Findes også som motorcykel (60 km/t) kaldet Piaggio 1 Active.
piaggio.com: Piaggio 1 og Piaggio 1+.
Der lader ikke til at være meget forskel på Piaggio 1 og Piaggio 1+.
Piaggio 1+ har 65% større batterikapacitet og batteriet vejer 50% mere i forhold til Piaggio 1.
Men da Piaggio 1+ ikke fås som lille knallert så kan man ikke umiddelbart købe en model som lille knallert med det store batteri.
Piaggio 1:
Pris: 22.398 kroner
Hastighed: 25 og 45 km/t
Batteri: 29 Ah (1,4 kWh)
Batteri (vægt): 10 kg
Rækkevidde (Eco-tilstand): 55 km (formodentligt målt ved 45 km/t)
Rækkevidde (WMTC): 43 km (formodentligt målt ved 45 km/t)
Motor: der er modstridende oplysninger. Et sted står "1,2 kW (2,3 kW peak)" et andet sted står "1,2 kW (1,34 kW peak)" og et tredje sted står "2,0 kW (2,2 kW peak)".
Vægt (med batteri): 85 kg
Piaggio 1+:
Pris: 26.298 kroner
Hastighed: 45 km/t
Batteri: 48 Ah (2,3 kWh)
Batteri (vægt): 15 kg
Rækkevidde (Eco-tilstand): 100 km
Rækkevidde (WMTC): 68 km
Motor: der er modstridende oplysninger. Et sted står "2,4 kW (3,0 kW peak)" et andet sted står "1,2 kW (1,34 kW peak)"
Andet: Piaggio Mia-system som standard
Vægt (med batteri): 90 kg
Fælles for Piaggio 1 og Piaggio 1+:
Moment: 120 Nm (2,0 kW), 125 Nm (1,2 kW + 2,2 kW + 2,4 kW), 85 Nm er også set
Spænding: 48 volt
Farver: 6 forskellige
Bremse (for): 175 mm skivebremse
Bremse (bag): 175 mm skivebremse
Dimensioner (længde x bredde x højde): 1680 x 750 x 1080 mm
Akselafstand: 1220 mm
Hjul (for): 100/80-10
Hjul (bag): 100/80-10
Sædehøjde: 770 mm
Vægt (uden batteri): 75 kg
Opladning:
Det ser ikke ud til at Piaggio skriver meget om opladningstider.
Nogle steder står 6 timer. Har også set 0-80% på 6 timer. Det må vel så være en standardoplader.
Der ser også ud til at være en hurtigoplader.
Batterimærkat:
I bunden er et klistermærke hvor der blandet andet står:
Måske batteriproducent: forseepower.comFORSEE
POWER
E24 136RES - 000002
Made in China
Batteriudseende:
Ser ud til at det lille batteri på 29 Ah har 4 bolte i siden og at det store batteri på 48 Ah (som er højere) har 6 bolte i siden.
Batteristik:
Batteriet ser ud til at bruge Chogori Large 2+4-stik.
Altså 2 tykke pins + 4 små pins.
Der er vist ikke noget ladestik på køretøjet. Kun på batteriet.
Så der er nok en del noget besvær med at sædet skal åbnes og afladningsstikket skal afmonteres før opladningsstikket kan monteres og kablet der skal over i et hak i modsatte side sædeboksen så sædet kan lukkes uden at klemme kablet og der er vist noget med at trådløse fjernbetjening ikke kan bruges så den fysiske nøgle skal muligvis bruges for at åbne sædet igen når køretøjet ikke har strøm.
Så hvis der er mulighed for at eftermontere eksternt ladestik så vil det nok kunne spare en for en masse besvær.
Batterilås:
Ser ud til at der er låsebeslag ved batteriet så man selv blot skal købe en hængelås.
Metalbeslaget hvor hængelåsen sættes på ser dog meget småt ud og det stor vippebeslag der holder batteriet nede ser ud til at være lavet af plastik.
Batteri (tal under stregkode set på klistermærke øverst på batteri ved siden af hvor der står Piaggio i plastikken):
101828321072700243