Det her er min G-Buddy. Jeg har nu haft den et år hvor jeg har kørt ca. 4000km og har gennemtrevlet hver eneste vej i Nord- og Vestsjælland på de dage hvor solen havde valgt at skinne.

Lidt om hvordan jeg fik den
Den blev købt brugt for 4000kr. af en knægt som var begyndt at tjene penge og hans velmenende forældre var gået til Thansen og havde foræret ham den billigste kineserscooter de kunne finde. Selv har jeg levet et langt liv hvor jeg har ladet mig transportere med offentlige transportmidler, så jeg havde ingen mening om hvad der var godt eller dårligt. Jeg syntes bare at mine transportudgifter kunne måske nedsættes lidt.
Den havde kørt 791km og var i god stand. Sidespejlene var taget af men der er monteret igen.
Selve knallerten
Knallerten kører 30km/t og har et godt optræk som er fint til en fyr som er meget høj. Motoren er efter min mening meget stabil og der endnu ikke været rodet ved den, de mange kilometer til trods.
Om den er pæn...den har det der aggresive look med en stor halogenlygte foran, som jeg godt kan lide ,men jeg kan også godt lide retroscootere, så det bliver sikkert min næste scooter.
Jeg har ikke tænkt mig at pille ved begrænsningerne hvis jeg kan blive fri. Måske hvis jeg får råd til en anden lovlig knallert. Der er dog monteret bagageboks og så har jeg udskiftet et sidespejl.Jeg har også eksperimenteret med en tyverialarm Beeper X6R, som jeg opgav igen, da folk blev sure på mig fordi jeg åbenbart ikke havde tillid til dem. Låsene er blevet udskiftet da jeg tabte den eneste nøgle jeg havde. Den dukkede selvfølgelig op igen så nu har jeg et ekstra sæt låse.
Hvordan bliver man knallert-entusiast?

Først og fremmest ved at have en hjemmeside som den her, så man ikke er helt lost. Da jeg var i puberteten var der ikke noget der hed internet. Alle mine kammerater der havde knallert brugte meget tid på at finde ud af hvordan man gjorde det ene og det andet på deres knallerter. Selv syntes jeg det var dybt uinteressant og mine kammerater foretrak også at blive ved med at cykle rundt.
Derudover skal man kunne se det morsomme i at man aldrig mangler parkeringsplads, der er aldrig kø på cykelstien, den koster ikke noget at indregistrere, den bruger mindre benzin og ikke mindst så er det en naturoplevelse at køre ud til muh-køerne når man trænger til at stresse af. For mig er det meget vigtigt at kunne stoppe op uden problemer hvis der lige pludselig dukker en interessant gårdbutik op hvor jeg kan købe alt lige fra kartofler til wellness.
Der er nogen som synes det ikke er særlig smart at køre rundt på scooter når man er voksen. Man har garanteret fået taget kørekortet pga. druk og man kan ligeså godt montere Arla-mælkekassen inkl. et læs Harboe-pilsnere for at gøre billedet komplet.
Til det vil jeg sige at der gælder det samme som alt andet i livet. Ting er hvad man gør dem til. Hvis man pudser sin scooter og vedligeholder den er man jo med til at give det at køre på den et andet indhold end hvad folk tror.