Baotian Retro vil simpelthen ikke starte

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
westenkaer
4. Rang
4. Rang
Indlæg: 38
Tilmeldt: 8. marts 2011 19:31
Scootere: Baotian Retro BT49QT-11, årg. 2010

Re: Baotian Retro vil simpelthen ikke starte

Ulæst indlæg af westenkaer »

Ja - så kører den!!! Så lige min genbo var ude og lufte hunden. Han har en baotian classic, og CDI på hans er magen til min. På med den og vrruumm :D

Den sparker ikke mere igen og kører fint.

Jeg tror faktisk at det er mig selv der har skadet den. For at starte den på sidefod efter at have fikset problemet med stelforbindelsen, så hev jeg den sort/hvide ud af CDI`en. Men så kunne jeg ikke slukke motoren på nøgle mm., så jeg hev CDI`en ud mens motoren kørte. Det nummer har jeg lavet før - der kommer en stor gnist - sikkert ikke godt for den, men what the... :oops:

Summa sumarum:

Den oprindelige fejl var en dårlig stelforbindelse, men kloge-åge hèr fik sig en ekstra kløe med i købet på sin adfærd :)

TUSIND TAK for hjælpen!! Jeg vil skrive en manual til min Retro sammen med diagrammer inden længe. Der mangler nemlig en 49QT-11 i manualerne.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Baotian Retro vil simpelthen ikke starte

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Har du målt om der er forbindelse mellem de 2 ledere på dødmandsknappen både når den står på ON og når den står på OFF ?
Og hvad er resultatet af det ?

Prøv og juster ventilerne engang.
0,06 mm på indsugningsventilen.
0,08 mm på udstødningsventilen.

Jeg ved ikke hvorfor den sparker igen men prøv og juster ventilerne og se om det går væk.

Hvis du skal dreje på gashåndtaget for at starte den så er det ikke det store problem. Det kan du altid justere senere.
Brugeravatar
westenkaer
4. Rang
4. Rang
Indlæg: 38
Tilmeldt: 8. marts 2011 19:31
Scootere: Baotian Retro BT49QT-11, årg. 2010

Re: Baotian Retro vil simpelthen ikke starte

Ulæst indlæg af westenkaer »

Efter at have skiftet CDI`en er der ikke længere forbindelse på dødemandsknappen.

Den sparker heller ikke igen. Jeg har lavet en ekstra stelforbindelse med et forgyldt stik. Det som sidder oprindeligt er af kobber og en noget tynd en af slagsen. Det er simpelthen ikke godt nok efterhånden som det irer til (hvilket nok går stærkt når den kører om vinteren). Det er hermed en erfaring givet videre til andre retro ejere :)

Jeg har justeret ventiler to gange under processen. Når jeg kører op ad bakker og den sejetrækker kan jeg nogengange høre hvad jeg tror er en svag klikken/raslen. Dette gik jeg også til værkstedet med da den var færdig med den første frie service (300km). Han påstod det var en normal lyd og at det så fint ud. Jeg har aldrig hørt hvordan ventiler lyder når de er ude af justering, så man er en lille smule lost her. Så jeg lytter efter den lyd der var da værkstedet justerede dem ved service :)

Lige pt. kører den faktisk ret godt. Den kunne lide at få det hele kigget efter og justeret i fejlsøgningen. Dog har jeg en lille ting med mine dysser, men dette er et separat emne :)
Brugeravatar
Rune Blach
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 2
Tilmeldt: 10. december 2011 19:36
Scootere: Baotian motosport F3

Re: Baotian Retro vil simpelthen ikke starte

Ulæst indlæg af Rune Blach »

Hej, jeg har haft det samme problem fandt ud af at det er vand i udstødningsrørret der opstår både sommer og vinter så det skal tømmet for vand ligesom en bil så kommer der kondens i udstødningen men fordi ens udstødning peger opad kan den ik komme af med vandet, derfor ingen gnist og vil ik starte selvom alt andet virker, er ikke selv mekaniker regnede bare ud at det kunne være derfor, og min scooter kører perfekt igen efter udstødningen er tømt for vand, men ved jo ikke om det er samme problem i har men mit problem er ihvertfald løst :D kan også se at det ikke bliver nævnt nogen steder på div sider..

MVH Rune
Besvar