap fjeder som mulig, det resulterer i mindre effekt tab og slid på remmen.

Monterer man en strammere fjeder skal man samtidig montere tungere ruller, og vice versa, for at have samme omdr. under acceleration.

Skifter man f.eks. ikke rullerne men monterer en strammere fjeder vil den accelerere med højere omdrejninger.

Det har kun meget lidt at gøre med "hvor hurtig remmen falder tilbage", den fabriksmonterede sørger fint for dette. Eneste grund til udskiftning til en strammere fjeder er når man har problemer med en glidende rem, pga. øget motoreffekt.
Ikke for at starte en diskussion, men fjederen som på engelsk kaldes "kontra-spring" har netop to funktioner. Som du siger, at holde remmen slap, men også at sørge for en nedgearing, når gassen slippes. Har man en for slap trykfjeder på, vil man ikke gå så langt ned i gear, når gassen slippes og hastigheden daler så kun på grund af fald i omdrejninger, hvilket gør at man kommer langt væk fra maks moment, og man vil derfor komme til at sejtrække, når der igen gives gas. Med en stærkere fjeder gås der så hurtigere ned i gear, når derfor holdes omdrejningerne tættere på maks moment, og man vil hurtigt komme op i gear igen, når der gives gas, og sejtræk undgås. :)

Dette er også grunden til at mange fjedre indekseres som eksempelvis 800RPM i stedet for blot at hedde 30 kg, men hvordan den indeksering hænger sammen har jeg ikke fundet ud af. Kun at en stærkere fjeder indekseres med flere omdrejninger per minut, således at en stærkere fjeder kan hedde 1500RPM eller 2200RPM. :mrgreen:
12V
4. Rang
4. Rang
Indlæg: 49
Tilmeldt: 28. november 2011 19:40
Scootere: Piaggio Zip, gammel 45'er.
Geografisk sted: 6280 Højer
Kontakt:

Re: Hvor man kan købe Malossi multivar kit i københavn ?

Ulæst indlæg af 12V »

Jeg ved godt at teorien ser sådan ud, min praktiske erfaring fortæller mig bare at selv std. fjederen er "hurtig nok" i alle tilfælde. Og det er med lige fra std. til heftigt tunede maskiner, ingen har haft problemer med nedgearing og dermed sejrtræk.

De omdr. angivelser har jeg aldrig set på trykfjedren, kun på de små koblingsfjedre. Hvem angiver det på den måde? Måske er det den målte forøgelse i rpm når fjederen skiftes men rullerne bliver uberørt - det virker bare ret "baglæns" at gøre det på den måde.
Brugeravatar
Baddi
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 320
Tilmeldt: 28. april 2012 17:28
Scootere: Kymco Agility 50, årg. 2008, trafikuheld efter 11.000 km.
Kymco Agility 50, årg. 1010 (købt dec. 2011), kørt 13.000 km. Projekt Indsprøjtning
Geografisk sted: Fyn

Re: Hvor man kan købe Malossi multivar kit i københavn ?

Ulæst indlæg af Baddi »

Eksempelvis bruger speedline denne indeksering om deres motoforce fjeder: http://www.speedline.dk/da/scooter/tryk ... -mf84-100/

Det bliver dog ikke mindre forvirrende af den grund, for speedline oplyser vidst kun, hvad de har fået at vide af producenten, hvilket betyder at de både har indeksering efter hvor mange kg det kræver at trykke sammen, hvor mange RPM den er (i forhold til hvad, har jeg ikke forstået) og hvor mange procent (igen mangler vi en sammenlinging, da mange siger, at den er eksempelvis 60% kraftigere end standart, men når standart kraften varierer fra model til model?). :mrgreen:

Vi burde have en generel standart for, hvordan de indekseres, for hvis man søger på nettet kan man også finde i disse tre indekserings metoder, men nogen skriver også blot "soft", "medium", "hard" og "ekstra hard" på dem, og det er noget skidt, da "soft" kun er blød i forhold til de hårde, men ofte er lige så, eller endnu hårdere end standarten på mange modeller. :)
Brugeravatar
Katana
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 458
Tilmeldt: 28. september 2011 01:24
Scootere: 2015 Honda Vision NSC50WH 4T - Sort.
Geografisk sted: Randers

Re: Hvor man kan købe Malossi multivar kit i københavn ?

Ulæst indlæg af Katana »

Som du nok har opdaget er det nummer 5113790 Malossi multivarkit til Kymco Super 8 50.
Det sæt du viste på dit første billede er til 139QMB scootere, så nogen må ha' snorksovet ved ekspedering af din ordre!.

Mht. KGIs søforklaring; iflg. malossistore findes reservedelsnummer 5113269 ikke.

[url]http://www.malossistore.eu/Prodotto.asp ... 113790/url]
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Hvor man kan købe Malossi multivar kit i københavn ?

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Katana skrev: Mht. KGIs søforklaring; iflg. malossistore findes reservedelsnummer 5113269 ikke.
5113269 findes det var den pakke som kgi sendte mig.
Billede
Men det var ikke den jeg sagde jeg ville have så jeg har sendt den retur og venter nu på nummer 5113790.
Jeg prøvede at skrive til malossi men jeg har ikke kunne få svar på forskellen i de 2 pakker.

Efter hvad kan jeg forstå er 5113269 en ældre pakke hvor 5113790 er nyere.
Om der rent faktisk er forskel på de 2 pakker udover numre på pakken og 2 af delene ved jeg ikke.
Når jeg får den rigtige pakke måler jeg delene for at se om jeg kan finde ud af om der er forskel.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Hvor man kan købe Malossi multivar kit i københavn ?

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Kæææft mand en omgang lort. :sick:

Selvom jeg nu har fået bekræftet 3 gange hos kgi.dk at de har 5113790 så får jeg nu afvide at de ikke har den efter jeg har sendt pakken retur.
Så de kan ikke sende mig den rigtige pakke som jeg vil have.
Hvis bare de havde gidet sige det fra starten.
De skulle bare havde sagt "nej vi har ikke pakke 5113790 men vi har 5113269 som er den samme" så havde jeg bestilt et andet sted.

Der er 2 forskellige i telefonen der forklare at 5113269 er præcist den samme pakke som 5113790.
Jeg er ligeglad jeg vil have 5113790 det har jeg sagt fra starten så lad være med at prøv og giv mig noget andet.
Så nu skal jeg skrive en email for at få minge penge tilbage så jeg kan købe et andet sted.

kgi.dk siger de kan se på malossis hjemmeside at det er den samme og siger de har andre muligheder for at se det end mig og de havde også snakket med dem fra malossi som åbenbart har sagt det er den samme, men jeg kan ikke selv få et ordentligt svar fra malossi.

Også siger ham den ene at Malossi multivar ikke er verdens mest populære variator eller noget i den stil.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3567
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Hvor man kan købe Malossi multivar kit i københavn ?

Ulæst indlæg af Jps »

Sikke nogen fjolser hos KGI. De siger at Malossivarioen, ikke er verdens bedste. Det vil jeg så påstå den er, for jeg har prøvet nogle stykker på 11 år og jeg kunne ikke drømme om at købe f.eks Polini eller andre underlige mærker. :)
Besvar