Yamaha Neos gik død

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
jay5
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 9
Tilmeldt: 5. februar 2012 10:48
Scootere: Neos

Yamaha Neos gik død

Ulæst indlæg af jay5 »

Hej

Vores Yamaha neos gik pludselig død, og vil ikke starte igen.

Jeg hev topstykke og cylinder af og konstaterede at stempelringene var knækket, samt at der er nogle store hakker i stemplet. Der er også lidt ridser i cylinderen, men er de mon store nok til at, cylinderen skal skiftes???.

Kan det iøvrigt passe at der ikke dannes noget vakum ved sådan en fejl, har nemlig også konstateret at den stort set ikke kommer benzin ud af benzinslangen, når jeg træder på kickstarteren, men fint når jeg suger i vakumslangen.

Billede
Billede
Billede
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11195
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Yamaha Neos gik død

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Hvis jeg tager tændrødshætten af og bruger kick eller el starter så vælter det heller ikke ud på benzin fra benzinslangen.
Så det er vist meget normalt. Når motoren køre af sig selv så er der mere vakuum men det er ikke det samme som hvis du suger selv.
Når du suger selv så holder du benzinhanen åben hele tiden.
Men når motoren køre så suger den kun de gange hvor stemplet går op (på 2 takt) også når stemplet går ned der er ikke noget vakuum.
Brugeravatar
jay5
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 9
Tilmeldt: 5. februar 2012 10:48
Scootere: Neos

Re: Yamaha Neos gik død

Ulæst indlæg af jay5 »

Hvad med cylinderen, tror du den skal skiftes eller er det nok med et nyt stempel?

mvh

Jacob
Brugeravatar
Bebbe
5. Rang
5. Rang
Indlæg: 75
Tilmeldt: 22. maj 2010 09:03

Re: Yamaha Neos gik død

Ulæst indlæg af Bebbe »

Nyt cylinder-kit og sodsæt så køre den igen typisk koster et cylinder-kit 399 ,- sodsæt ca. 29 .-
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11195
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Yamaha Neos gik død

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Ridser i cylinder er nok ikke en god ting så hvis det "kun" koster 399,- for ny cylinder og det hele så ville jeg klart gøre det.

Og husk og sæt låseringene ordentligt i så de ikke går løs og ødelægger det hele igen.

Hvis du brugte den gamle cylinder igen og det samme skete igen så ville det jo være spild af tid.

Og check at der ikke er noget nede i motorblokken (knækkede stempelringdel eller låsering eller andet) inden du sætter de nye dele på for ellers suges de op også sket det samme igen.
Besvar