knallert går ud efter noget tid

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
g1a2m3e4r5
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 4
Tilmeldt: 2. marts 2012 20:46

knallert går ud efter noget tid

Ulæst indlæg af g1a2m3e4r5 »

jeg har en 1998 gammel knallert 30(tunet) ståenden hjemme hos mig, den har så et virkelig træls problem, problemet er at når den har kørt 1-2km ca, så går den ud, bare sådan det er lige meget om du giver fuld gas eller den bare står i tomgang, det mærkelige er at ca 30 sec - 1 min efter, så kan man starte den igen uden problemer og man kan kører de ca 1-2 km igen men nogle gange gider den slet ikke at starte men så går der lige 5 min ca også starter den igen o.O
den kører rent og fint og starter med det samme.
indtil videre har vi tjekket/renset, tændingen, tændspoilen, kaburater og luftfilter.
Der er hvide gnister i tændingen, min far mener at de burde være lidt blålige men vi er ikke sikre.
vi tror at der er en eller anden del, som måske bliver for varm også går den ud men det er kun et gæt.
det er bare mærkeligt at den først begynder at gøre det pjat her nu, hvis den bliver for varm.

nu har min gut lige kørt 4-5 km ca uden problemer også går den ud, den gik ud, som et lyn, normalt går den ud lige så stille.
så kiggede vi ned til tændingen og den havde brændt noget plastik af fordi en af siderne havde hændt på skruerne ved tændingen men er det virkellig normalt at tændingen bliver så varm?
undskyld for stave fejl, det skulle gå lidt hurtigt fordi jeg har en gut på besøg, som er ved at kigge på den, så jeg vil helst have den fikset idag :)

tak på forhånd

mvh g1a2m3e4r5
Brugeravatar
onkelroar
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 208
Tilmeldt: 27. september 2011 12:53
Scootere: Giantco G-buddy 13000 km

Re: knallert går ud efter noget tid

Ulæst indlæg af onkelroar »

Skriv lige hvilket mærke og model der er tale om, samt hvad det er for noget tun :crazy:
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11238
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: knallert går ud efter noget tid

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Med tændingen mener du så at der er smeltet noget ved tændingslåsens stik ?
Det kan skyldes dårlig forbindelse så prøv lige og tag stikket fra hinanden og rens det og sørg for der er god forbindelse før du forsætter.
Hvis strømmen kun har et lille område at bevæge sig på så varmes metallet op der også kan det godt smelte plastikken.

Ellers kunne det lyder som om den løber tør for benzin så check benzintilførslen.
Lav denne test : Og tag bunden af karburatoren og check nåleventilen og svømmeren. Blæs ned i hullet hvor nåleventilen sad så eventuelt snavs kommer ud.
Billede
Brugeravatar
g1a2m3e4r5
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 4
Tilmeldt: 2. marts 2012 20:46

Re: knallert går ud efter noget tid

Ulæst indlæg af g1a2m3e4r5 »

jeg kender desværre ikke modellen fordi det er min storebror.
scootergrisen: det vil vi lige prøve :)
nu har de lige taget benzin filter ud og renset den (den var næsten helt rent) og så kørte den godt, min storebror har været ud og kører på den, han kørte 10 km før den gik ud igen...
nogle forslag?
Brugeravatar
g1a2m3e4r5
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 4
Tilmeldt: 2. marts 2012 20:46

Re: knallert går ud efter noget tid

Ulæst indlæg af g1a2m3e4r5 »

nogle forslag?
Brugeravatar
onkelroar
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 208
Tilmeldt: 27. september 2011 12:53
Scootere: Giantco G-buddy 13000 km

Re: knallert går ud efter noget tid

Ulæst indlæg af onkelroar »

Det kunne egentlig godt lyde lidt som om at den varme sætter sig
Brugeravatar
g1a2m3e4r5
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 4
Tilmeldt: 2. marts 2012 20:46

Re: knallert går ud efter noget tid

Ulæst indlæg af g1a2m3e4r5 »

ja men hvad gør man ved sådan noget?
Brugeravatar
onkelroar
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 208
Tilmeldt: 27. september 2011 12:53
Scootere: Giantco G-buddy 13000 km

Re: knallert går ud efter noget tid

Ulæst indlæg af onkelroar »

Prøv at sætte en størrer dyse i. Hvilken dyse er der i nu*?
Besvar