Madass
- Kristofferkoch
- 1. Rang
- Køretøjer: Sachs MadAss
Suzuki Streetmagic
Madass
Har sat en ubegrænset cdi på den men den kører stadig kun lige over 30kmt
Er her et klogt hoved som kan hjælpe?
-
- 15. Rang
- Kristofferkoch
- 1. Rang
Suzuki Streetmagic
Re: Madass
1000 tak for hurtigt respons, kan dog udelukke begrænseren da jeg har skiftet ledningsnettet.
Der var heller ikke noget “til overs” så den har ikke siddet på det gamle net heller.
Den kørte 45-47 målt på gps inden vi skiftede hele ledningsnettet.
Nu kun 30-32 og så stor forskel er der vel ikke på gps og speedometer?
Speedo virkede ikke, derfor gps, men det er også skiftet nu.
Cdi er helt åben, en racing-ting som er testet på madass
Kan det være justering af gaskabel?
Har haft alt af og skiftet alt men er også total grøn, første projekt.
Den startede i øvrigt i første hug da jeg samlede skidtet og det gør den stadig.
Der var heller ikke noget “til overs” så den har ikke siddet på det gamle net heller.
Den kørte 45-47 målt på gps inden vi skiftede hele ledningsnettet.
Nu kun 30-32 og så stor forskel er der vel ikke på gps og speedometer?
Speedo virkede ikke, derfor gps, men det er også skiftet nu.
Cdi er helt åben, en racing-ting som er testet på madass
Kan det være justering af gaskabel?
Har haft alt af og skiftet alt men er også total grøn, første projekt.
Den startede i øvrigt i første hug da jeg samlede skidtet og det gør den stadig.
-
- 15. Rang
Nummer 18 kaldes Speed Limiter i reservedelskataloget.
Gaskablet går vel ikke ud af justering med mindre du har haft det af.
Men du kan tjekke for bøsning som forhindre stemplet i at komme helt op ved at skrue toppen af karburatoren.
Har du lavet andet end at skifte ledningsnettet?
Hvis du også har lavet om på luftfilter/hoveddyse kunne det måske være derfor.
Tjek at du kan bruge alle gear.
Tjek antal tænder på tandhjul.
Prøv at sammenlign ledningnettene og se om der er forskel.Gaskablet går vel ikke ud af justering med mindre du har haft det af.
Men du kan tjekke for bøsning som forhindre stemplet i at komme helt op ved at skrue toppen af karburatoren.
Har du lavet andet end at skifte ledningsnettet?
Hvis du også har lavet om på luftfilter/hoveddyse kunne det måske være derfor.
Tjek at du kan bruge alle gear.
Tjek antal tænder på tandhjul.
- Kristofferkoch
- 1. Rang
Suzuki Streetmagic
Jo jeg har haft gaskablet af da jeg også skiftede kontakter/konsol på begge sider, og den skulle ha et andet kabel end det originale.
Tanken har netop strejfet mig, kan der være slip og den dermed ikke trækker helt op når jeg drejer i bund på gassen
Der er ingen limiter, ledningsnettet er fra ooracing, komplet fra ende til anden og en opgradering også da jeg har skiftet stator, svinghjul spole så den giver mere strøm til det hele.
Det var en mk1 men er opgraderet så den bl.a. kan bruge hpærer…og alt spiller bortset fra at den kun kører lige over 30
Der er ikke sat noget ind efter cdi’en og som sagt målte den 45-46-47kmt på gps før konverteringen, tænker ikke der er SÅ stor afvigelse
Som sagt er jeg ret grøn på området så måske jeg spørger eller beskriver lidt “alternativt”, bær over med mig
Tanken har netop strejfet mig, kan der være slip og den dermed ikke trækker helt op når jeg drejer i bund på gassen
Der er ingen limiter, ledningsnettet er fra ooracing, komplet fra ende til anden og en opgradering også da jeg har skiftet stator, svinghjul spole så den giver mere strøm til det hele.
