Peugeot elystar TSDI model 2006

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
bentgc
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 2
Tilmeldt: 23. april 2012 19:14
Scootere: Peugeot Elystar TSDI direkte indsprøjtning 2006

Peugeot elystar TSDI model 2006

Ulæst indlæg af bentgc »

Er der nogen der ved noget om denne pæne store scooter der kører rigtigt godt når den kan køre. ? Den er med direkte indsprøjtning og det nye tændrør er helt vådt hvergang jeg prøver at starte den. Alt er elektronisk i en ecu-box. Alle ledninger er iorden. Bensinpumpen brummer som den skal i 2-3 sek. inden start. Alle lys og lamper virker, men den starter ikke af den grund. Det er noget dyrt at sende den til en mekanikker, hvis man kan finde en så koster det ca. 500 i timen og da jeg lige har købt den gennem den blå avis ved jeg ikke hvormeget det evt. ville koste extra.
Brugeravatar
Bebbe
5. Rang
5. Rang
Indlæg: 75
Tilmeldt: 22. maj 2010 09:03

Re: Peugeot elystar TSDI model 2006

Ulæst indlæg af Bebbe »

Elystar er ikke sådan at pille ved selv, med mindre man har en computer ( gameboy )til at aflæse fejlen på. Du kan ta din nøgle og prøve at skiftevis tænd og sluk tændningen 15 gange hurtig efter hinanden det vil nulstille ecuèn. Normal skal man måle trykket på benzinpumpen og på kompressoren. mener benzinpumpen skal køre med ca. 10 bar og kompressoren med 7½ bar der skal være 2½ bar i mellem de to. Trykprøve i cylinder skal vist være mindst 7 bar.
Senest rettet af Bebbe 29. april 2012 09:41, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Fut
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 160
Tilmeldt: 24. april 2010 19:31
Scootere: Funtec scootcar
Geografisk sted: Renge på Stevns

Re: Peugeot elystar TSDI model 2006

Ulæst indlæg af Fut »

Det lyder mest som tændingsfejl. har du prøvet at se om den tænder ved at starte med tændrøret ude?
Brugeravatar
rosine
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 1
Tilmeldt: 30. april 2012 17:49
Scootere: Peugeot Elystar

Re: Peugeot elystar TSDI model 2006

Ulæst indlæg af rosine »

Hej jeg ved ikke om jeg har et svar på dit problem, jeg har selv en elystar 50 fra 2004 som ikke vil starte når jeg vil, det ser ud som om det er startspærren der driller periodisk, når den røde lampe ved hænglås-symbolet lyser kan den ikke starte er lampen derimod slukket, så starter skidtet. Der er vel ikke nogen der har kendskab til hvordan man kan slå startspærren fra, så man dermed kan fastslå fejlen.
:clap:
Brugeravatar
Bebbe
5. Rang
5. Rang
Indlæg: 75
Tilmeldt: 22. maj 2010 09:03

Re: Peugeot elystar TSDI model 2006

Ulæst indlæg af Bebbe »

tænd og sluk tændningen 15 gange hurtig efter hinanden ( mener det skal gøres med den røde nøgle som er kodet ) ellers prøv at ringe til impotøren PM Danmark.
Brugeravatar
bentgc
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 2
Tilmeldt: 23. april 2012 19:14
Scootere: Peugeot Elystar TSDI direkte indsprøjtning 2006

Re: Peugeot elystar TSDI model 2006

Ulæst indlæg af bentgc »

Det er meget rart at der er nogen der svarer på mit problem . Jeg har løst det meste , men det sidste er om man kan få en anden motor til den , og det kan godt være uden dyse og topstykke , hvor gør man af de udrangerede peugeot Elystar samt dem som Peugeot har taget retur ? Er der nogen der ved det ?
Besvar