CPI GTR lang start

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
proar
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 6
Tilmeldt: 2. april 2012 18:32
Scootere: CPI GTR

CPI GTR lang start

Ulæst indlæg af proar »

hej :D jeg er ny ejer af en cpi gtr og den er død lækker :) men den har haft et problem her på det sidste i starten var det bare at trykke på elstarten og så kørte den :) men nu er den begyndt at "hoste" og når den endelig begynder skal den stå i to minuter og varmer op. og den del kan jeg godt leve med :) men efter at have skilt karburatoren og pustet den igennem osv så var det igen bare at trykke på elstarten. men så går der noget tid ( kan svinge fra et par timer til et par dage) og så drypper den fra karburatoren og så opstår problemet med sløv start . HJÆLP :weeping:
12V
4. Rang
4. Rang
Indlæg: 49
Tilmeldt: 28. november 2011 19:40
Scootere: Piaggio Zip, gammel 45'er.
Geografisk sted: 6280 Højer
Kontakt:

Sv: CPI GTR lang start

Ulæst indlæg af 12V »

Det lyder somom din svømmernål ikke lukker 100% tæt, så løber der benzin ind i motoren og oversvømmer den. Det vil gøre at den er svær at starte og tager lang tid om at køre rent bagefter indtil den har tømt krumtapshuset for benzin.

Enten skal den renses/justeres eller udskiftes.
Brugeravatar
proar
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 6
Tilmeldt: 2. april 2012 18:32
Scootere: CPI GTR

Re: CPI GTR lang start

Ulæst indlæg af proar »

det lyder som en mulighed men da jeg er ny til det med at rode med motore kan du så fortælle mig hvorn jeg justere? :)
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: CPI GTR lang start

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Der er nogen billeder af nåleventilen og svømmeren her : http://scootergrisen.org/scooterhjemmes ... naleventil
Prøv og se om du kan tage nåleventilen ud også kig på gummispidsen og se om den ser fin ud og kig ned i hullet og se at det ser fint ud og der ikke sidder noget i vejen og pust ned i hullet så eventuelt skidt kommer ud.

Prøv og se om du kan se præcist hvor den drypper benzin fra.
Måske er det bunden af karburatoren som du ikke har skruet stramt nok på eller gummipakningen som ikke kan holde tæt.

Og karburatoren skal sidde sådan som den skal sidde :D Hvis den sidder i en forkert vinkel så kunne det også være benzinen kan løbe ud.

Tag eventuelt nogen billeder.
Brugeravatar
proar
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 6
Tilmeldt: 2. april 2012 18:32
Scootere: CPI GTR

Re: CPI GTR lang start

Ulæst indlæg af proar »

hej igen :) det så ikke ud til at virke nogle andre forslag? jeg skal også nævne at det er en metal spids og at karburatoren sidder som den skal :) på forhånd tak :)
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: CPI GTR lang start

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Jeg troede altid spidsen var lavet af gummi så den kunne holde tæt men fandt det har billedet på T Hansen hvor det er metal som du siger.
22201087700.JPG
22201087700.JPG (54.59 KiB) Vist 6386 gange
Du kunne prøve og skrue bunden af karburatoren og holde svømmeren oppe og benzin slangen på karburatoren.
Når du så giver lidt slip skal der kommer benzin ud og når du vipper svømmeren let op skal det benzinen gerne stoppe, prøv og se om den stopper.

Har du kigget om reedvalven holder tæt under indsugningsstudsen ?
Der var engang en som skrev til mig at på Puch Maxi hvor der ikke er sådan en reed valve der kunne benzin gå baglæns ud i benzinfilteret.
Ved ikke om det kunne være det men jeg gætter bare lidt her.
Brugeravatar
proar
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 6
Tilmeldt: 2. april 2012 18:32
Scootere: CPI GTR

Re: CPI GTR lang start

Ulæst indlæg af proar »

altså jeg tror at det var noget imod retningen af svømmeren ihvertfald for nu "hoster" den ikke lige så længe før den skal begynde men hvis man stiller for meget på den så får den vel til sidst ikke mere? :D og jeg er glad for de små gæt for det er det der bringer os tættere på løsningen så jeg er glad for alle bud :)
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: CPI GTR lang start

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Prøv og mål svømmehøjden.
Den skal være 18,5 mm ifølge CPI GTR servicemanualen (side 18).
cpi_gtr_svommehojde.jpg
cpi_gtr_svommehojde.jpg (58.24 KiB) Vist 6382 gange
Besvar