intet lys på baotian Rocky

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: intet lys på baotian Rocky

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Det bedste er nok at lodde ledningerne sammen.
Hvis du ikke kan lodde så kan du købe sådan nogen samlemuffer til at samle ledninger med.
Enkelte-samlemuffer.jpg
Enkelte-samlemuffer.jpg (40.55 KiB) Vist 5819 gange
Dem kan du købe mange steder. Supermarked blandt andet.

Kan du ikke se farverne på ledningerne passer sammen ? Eller de er måske knækket helt inde i stikket ?
Ellers hvis der kun er 1 leding som er knækket så burde du kunne se hvor den skulle sidde i stikket.

Ellers tag nogen billeder så kan det være vi kan se hvordan det skal samles.

Ellers prøv og check det her el diagram. Dog ikke sikkert det passer til din model.
http://scootergrisen.org/scooterhjemmes ... iagram.jpg
Brugeravatar
silversand
6. Rang
6. Rang
Indlæg: 114
Tilmeldt: 16. december 2011 11:32
Scootere: Baotian 30+45kmt (ophugget/sælges)
Siamoto Birdie 50 (renoverings projekt)
Geografisk sted: 8620 Kjellerup

Re: intet lys på baotian Rocky

Ulæst indlæg af silversand »

Jeg vil derimod råde til ikke at bruge muffer, da der meget let kan komme vand ind i dem, hvis de ikke tapes godt ind bagefter.

Derimod vil jeg anbefale "Japanerstik" som er en kabelsko med rundt stik. prisen er ca. den samme som muffer, dog skal der bruges 2 pr samling, og de kan ikke genanvendes, så det skal laves ordentligt første gang. Men de holder meget bedre mht. fugt, og er de samme stik som der bruges på ældre japanske og få tyske motorcykler fra fabrikken (deraf navnet)
http://www.thansen.dk/product.asp?c=660 ... 1215962658

De kan godt klemmes med en alm. klemtang, men skal det gøres helt prof, skal man bruge en speciel kabelskotang med udveksling
http://biltema.dk/da/Vaerktoj/Handvarkt ... ang-12677/
Brugeravatar
onkelroar
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 208
Tilmeldt: 27. september 2011 12:53
Scootere: Giantco G-buddy 13000 km

Re: intet lys på baotian Rocky

Ulæst indlæg af onkelroar »

Men den mest korrekte løsning er naturligvis som nævnt at lodde dem, og derefter krympefleks. :-)

Men det er naturligvis ikke alle der er så skarpe til at lodde, eller er i besiddelse af de rette remedier :D
Brugeravatar
jonasf
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 13
Tilmeldt: 2. november 2011 15:41
Scootere: baotian Rocky

Re: intet lys på baotian Rocky

Ulæst indlæg af jonasf »

Ved slet ikke hvad det betyder at lodde, men der er to stik som der er fejl med. det ene er bare en hvid ledning som er klippet over, den anden er et stik som går ind i et støøre hvidt samlestik som så går videre ned til forlygten, som er røget ud, men det kan men vel bare sætte i igen. Min stik under frontskjoldet har fået ret meget vand, kan det være derfor de ikke virker? Og så er der selvfølgelig det med at jeg ikke tror der er stelforbindelse da jeg ikke kan se noget stik.
Måske hjælper det lidt, men begge mine forpære var sprunget da jeg tog dem ud, har skiftet dem, men der skete ingeting.
Brugeravatar
onkelroar
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 208
Tilmeldt: 27. september 2011 12:53
Scootere: Giantco G-buddy 13000 km

Re: intet lys på baotian Rocky

Ulæst indlæg af onkelroar »

Så bare sæt det sammen med muffer eller kabelsko hvis ikke du kan lodde :-)

Ja det kan sagtens være derfor. Rens alle stik så de er helt rene, få samlet de manglende ledninger.

Hvis du er i tvivl om der mangler et stelkabel på scooteren kan du bare montere et ekstra. Dette kan laves selv med noget ledning og et par kabelsko, eller du kan købe et ved thansen.
Brugeravatar
jonasf
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 13
Tilmeldt: 2. november 2011 15:41
Scootere: baotian Rocky

Re: intet lys på baotian Rocky

Ulæst indlæg af jonasf »

når jeg skal rengøre dem, skal jeg så bare bruge en tandbørste og børste dem, eller hvordan?
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: intet lys på baotian Rocky

Ulæst indlæg af scootergrisen »

jonasf skrev:når jeg skal rengøre dem, skal jeg så bare bruge en tandbørste og børste dem, eller hvordan?
Rengøre et stik ?
En tandbørste hjælper når ikke på forbindelsen. Tag stikbenene ud af plastikstikket (du skal nok bruge en meget lille flad skruetrækker) hvis det er sådan et stik også rens stikket der hvor metallet skal røre hinanden med en metalbørste, det er der der skal være god forbindelse, også kan du checke at stikket kan sidde tilpas stramt sammen inden du samler det igen. Eventuelt bøj metallet lidt sammen hvis det sidder for løst.

Hvis metallet ser fint og rent ud så er det sikkert ikke nødvendigt og rense noget men det vel meget rart og undersøge og kontroller så du er sikker på god forbindelse.
Jeg tror mest det er de stik som sidder lidt udsat eller har været vand som skal renses.
mini-290105204706649[1].jpg
mini-290105204706649[1].jpg (3.43 KiB) Vist 5809 gange
Hold stikket på jorden og børst det en masse gange. Eventuelt tag en handske på så du ikke børter dig selv for meget.
Besvar