begrænsninger på honda vision årg 2012

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
jack
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 18
Tilmeldt: 15. januar 2012 00:42

Re: begrænsninger på honda vision årg 2012

Ulæst indlæg af jack »

Fut skrev:Totaktsmotorens store force er den velsignede enkelthed den besidder. den har kun 3 (tre) bevægelige dele. Stempel, plejlstang og krumtap. Alle dele kam kun bevæge sig i en fastlagt bevægelse og er trimmet så de kan opnå en utrolig høj fart uden at afvige fra kursen. Dette er årsagen til at der kan hentes uanede mængder af kræfter fra en totakter. MEN medaljen har også en bagside. Den tager sig også rigeligt betalt for det.

En firetakter slæber rundt med en knastaksel der igen aktiverer to ventiler pr cylinder. disse er tvangsstyret ned men presses op af en fjeder. Når motoren når en vis hastighed kan fjedrene ikke følge med mere. Man siger at ventilerne svømmer. Det kan betyde at stempelet rammer en ventil der ikke har lukket sig med katastrofale følger. Som regen totalt motornedbrud. Dette fenomen siges at kunne ske omkring 8000 o/min på en kineser og lidt mere på de lidt bedre japanere f.eks. Honda.

Der kan sættes stærkere fjedre ind men det er så 9et spørgsmål om ikkr det er bedre at bruge andre tiltag da en firetakter har et bedre moment. Dette skyldes at en firetakter fylder cylinderen bedre end totakteren, specielt ved høje omdrejninger. Dette er også årsagen til at en firetakter kører længere på literen end totakteren.

Hej
vilken andre tiltag er der man kan gører for og få lidt mere optræk og lidt på toppen. :?:
Kender ikke så meget til 4 takter.
vh jack
Brugeravatar
Fut
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 160
Tilmeldt: 24. april 2010 19:31
Scootere: Funtec scootcar
Geografisk sted: Renge på Stevns

Re: begrænsninger på honda vision årg 2012

Ulæst indlæg af Fut »

Nu er det sådan at en firetakter er meget vanskelig at tune da den er konstrueret til at yde det den gør. Det der skal til er at gøre motoren større, altså en rigtig konstruktionsændring. en større cylinder (70 ccm) vil give flere muskler og sammen med lidt tungere ruller vil den køre bedre Men det er dyrt, Både i indkøb og i bøde hvis man bliver stoppet.

Noget der kan prøves er måske at prøve med en udstødning uden kat hvis der er monteret en sådan på maskinen.
Brugeravatar
onkelroar
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 208
Tilmeldt: 27. september 2011 12:53
Scootere: Giantco G-buddy 13000 km

Re: begrænsninger på honda vision årg 2012

Ulæst indlæg af onkelroar »

At ændre på udstødning vil ikke have nogen som helst effekt med standart cylinder OVERHOVEDET. Tvært imod kan det sænke ydelsen betragteligt.

Det er ikke noget jeg vil andbefale.

Min andbefaling er en tun variator med lettere ruller, anden cdi boks samt større dyser.
Brugeravatar
jack
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 18
Tilmeldt: 15. januar 2012 00:42

Re: begrænsninger på honda vision årg 2012

Ulæst indlæg af jack »

Fut skrev:Nu er det sådan at en firetakter er meget vanskelig at tune da den er konstrueret til at yde det den gør. Det der skal til er at gøre motoren større, altså en rigtig konstruktionsændring. en større cylinder (70 ccm) vil give flere muskler og sammen med lidt tungere ruller vil den køre bedre Men det er dyrt, Både i indkøb og i bøde hvis man bliver stoppet.

Noget der kan prøves er måske at prøve med en udstødning uden kat hvis der er monteret en sådan på maskinen.

Hvis man monterer en 70 ccm cylinder,for det indflydelse på rpm, du skrev at ventilerne ville svømme.
Det får måske ikke inflydelse på det.
Brugeravatar
Fut
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 160
Tilmeldt: 24. april 2010 19:31
Scootere: Funtec scootcar
Geografisk sted: Renge på Stevns

Re: begrænsninger på honda vision årg 2012

Ulæst indlæg af Fut »

Hvis der er begrænser i cdi vil motoren ikke overstige de sikre omdrejninger, men jeg mener at et komplet 70 ccm sæt indeholder et nyt topstykke med stærkere fjedre, så man kan anvende en ubegrænset cdi.
Brugeravatar
jack
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 18
Tilmeldt: 15. januar 2012 00:42

Re: begrænsninger på honda vision årg 2012

Ulæst indlæg af jack »

Fut skrev:Hvis der er begrænser i cdi vil motoren ikke overstige de sikre omdrejninger, men jeg mener at et komplet 70 ccm sæt indeholder et nyt topstykke med stærkere fjedre, så man kan anvende en ubegrænset cdi.

