Ingen lys på pgo hot 50
Ingen lys på pgo hot 50
Hej jeg har intet lys på min pgo hot 50 . Stator er ny og Ok . Spændningsregulator er ny og alle pære er skiftet. Nu er jeg kommet til lysmodstand , men når jeg måler ohm på den gamle og den nye viser de det samme . Kan det stadig være modstanden ? Vil ikke pakke den helt ud hvis ikke det er den . Andre bud på hvad problemet kan være ? Elstart horn og bremselys virker , men de køre jo over batteriet . På forhånd tak
-
- 15. Rang
Re: Ingen lys på pgo hot 50
Lysmodstanden bruges kun når der slukkes for lyset på lyskontakten.
Lyser positionslyset?
Er det originale dele?
Har spændingsregulatoren virket tidligere eller har lyset aldrig virket med den nye spændingsregulator?
Tjek gul og hvid ledning ved generator og spændingsregulator.
Tjek stelforbindelsen ved generator.
Sørg for de har god forbindelse.
Mål spænding på batteriet med motoren slukker. F.eks. 12,x volt.
Start motoren og giv lidt gas. Så skal spændingen gerne stige til f.eks. 14,x volt.
Lyser positionslyset?
Er det originale dele?
Har spændingsregulatoren virket tidligere eller har lyset aldrig virket med den nye spændingsregulator?
Tjek gul og hvid ledning ved generator og spændingsregulator.
Tjek stelforbindelsen ved generator.
Sørg for de har god forbindelse.
Mål spænding på batteriet med motoren slukker. F.eks. 12,x volt.
Start motoren og giv lidt gas. Så skal spændingen gerne stige til f.eks. 14,x volt.
Ingen positionslys
Ikke originale dele
Lyset har ikke virket med den nye spændingsregulator
Hvor sidder stelforbindelse ved generator ?
Batteri viser ca 12 og stiger til ca 13
Ikke originale dele
Lyset har ikke virket med den nye spændingsregulator
Hvor sidder stelforbindelse ved generator ?
Batteri viser ca 12 og stiger til ca 13
- Landbo
- 12. Rang
- Køretøjer: GEV1000 45 Km/h
- Geografisk sted: Thy
Formoder det ville være konstruktivt du måler om der er 12 volt oppe i din lyskontakt.
Hilsen Leif.
Der er 2 volt i kontakten og imellem en 1/2 og 1 ohm i hvid og gul ledning fra stator men i stikket ved spændningsregulator er der 143 ohm på den hvide ledning ?
12 volt i kontakt
-
- 15. Rang
Hvis spændingsregulatoren ikke er original kunne det måske være den ikke passer eller ledninger ikke sidder som de skal.
Eventuelt kom med link til den du har købt. Se om der står den passer til din model.
Hvis du har mulighed for det så prøv med en anden spændingsregulator. Original hvis du har mulighed for det.
Statoren får vist stelforbindelse gennem det metal den er monteret på motorblokken med.
Mål modstand på stator med stikket taget af:
hvid - gul
hvid - motorblok
gul - motorblok
Måler du 12 volt vekselstrøm i lyskontakten? Hvordan har du målt?
Når motoren kører så prøv og mål om der kommer vekselstrøm hen til lyskontakten (gul + stel).
Og så mål om der kommer strøm ud af lyskontakten (mørkegrøn + stel. Og derefter grå + stel) og tænd og sluk for lyset på kontakten.
Der skulle vel så gerne være 12,x-14,x volt vekselstrøm.
Eventuelt kom med link til den du har købt. Se om der står den passer til din model.
Hvis du har mulighed for det så prøv med en anden spændingsregulator. Original hvis du har mulighed for det.
Statoren får vist stelforbindelse gennem det metal den er monteret på motorblokken med.
Mål modstand på stator med stikket taget af:
hvid - gul
hvid - motorblok
gul - motorblok
Måler du 12 volt vekselstrøm i lyskontakten? Hvordan har du målt?
Når motoren kører så prøv og mål om der kommer vekselstrøm hen til lyskontakten (gul + stel).
Og så mål om der kommer strøm ud af lyskontakten (mørkegrøn + stel. Og derefter grå + stel) og tænd og sluk for lyset på kontakten.
Der skulle vel så gerne være 12,x-14,x volt vekselstrøm.
Spændningsregulator er køb ved t hansen de skriver at enkelte modeller har andet multistik men at det stadig passe og multistikket bare skal tilpasses men mit multistik passer på .Stator er målt igennem og er iorden. Jeg vil prøve at mæle kontakten som du beskriver. Før stator brændte af virkede alt lys jeg skiftede blot stator og cdi og opdagede der ikke var lys og at alle pære var sprunget derfor skiftede jeg spændningsregulator havde den dog startet uden batteri da det stod til opladning . Kan det ødelægge regulatoren ?
-
- 15. Rang
Tror ikke det ødelægger spændingsregulatoren.
Kig om pærerne er sprunget igen.
Kig om pærerne er sprunget igen.
Det er de ikke