Jinlun

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Fut
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 160
Tilmeldt: 24. april 2010 19:31
Scootere: Funtec scootcar
Geografisk sted: Renge på Stevns

Re: Jinlun

Ulæst indlæg af Fut »

Så er den købt og fragtet hjem.

Jeg har pillet alle skjolde af meget forsigtigt og er nu ved at rense karburatoren. Den var fyldt med vand. Alting er bare så rent og pænt at man ikke skulle tro at den har kørt 5000 km. Der er stadig strøm på batt. så det skal lades op og så vil jeg prøve at atarte den i morgen.
Vedhæftede filer
IMG_0002.JPG
IMG_0002.JPG (147.55 KiB) Vist 7251 gange
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Jinlun

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Den ser da overraskende fin ud.
Ga du kun 1500 kroner for den ?

Jeg har aldrig set de skjoldfarver før.
Brugeravatar
Fut
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 160
Tilmeldt: 24. april 2010 19:31
Scootere: Funtec scootcar
Geografisk sted: Renge på Stevns

Re: Jinlun

Ulæst indlæg af Fut »

Jep. Han ville have 1800 men gik ned til 1500. Knallerten ser ud som den aldrig har kørt for alt er rent selv inde ved tanken hvor man ikke kan rense den uden at skille den ad.

Jeg har dog kæmpet meget for at få den startet men efter et nyt tændrør og en karburatorrens (manuel med trykluft) har jeg dog fået den til at starte men den går ud efter kort tid. Jeg tror den kører på det chokeren leverer så jeg må se om vacuumstemplet bevæger sig som det skal. Det er do lidt omstændigt da alle skjolde skal af igenigen.

Jeg glæder mig til den kører rigtigt og tror det bliver en fin knallert at køre på arbejde på.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Jinlun

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Det kan være du bare skal blive ved med at forsøge at starte den.
Nogen gange er der et eller andet med min scooter hvor den ikke vil starte også hvis jeg bare blive ved og ved og ved så vil den godt til sidst.
Du behøver vist ikke tage så mange skjolde af hver gang. Du kan jo lade sædet sidde løst så du let kan tage det af når du skal ned til karburatoren.
Brugeravatar
Fut
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 160
Tilmeldt: 24. april 2010 19:31
Scootere: Funtec scootcar
Geografisk sted: Renge på Stevns

Re: Jinlun

Ulæst indlæg af Fut »

Det ville være dejligt at ikke skulle tage alle skjolde af men de holder altså på sædet og boksen og er skruet fast på denne og hinanden. Det er fint når man kører for det forstærker helheden men altså en bagdel når der er noget der driller. :?
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Jinlun

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Nå ok.
På min er der 7 skruer som holder sædeboksen. Hvis man tager dem ud kan man sagtens sidde på sædet og køre også løfter man bare hele sædeboksen op når man skal ned til karburatoren.
Brugeravatar
Fut
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 160
Tilmeldt: 24. april 2010 19:31
Scootere: Funtec scootcar
Geografisk sted: Renge på Stevns

Re: Jinlun

Ulæst indlæg af Fut »

Så har jeg fået den til at køre lidt længere end til havelågen men det kostede kileremmen så den skal bestilles. Er der nogen der ved om hvor tunge rullerne skal være for så vil jeg bestille styr og ruller samtidigt. :D
Brugeravatar
silversand
6. Rang
6. Rang
Indlæg: 114
Tilmeldt: 16. december 2011 11:32
Scootere: Baotian 30+45kmt (ophugget/sælges)
Siamoto Birdie 50 (renoverings projekt)
Geografisk sted: 8620 Kjellerup

Re: Jinlun

Ulæst indlæg af silversand »

Kender ikke rullernes vægt, men når jeg skal bestille ruller til scootere jeg ikke kender vægten på, så tager jeg de ruller der er i pt. og vejer dem, og bestiller nye i samme vægt.

Har du ikke en super følsom digitalvægt, så kan du sjusse dig ret godt frem ved at lægge en af gangen på vægten. Siger vægten f.eks 6 gram med 1, og 13 gram med 2, så er det 6,5 gram, og som kontrol kan man lægge 4 på, siger den så 25 gram istedet der, så skal de hedde 6,25 gram
Brugeravatar
Fut
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 160
Tilmeldt: 24. april 2010 19:31
Scootere: Funtec scootcar
Geografisk sted: Renge på Stevns

Re: Jinlun

Ulæst indlæg af Fut »

Spurgte så lige inde på billigscooter og fik at vide at det er 5,7 g. Åndsvagt tal da de fleste går med o,5 g's interval men må så prøve men 6 g. Det kræver ligeledes at man ser sig godt for med hensyn til priser da jeg har fundet tre forskellige på remmen. ligeledes andre på rullerne og styr så man skal regne hvad der bedst kan betale sig.
Brugeravatar
silversand
6. Rang
6. Rang
Indlæg: 114
Tilmeldt: 16. december 2011 11:32
Scootere: Baotian 30+45kmt (ophugget/sælges)
Siamoto Birdie 50 (renoverings projekt)
Geografisk sted: 8620 Kjellerup

Re: Jinlun

Ulæst indlæg af silversand »

Nu ved jeg ikke hvad mål dine ruller har, men er de 16x13 eller 19x15,5 kan de fåes i 5,7 grams hos din lokale MC pusher for 71kr/sæt
15x12 17x13,5 kan fåes i 5,6 gram og 17x12 i 5,8 gram til samme pris hos din lokale MC pusher

Når jeg køber remme og ruller ol. køber jeg det altid hos min MC pusher igennem Scooter Nøglen, har altid været tilfreds med kvaliteten, og prisen er som regel lavere end eg. thansen

Jinlun er dog ikke i scooternøglen, så du skal vide hvad mål remmen har, og så finde en anden model der kører med samme remstørrelse
Remmene kan ses her
http://viewer.zmags.com/publication/89a ... afab79/168
Og køb std. remme, kevlar remme skal være varme før de virker, det er ligesom med bremseklodser, kevlar duer ikke på kolde dage, som vi jo har mange af i danmark.
Besvar