Ingen benzin i karburator.

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Asmus94
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 7
Tilmeldt: 3. januar 2012 21:08
Scootere: Giantco Stealth 30 km/t

Ingen benzin i karburator.

Ulæst indlæg af Asmus94 »

Hej igen!

Jeg kan ikke få gang i min knallert - har så fundet ud af, at der ikke kommer noget benzin til karburatoren.

Har prøvet at suge i vakuumslangen, men der kommer intet benzin ud af benzinslangen.
Når jeg suger i dén, er det som om slangen er stoppet eller lign. Sker i hvert fald intet.

Jeg har også tjekket vakuum membranen i karburatoren, og den ser helt fin ud.

Kan slet ikke finde ud af hvad der sker!

Vil sætte pris på noget hjælp.

Tak for forhånd.

Asmus Johansen 8)
Brugeravatar
silversand
6. Rang
6. Rang
Indlæg: 114
Tilmeldt: 16. december 2011 11:32
Scootere: Baotian 30+45kmt (ophugget/sælges)
Siamoto Birdie 50 (renoverings projekt)
Geografisk sted: 8620 Kjellerup

Re: Ingen benzin i karburator.

Ulæst indlæg af silversand »

Har du haft suget i vacuumslangen? (den anden slange der sidder lige ved siden af benzinslangen på tanken) den sidder på studsen på motoren.

På denne sidder vacuumslangen lige over den højre møtrik på studsen. Pil den af, og sug i den, og se om der kommer benzin ud af den anden slange, gør der det, er din vacuumhane fin, gør der ikke, så er enten en af slangerne stoppet, eller også er vacuumhanen defekt.
Vacuumslangen kan godt sidde på den anden side af studsen også, kommer lidt an på hvilken studs der er monteret, da du kan få dem med slange i den anden side også til 4takterne
Billede
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Ingen benzin i karburator.

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Prøv og tag slangerne helt af og se om du kan puste igennem dem eller om de er tilstoppet.
Brugeravatar
Asmus94
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 7
Tilmeldt: 3. januar 2012 21:08
Scootere: Giantco Stealth 30 km/t

Re: Ingen benzin i karburator.

Ulæst indlæg af Asmus94 »

Tak for svaret - som jeg skriver, så har jeg prøvet at suge i vakuum slangen, og der kommer ingen benzin ud.
Alle slangerne er også som de skal være. :-)
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Ingen benzin i karburator.

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Prøv og tag benzinfilteret af for at se om det kan være fordi benzinen ikke kan komme igennem filteret.
Jeg har læst på thansens hjemmeside at der er nogen benzinfiltre der ikke er beregnet til automatisk benzinhane.

Hvis benzinen stadig ikke render igennem så er det benzinhanen. Ved ikke om du kan lave den, du kan da prøve og suge og puste igennem alle hullerne. Ellers køb en ny.
Brugeravatar
silversand
6. Rang
6. Rang
Indlæg: 114
Tilmeldt: 16. december 2011 11:32
Scootere: Baotian 30+45kmt (ophugget/sælges)
Siamoto Birdie 50 (renoverings projekt)
Geografisk sted: 8620 Kjellerup

Re: Ingen benzin i karburator.

Ulæst indlæg af silversand »

scootergrisen skrev:Jeg har læst på thansens hjemmeside at der er nogen benzinfiltre der ikke er beregnet til automatisk benzinhane.
Grunden til dette er at nogle tanke er med indlagt filter (eg. Suzuki AP address), det er disse tanke de ikke er beregnet til, men de kan stadig bruges, dog skal man så lige pille det filter der sidder i tanken ud.
Der er ikke forskel på benzinfiltre, kun på hvor godt de kan filtrere, det er samme type papir der er i alle papirfiltrene, kun forskel i tykkelsen
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Ingen benzin i karburator.

Ulæst indlæg af scootergrisen »

T Hansen skriver "Ikke til Vacuum benzinhane" ved det her benzinfilter.
99647200005[1].JPG
99647200005[1].JPG (34.09 KiB) Vist 9159 gange
Kilde : http://www.thansen.dk/product.asp?c=642 ... 1686035155

Jeg kan ikke se hvorfor det ikke skulle kunne bruges men et eller andet må de vil mere med det siden de skriver sådan.
Brugeravatar
silversand
6. Rang
6. Rang
Indlæg: 114
Tilmeldt: 16. december 2011 11:32
Scootere: Baotian 30+45kmt (ophugget/sælges)
Siamoto Birdie 50 (renoverings projekt)
Geografisk sted: 8620 Kjellerup

Re: Ingen benzin i karburator.

Ulæst indlæg af silversand »

Har nu aldrig haft problemer med de filtre på vacuumhaner, hverken på MC eller scooter, er dog gået over til de små firkantede, da de fylder mindre og er mere diskrete på en scooter, og filtrerer ligeså godt som det store.
Billede

Men der sker intet ved at køre med de andre på vacuum haner, så burde halvdelen af danmarks mc'er være ødelagte, da de kører med sådanne filtre
Besvar