motocr hot 50 pillet skive eller ny ecu?

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
magnus Nielsen
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 8
Tilmeldt: 14. juli 2023 22:32
Køretøjer: Derbi senda X-treme E4

motocr hot 50 pillet skive eller ny ecu?

Ulæst indlæg af magnus Nielsen »

har en motocr som jeg gerne vil have rende lidt hurtigere men er lidt usikker om at man skal have en ny ecu eller pille skiven?
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11333
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: motocr hot 50 pillet skive eller ny ecu?

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Du kunne starte med at fjerne bøsningen og se om det er nok for dig.
Jo smallere bøsningen er jo højere topfart har den.
Så hvis topfarten er for høj når bøsningen er fjernet så kunne du f.eks. sætte en anden bøsning i der er halv så bred som originalt eller slibe noget væk indtil du får den ønskede topfart.

ECU'en kan programmeres. Måske du kan aflevere den på et værktøj og få dem til at gøre det.
Du kunne også købe en anden ECU så har du den originale at skifte tilbage til.

I filen Software EU5.pdf står noget med 55 km/t.
viewtopic.php?f=3&t=4113
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1264
Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
Køretøjer: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Re: motocr hot 50 pillet skive eller ny ecu?

Ulæst indlæg af Kymconørden »

Ja, du skal starte med at fjerne skiven/bøsningen, så du kan nå et højere gear. Det kan være usundt for motoren at ændre ecu/cdi til højere omdrejninger, og samtidig ha skiven i. Motoren vil køre med alt for høje omdrejninger i et alt for lavt gear. Det svarer lidt til at en bil kører i første gear på motorvejen. :o Så altid, bøsningen først.
Besvar