Hej.
Ja det var en kold tur

.Desværre er termometeret ikke monteret i Bilka modellerne, kunne godt bruges til at overvåge batteritemperaturen. Så jeg måtte til lommerne, og købte et billigt termometer i Biltema (det er ikke med på billedet).
Vi brugte Honda generatoren til opladning. Den støjer lidt, så vi skal helst oplade hvor vi ikke generer omgivelserne. I Ringkøbing kunne man i øvrigt købe strøm fra en almindelig stikkontakt, er beregnet til autocampisterne. Der stod ikke noget om prisen, og jeg undersøgte ikke nærmere. Generatoren stod jo og snurrede på det tidspunkt.
Ang varme, tjaee så kunne batterierne godt trække en større varmeblæser. Vi kører ikke langt om vinteren, så der er rigeligt med strøm til varme. Det bedste ville være en varmepumpe, som i de "rigtige" elbiler.
I Fønix Cabinoen arbejdede jeg lidt med noget isolering. Men det er ikke nemt at eftermontere, da Cabinoen er utæt rigtig mange steder.
Bly batterierne vejede ca 125 kg, og lithium batterierne vejer ca 80 kg. Så hvis vi kommer til Tyskland på indkøb, så er der lidt vægt at give af

.
//Jørgen