Harald Nyborg X20 - fjerne hastigheds begrænsning

Her kan du skrive med andre om elektriske mobilitetsscootere.
Brugeravatar
BrianAxel
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 2
Tilmeldt: 29. september 2024 14:18
Køretøjer: Harald Nyborg X20

Harald Nyborg X20 - fjerne hastigheds begrænsning

Ulæst indlæg af BrianAxel »

Hejsa

Er det muligt at fjerne hastighedsbegrænsning på Harald Nyborg X20 mobilitetsscooter?
Brugeravatar
Landbo
12. Rang
12. Rang
Indlæg: 1599
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Køretøjer: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: Harald Nyborg X20 - fjerne hastigheds begrænsning

Ulæst indlæg af Landbo »

BrianAxel skrev: 29. september 2024 14:20 Hejsa

Er det muligt at fjerne hastighedsbegrænsning på Harald Nyborg X20 mobilitetsscooter?
Ikke mig bekendt. Med 400 Watt i maskinrummet er det nok også begrænset hvor høj fart den kan "hidses" op på hvis man ikke ligefrem har en orkan i ryggen. :mrgreen:

Bliver folk nappet af polisen på en sådanne ulovlig model skulle det ikke undre mig de kan finde på at kalde den for en uregistreret bil idet der er 4 hjul på køretøjet. ;)

Hilsen Leif.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11304
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Harald Nyborg X20 - fjerne hastigheds begrænsning

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Kører den 10 km/t nu?

Find controlleren og se hvad ledningerne er forbundet til.
Måske controlleren sidder et sted under hvor sædet er.

Der kan måske være en kontakt et sted eller et stik der kan tages fra hinanden for at ændre tophastigheden.

Jo hurtigere den kører jo lavere bliver rækkevidden.
Så hvis den kører op til 30 km/opladning fra ny med 10 km/t så bliver rækkevidden lavere hvis den kører f.eks. 25 km/t.

Ellers kan du købe en lille knallert der må køre op til 30 km/t med litiumbatteri hvis du vil kører hurtigere og længere.
F.eks. VGA Tres som T. Hansen har.
Brugeravatar
BrianAxel
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 2
Tilmeldt: 29. september 2024 14:18
Køretøjer: Harald Nyborg X20

Re: Harald Nyborg X20 - fjerne hastigheds begrænsning

Ulæst indlæg af BrianAxel »

Hejsa,
Havde ikke set jeres svar. Troede jeg fik en email advisering, men det må jeg have glemt at slå til :-)

Det er ikke min, men en bekendts køretøj.
Ja vil tro den kører 10km/t nu, og han vil gerne have den til bare at køre 15km/t.
Hvis den er 400W så burde den kunne køre mere end de 10km/t, selvfølgelig på bekostning af rækkevidden.
Brugeravatar
Landbo
12. Rang
12. Rang
Indlæg: 1599
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Køretøjer: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: Harald Nyborg X20 - fjerne hastigheds begrænsning

Ulæst indlæg af Landbo »

BrianAxel skrev: 8. oktober 2024 07:41 Hejsa,
Havde ikke set jeres svar. Troede jeg fik en email advisering, men det må jeg have glemt at slå til :-)

Det er ikke min, men en bekendts køretøj.
Ja vil tro den kører 10km/t nu, og han vil gerne have den til bare at køre 15km/t.
Hvis den er 400W så burde den kunne køre mere end de 10km/t, selvfølgelig på bekostning af rækkevidden.
Ved ikke engang om man kan få en emails advisering men med alt det spam man modtager nu om dage vil jeg persomligt helst undvære.

Man skal ikke tro men vide, så derfor tøws jeg du bør installerer en GPS app på din telefon og måle hvad hastigheden reelt er.

Måske din ven bør sælge køretøjet og købe et der kan køre de 15 km/t i stedet for at ødelægge det gamle, i et forsøg på at "tune".

Hilsen Leif.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11304
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Harald Nyborg X20 - fjerne hastigheds begrænsning

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Det er op til dem der har køretøjerne selv at hjælpe med information om køretøjerne.

Den korte version er at finde controlleren (formodentligt under sædet et sted) og tage billeder af dens ledninger og stik osv.
Måske den har et stik der kan tages fra hinanden eller der kan være en skjult kontakt eller i ubrugt stik hvor der kan tilsluttes en kontakt.
Besvar