Ok men hvor kan man finde et tun sæt, har prøvet speedline men de har ikke noget til hondaen.
Eller passer alle tun til alle 4 takter, fint med et link til nogen hjemme sider med tun som passer til honda 4 takt.
Nemmere var det da man havde 2 takt. :)
Brugeravatar
Fut
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 160
Tilmeldt: 24. april 2010 19:31
Scootere: Funtec scootcar
Geografisk sted: Renge på Stevns

Re: begrænsninger på honda vision årg 2012

Ulæst indlæg af Fut »

jack skrev:.
Nemmere var det da man havde 2 takt. :)
Det er sådan idag at dem der gerne vil køre stærkt kører totakt og dem der gerne vil køre stabilt og økonomisk kører firetakt samt dem der gerne vil køre hver dag køber en Honda.

Nu havde jeg jo lige glemt at det var Honda. de er vist ikke glade for at man myrder deres motorer med tum osv for jeg kan heller ikke finde noget. :detective:
Brugeravatar
jack
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 18
Tilmeldt: 15. januar 2012 00:42

Re: begrænsninger på honda vision årg 2012

Ulæst indlæg af jack »

Ja du har sikkert ret er nok ikke en god ide og begynde og tune. ;) Men kan være der er laver nogen begrænsninger vil under søge det.
Men tak for de gode svar.
Vh jack
Brugeravatar
poulsen48
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 7
Tilmeldt: 3. juni 2011 22:50
Scootere: Honda Zoomer 4 takt. 14,600 km.

Re: begrænsninger på honda vision årg 2012

Ulæst indlæg af poulsen48 »

Tror ikke honda er gået tilbage til stenalderen.

Med det sagt så tror jeg ikke honda vision 4 t køre med fjedere ventiler for det gøre honda zoomer nemlig ikke.

Honda zoomer har nogle mærkelige ringe som bestemmer hvor meget ventilerne skal åbne og lukke.
Også samme årsag til at ventilerne skal efter ses om de er iorden efter 24.000 km. og ikke efter sølle 3000 km. Som vi ser på alle samtlige kinøjser.


Hvis jeg skal tage min erfaring fra honda zoomer så ville jeg anbefale en malossi vario og 7 g ruller.
Og så ikke gøre mere end det, da det hurtig kan blive meget dyr og få installert sådan en cdi box da det skal være en som har forstand på elektronik, pga. Det ikke bare er et sølle stik som til alle andre scooter, her derimod krever det at man klipper hist og her i sit lednings næt.

Udstødningen syndes jeg ikke har givet mere ydelse hverken optræk eller top fart, men den giver en fansatiks lyd. den lyder som en nyre lille mc.
Det der luft rør som følger med polini kittet har heller ikke givet nogen virkning.

Men jeg har fået det hele monteret og det har ikke været billigt med det resultat at min scooter nu yder 5.8 hk og 3.8 hk på baghjulet og har en top fart på 75 km/t ægte ( når der er vind stille )

De 75 km/t kan faktisk hentes blot ved og sætte en malossi vario i og 7 grams ruller, for med disse 7 grams så ligger du lige på gransen til og ramme omdrejnings begranseren.
Brugeravatar
Katana
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 458
Tilmeldt: 28. september 2011 01:24
Scootere: 2015 Honda Vision NSC50WH 4T - Sort.
Geografisk sted: Randers

Re: begrænsninger på honda vision årg 2012

Ulæst indlæg af Katana »

Ingen danske forretninger har tilsyneladende fået Malossi multivar til Honda Vision 4T på hylderne endnu. Heldigvis kan man købe den i Malossis internetshop.
Her :http://www.malossistore.co.uk/Prodotto. ... &C=5115209

Jeg er foreløbig godt tilfreds med min Visions optræk, farten kan jeg ikke gøre noget ved, til at ville udskifte original variator.
Besvar