Det var en mk1 men er opgraderet så den bl.a. kan bruge hpærer…og alt spiller bortset fra at den kun kører lige over 30
Der er ikke sat noget ind efter cdi’en og som sagt målte den 45-46-47kmt på gps før konverteringen, tænker ikke der er SÅ stor afvigelse
Som sagt er jeg ret grøn på området så måske jeg spørger eller beskriver lidt “alternativt”, bær over med mig
-
- 15. Rang
Du kan sammenligne de to gaskabler for at se om der skulle være forskel.
Du kan afmontere luftfilteret og så kigge ind i karburatoren og dreje gashåndtaget helt for at se om stemplet kommer helt op.
Du kan prøve at køre op ad bakke, vandret, ned ad bakke og se hvordan hastigheden er og om du kan mærke hvordan den begrænser.
Er det samme luftfilter og hoveddysestøttelse som før?
Ellers kunne det måske være det ikke passer sammen hvis du har lavet om på det.
Du kunne også prøve at skifte dele tilbage til det du havde før en ad gangen for at udelukke ting.
F.eks. sætte det gamle gaskabel på for at udelukke om det kunne være det.
Og sætte f.eks. den gamle karburator på hvis nu du havde skiftet den.
Og den gamle CDI.
En ad gangen indtil du finde ud af hvad der ændre på hastigheden.
Du kan starte med det letterste.
Du kunne også tjekke om bremserne bremser når de ikke skal.
Tjek om der er justeringsmulighed på CDI-boksen. Måske under en gummidut. Eller måske noget med at fjerne en ledning.
Du kan afmontere luftfilteret og så kigge ind i karburatoren og dreje gashåndtaget helt for at se om stemplet kommer helt op.
Du kan prøve at køre op ad bakke, vandret, ned ad bakke og se hvordan hastigheden er og om du kan mærke hvordan den begrænser.
Er det samme luftfilter og hoveddysestøttelse som før?
Ellers kunne det måske være det ikke passer sammen hvis du har lavet om på det.
Du kunne også prøve at skifte dele tilbage til det du havde før en ad gangen for at udelukke ting.
F.eks. sætte det gamle gaskabel på for at udelukke om det kunne være det.
Og sætte f.eks. den gamle karburator på hvis nu du havde skiftet den.
Og den gamle CDI.
En ad gangen indtil du finde ud af hvad der ændre på hastigheden.
Du kan starte med det letterste.
Du kunne også tjekke om bremserne bremser når de ikke skal.
Tjek om der er justeringsmulighed på CDI-boksen. Måske under en gummidut. Eller måske noget med at fjerne en ledning.
- Landbo
- 12. Rang
- Køretøjer: GEV1000 45 Km/h
- Geografisk sted: Thy
Det er utroligt enkelt at tjekke om gaspjældet åbner helt i karburatoren, du bunder bare rullen med stoppet motor og trækker samtidig i den langsgående retning på gaskablet hvor det går ind i karburatoren. Kan du ikke bevæge kablet er gaspjældet helt åbnet og du behøver ikke at tænke mere over det.Kristofferkoch skrev: ↑11. marts 2025 21:26 Jo jeg har haft gaskablet af da jeg også skiftede kontakter/konsol på begge sider, og den skulle ha et andet kabel end det originale.
Pøj pøj, Leif.
- kokken
- 6. Rang
- Køretøjer: Benelli 491 LC - 1999
Aprilia Amico - 1994 - mc
Adly Pista - 1997 - Geografisk sted: København
Jeg kan se at din knallert har 2 skivebremser.Har du checket om de hænger ?
Jeg har lige haft renset min bremsekaliber pga. hængende bremse.
Efter rensning gav det ca.10 km/t.Det er vejsaltet,der efter en omgang vinterkørsel ødelægger mekanikken.
I øvrigt flot “ værksted “
Jeg har lige haft renset min bremsekaliber pga. hængende bremse.
Efter rensning gav det ca.10 km/t.Det er vejsaltet,der efter en omgang vinterkørsel ødelægger mekanikken.
I øvrigt flot “ værksted “