Har før hørt en smule om den omtalte teknologi uden at blive videre klog på hvordan og hvorledes. Her er en video hvori man lover teknologien skulle komme på markedet i 2023.
https://www.youtube.com/watch?v=QZdWxWtQBHs
Hilsen Leif.
Ny batteriteknologi Sodium-Ion.
- Landbo
- 12. Rang
- Indlæg: 1657
- Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
- Køretøjer: GEV1000 45 Km/h
- Geografisk sted: Thy
Re: Ny batteriteknologi Sodium-Ion.
Så er Sodium-Ion celler endelig kommet ud i fri handel. Der sælges HAKADI Rechargeable Sodium-ion Battery 3V 3500mAh/10.5WH celler i størrelsen 26700 på AliExpress. Prisen er pt 100 US $ for 20 stk med 7-10 dages levering fra Polen, hvis nogen føler sig fristet.
Energitæthed i cellerne, er som man formodentlig fornemmer ikke så stor da en 26700 celle "kun" indeholder den samme energi man kan stable ind i en 18650 i dag. Den bliver forhåbentlig bedre ud i fremtiden.
Det syntes endnu og være svært og kunne finde en billig BMS til cellerne, dog kan de dyre programerbare fra JK og Daly bruges hvis man har lyst til at lege.
https://www.aliexpress.com/item/1005005 ... Redirect=y
Hilsen Leif.
Energitæthed i cellerne, er som man formodentlig fornemmer ikke så stor da en 26700 celle "kun" indeholder den samme energi man kan stable ind i en 18650 i dag. Den bliver forhåbentlig bedre ud i fremtiden.
Det syntes endnu og være svært og kunne finde en billig BMS til cellerne, dog kan de dyre programerbare fra JK og Daly bruges hvis man har lyst til at lege.
https://www.aliexpress.com/item/1005005 ... Redirect=y
Hilsen Leif.
- Landbo
- 12. Rang
- Indlæg: 1657
- Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
- Køretøjer: GEV1000 45 Km/h
- Geografisk sted: Thy
Re: Ny batteriteknologi Sodium-Ion.
Lidt mere info omkring den nye teknologi via YouTube.
Hilsen Leif.
Hilsen Leif.
Re: Ny batteriteknologi Sodium-Ion.
Spændende, jeg har også set dem omtalt på div. RC forum.
- Landbo
- 12. Rang
- Indlæg: 1657
- Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
- Køretøjer: GEV1000 45 Km/h
- Geografisk sted: Thy
Re: Ny batteriteknologi Sodium-Ion.
Ja absolut, især når man tænker på at prisen skulle komme så langt ned de skulle kunne købes for noget der ligner kr 200 pr kW i dagens penge. Den eneste "fejl" jeg kan se ved den type, er at energitætheden kun er den halve af hvad et tilsvarende LiFePo4 kan levere. Nu må vi se om det kommer til at passe.
Hilsen Leif.