Så gik plastikket til at se bremsevæskeniveauet i stykket.
Det er gået i opløsning. Måske det ikke kan tåle sollys eller bremsevæske i længere tid.
Det var uklart så jeg ville gnide lidt på det med nogle blade/græs men det kunne det åbenbart ikke holde til.
Har i nogen god ide til hvordan jeg kan lukke hullet tæt?
Måske en bolt og møtrik.
Men der skal vel være noget til at tætne hullet som kan tåle bremsevæske.
Var ude for præcis det samme på min Baotian. Jeg tog en bolt og møtrik, og spændte det samme med 2 stk 1/2" standard- fiber-agtige pakninger. Det har holdt siden.
Kan desværre ikke lige finde billedet..
Har købt mig noget epoxy som jeg vil prøve at bruge som vindue i bremsevæskebeholderen.
Der står det er til metal.
Nu kan jeg se det åbenbart bliver metalfarvet når den tørre. Ville ellers gerne havde haft det gennemsigtigt.
Der var også en anden slags (som der ikke stod metal på) som åbenbart bliver gennemsigtig.
Står det er modstandsdygtigt overfor vand og olie så håber det kan holde til bremsevæske. Loctite Power Epoxy Metal
Loctite Power Epoxy Metal.jpg (85.86 KiB) Vist 3393 gange
Så er der kommet epoxy i hullet.
Epoxylaget er omkring 1,5 cm tykt.
Der var meget bremsevæske i da jeg tog låget af så det flød lidt ud ved kanten da jeg sætte låget på igen.
Nu er der måske for lidt fordi noget af det gik til spilde.
Man kan godt tage banjobolten af bremsevæskebeholderen uden at alt bremsevæsken render ud fordi stemplets tætningsringe holder på bremsevæsken så det var ikke så slemt at tage af some jeg havde troet. Tænkte jeg skulle tømme hele bremsevæskebeholderen for at tage den af scooteren.
Jeg pressede den yderste ring i så epoxyen havde lidt ekstra at gribe fat i så det ikke kan komme ud som en prop.
Min strømmåler siger nu 0,83 kWh fra fuldt afladt batteri til fuldt opladt batteri. Efter 6 timer 26 minutter. Kan dog godt være det var fuldt opladt noget tidligere end det.
Betyder det så cirka at jeg har en batterikapacitet på 830 Wh?
Batteriet er 48V 25Ah (1200 Wh). Fra ny.
scootergrisen skrev: ↑1. september 2022 13:59
Min strømmåler siger nu 0,83 kWh fra fuldt afladt batteri til fuldt opladt batteri. Efter 6 timer 26 minutter. Kan dog godt være det var fuldt opladt noget tidligere end det.
Betyder det så cirka at jeg har en batterikapacitet på 830 Wh?
Batteriet er 48V 25Ah (1200 Wh). Fra ny.
Når du lader på dit batteri taber du et sted mellem 5-15% i varme i batteriet og laderen, hvilket du først skal trække fra inden du prøver at skønne hvor meget power du har på tanken. Regner du efter, vil du opdage at regnestykket med bare 10% tab slet ikke ser godt ud i dit batteris favør. Prøv og lave samme måling på dit andet batteri.
Eventuelle fejlkilder, din Watt måler kan være fejlbehæftet.
Når jeg trykker højre bremsegreb ind så specielt de første par gange jeg trykket det ind så er stemplet lidt forsinket i at komme ud.
Da jeg sætte den ødelagte støvhætte på så gav jeg den også lidt transmissionsolie for at beskytte det men måske gummiringen (støvhætten) mod stemplet og det tykke olie gør at stemplet har for meget modstand når det kommer ud.
Vil prøv at tage gummiringen ud og se om det hjælper.