Peugoet Kisbee 2T EFI

Her kan du altid skrive hvis du er i tvivle om hvilke forum du skal skrive i.
Brugeravatar
Nestguy91
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 8
Tilmeldt: 11. september 2024 08:05
Køretøjer: Peugeot Kisbee 2T EFI

Peugoet Kisbee 2T EFI

Ulæst indlæg af Nestguy91 »

Hej folkens.

Jeg har en Kisbee 2 T EFI som er begyndt at opføre sig mærkeligt efter jeg har pillet begrænsningen i vario. når jeg køre på den og har cirka kørt 3 min begynder den at miste farten stille og roligt, omdrejningerne stiger gradvist men taber fart. til sidst kan jeg så høre og mærke at scooteren ikke kan trække mere ( den dør ud) og ender med at holde næsten stille. jeg slipper gassen og holder et par sekunder og køre så videre og kort tid efter gør den samme nummer igen. efter jeg har kørt cirka 10 min så køre den upåklageligt igen. hvad kan der være galt???
Brugeravatar
Landbo
12. Rang
12. Rang
Indlæg: 1570
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Køretøjer: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: Peugoet Kisbee 2T EFI

Ulæst indlæg af Landbo »

Nestguy91 skrev: 11. september 2024 08:14 Hej folkens.

Jeg har en Kisbee 2 T EFI som er begyndt at opføre sig mærkeligt efter jeg har pillet begrænsningen i vario. når jeg køre på den og har cirka kørt 3 min begynder den at miste farten stille og roligt, omdrejningerne stiger gradvist men taber fart. til sidst kan jeg så høre og mærke at scooteren ikke kan trække mere ( den dør ud) og ender med at holde næsten stille. jeg slipper gassen og holder et par sekunder og køre så videre og kort tid efter gør den samme nummer igen. efter jeg har kørt cirka 10 min så køre den upåklageligt igen. hvad kan der være galt???
Jeg er ret overbevist om det er din kobling/remskive i bag der ikke regulerer som tilsigtet når den bliver varmet op. Det er muligt en smule fedt inderst på akslen kan løse dit problem. Det er mit bud.

PS. Formoder det stinker af brændt gummi når du kommer i hold, måske en ny rem også er en del af kuren til helbredelse.

Hilsen Leif.
Brugeravatar
Nestguy91
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 8
Tilmeldt: 11. september 2024 08:05
Køretøjer: Peugeot Kisbee 2T EFI

Re: Peugoet Kisbee 2T EFI

Ulæst indlæg af Nestguy91 »

jeg vil prøve og kigge på det i en fart.
jeg syntes ikke at det lugter af brændt gummi på nogen måde, jeg må se hvordan det ser ud når jeg får åbnet op ind til herligheden. tak for svaret.
Brugeravatar
Nestguy91
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 8
Tilmeldt: 11. september 2024 08:05
Køretøjer: Peugeot Kisbee 2T EFI

Re: Peugoet Kisbee 2T EFI

Ulæst indlæg af Nestguy91 »

Hej igen. nu har jeg haft åbnet op ind til vario og kobling, det første jeg møder er lidt gummirester. ikke voldsomt meget og det er næsten "støv agtig" gummi rester der ligger tilbage. den ene side af remmen sys jeg at jeg kan se der er en Wire lignende tråd i ??? kan det være rigtig?? så jeg kan umiddelbart godt konstatere at den æder remmen. jeg har undersøgt blæsehjulet og der opdager jeg at der er kommet en grim kant på selve blæsehjulet. Den sidder cirka midt på blæsehjulet og går self hele vejen rundt i en cirkel. når jeg kigger på selv Variatoren så er der ingen kant som på blæsehjulet. jeg ville så mene at den glider på remmen der hvor wire er blotlagt! er dette korrekt forstået?
Brugeravatar
Landbo
12. Rang
12. Rang
Indlæg: 1570
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Køretøjer: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: Peugoet Kisbee 2T EFI

Ulæst indlæg af Landbo »

Nestguy91 skrev: 13. september 2024 07:31 Hej igen. nu har jeg haft åbnet op ind til vario og kobling, det første jeg møder er lidt gummirester. ikke voldsomt meget og det er næsten "støv agtig" gummi rester der ligger tilbage. den ene side af remmen sys jeg at jeg kan se der er en Wire lignende tråd i ??? kan det være rigtig?? så jeg kan umiddelbart godt konstatere at den æder remmen. jeg har undersøgt blæsehjulet og der opdager jeg at der er kommet en grim kant på selve blæsehjulet. Den sidder cirka midt på blæsehjulet og går self hele vejen rundt i en cirkel. når jeg kigger på selv Variatoren så er der ingen kant som på blæsehjulet. jeg ville så mene at den glider på remmen der hvor wire er blotlagt! er dette korrekt forstået?
Ja der er langsgående kunstoftråde inde i remmen, så din iagttagelse er korrekt.

Noget gør din rem ikke kan blive holdt holdt stram når når gearingen et i "højt gear", dvs remmen løber med remskiven klemt sammen i for og spredt i bag. Det hænger uden tvivl sammen med du har fjernet begrænsningen fra transmissionen.

Din rem er helt sikker øg når du kan se trådene i den.

Det er ikke unormalt der kan være en kant på blæserhjulet hvor remmen løber, den er lavet med vilje for og forhindre at transmissionen ikke gearer ned or hurtigt ned hvis du slækker en smule på rullen, så det burde være helt normalt. Det samme kan du formodentlig også se på det bagerste remhjul.

Jeg kan ikke lige gennemskue hvorfor din rem ikke er ligeligt slidt på begge sider her fra putteren, men jeg vil foreslå dig enten at indsætte begrænsningen igen i variatoren, eller købe en variator der er lavet til og køre uden begrænsning. Du skal naturligvis også have en frisk rem i transmissionen.

Hilsen Leif.
Brugeravatar
Nestguy91
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 8
Tilmeldt: 11. september 2024 08:05
Køretøjer: Peugeot Kisbee 2T EFI

Re: Peugoet Kisbee 2T EFI

Ulæst indlæg af Nestguy91 »

Jeg finder en ny rem og ny vario og så må jeg se om det ikke kan fungere.

tusind tak for svar Leif
god weekend
Brugeravatar
Landbo
12. Rang
12. Rang
Indlæg: 1570
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Køretøjer: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: Peugoet Kisbee 2T EFI

Ulæst indlæg af Landbo »

Nestguy91 skrev: 13. september 2024 12:31 Jeg finder en ny rem og ny vario og så må jeg se om det ikke kan fungere.

tusind tak for svar Leif
god weekend
:thumbup:

Tak i lige måde, Leif.
Besvar