Trykluft gennem karburatoren fik det hele til at fungere. Nu starter den første gang også ved koldstart.
Mange tak for hjælpen og tak til andre der har bidraget med gode forslag.
Iøvrigt er den til salg på Marketplace under overskriften PIAGGIO ZIP 4T Barbie udgave.
Piaggio1.jpg
Hej igen Leif
Jeg var lige hurtig nok med at melde den klar.
Den starter fint, men nu vil den ikke gå op i omdrejninger når jeg kører. Den kan kun køre 15-20 km i timen. Det virker som om den mangler kraft.
Det var ikke et problem førhen, men da var hullet i automatchokeren jo også stoppet - nu da den ikke er det længere skal automatchokeren jo lukke hullet. Kan det tænkes at automatchokeren ikke skubber nålen ned.?
Håber du har mod på en vurdering her.
Vh. Ove
Den starter fint men vil nu ikke gå op i omdrejninger når jeg kører. Den kan kun køre 15-20 km i timen. Det virker som om den mangler kraft.
Det var ikke et problem før jeg rensede automatchokerens hul med trykluft.
Hvad kan det mon skyldes?
moldrup skrev: ↑25. april 2025 12:00
Hej igen Leif
Den starter fint men vil nu ikke gå op i omdrejninger når jeg kører. Den kan kun køre 15-20 km i timen. Det virker som om den mangler kraft.
Det var ikke et problem før jeg rensede automatchokerens hul med trykluft.
Hvad kan det mon skyldes?
Uha, det er ikke så heldigt. Nu er det en skam jeg ikke kan trille en tur på dyret for at kunne diagnosticerer men normalt hvis der er problemer med membranen/spjældet vil motoren normalt få en for fed blanding. Forudsat membranen er tæt og ikke stiv, kunne jeg forestille mig du har efter været så uheldig at der sidder en lille urenhed i klemmer mellem spjældet under membranen, så det går en smule "hårdt". Prøv at tage membranen/spjældet ud igen og sprøjt lidt bremse/karburator-rens ned i hullet og rens samtidig spjældet omhyggeligt for urenheder.