PGO brænder sammen

Her kan du altid skrive hvis du er i tvivle om hvilke forum du skal skrive i.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3567
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: PGO brænder sammen

Ulæst indlæg af Jps »

Pgo brænder ikke mere sammen, end andre scootere. Det er ene og alene ejernes skyld, at de gør det. De piller for meget, og glemmer at dyse op, når de fjerner begrænsninger. Eller glemmer at bruge karburatorsprit i denne tid, hvor det er koldt. Min Big kører med med ca. 7-7.500 omdr. hvilket er normalt, når der er pillet begrænsninger. Med dem i ligger man typisk på 8-9.000 omdr. På en 4 takter, ligger man muligvis en smule lavere.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3567
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: PGO brænder sammen

Ulæst indlæg af Jps »

kina skrev:Hej Jps , ja det giver mening , det ville jeg også have skrevet , men var bange for at dumme mig..
Så det du siger er, at hvis man fx fjerner skiven så skal man også dysse op..
Nej det er ikke altid nødvendigt. Men det er er en god idé at dysse et nummer op alligevel, bare for en sikkerheds skyld (så man ikke varmesætter cylinderen). Sætter man så en udstødning på, skal man et nummer mere op. F.eks. så er standard dysen i Big/Big Max str.72 og så dyser man op til 74 når ringen er ude, og 76 når der kommer en udstødning på. Sætter man så en større cylinder på, skal man over de 80 i dysestørrelse. Dyserne til PGO, springer 2 numre ad gangen.
Brugeravatar
onkelroar
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 208
Tilmeldt: 27. september 2011 12:53
Scootere: Giantco G-buddy 13000 km

Re: PGO brænder sammen

Ulæst indlæg af onkelroar »

Ja det er en meget normal oplevelse at mange unge der tuner deres scooter, helt glemmer det at dyse op.

Bare et nyt "møg billigt" cylinder på og så derud af. Ikke noget med at justere, dyse op eller måske gi lidt ekstra for noget der i virkeligheden er billigere og meget bedre på længere sigt
Besvar