Olie/bremsevæske spørgsmål
- Jps
- 13. Rang
- Indlæg: 3592
- Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
- Køretøjer: Ivecar Plus 2023 kørt 6.500 km
- Geografisk sted: Lolland
Re: Olie/bremsevæske spørgsmål
Måske et dumt spørgsmål, især set ud fra at jeg har rodet med bremsere flere gange gennem årene. Men jeg kan sgu't huske om at når man tager låget af væskebeholderen, så kommer der jo luft til. Og når man så sætter låget på igen, skal systemet vel udluftes??
- Landbo
- 12. Rang
- Indlæg: 1668
- Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
- Køretøjer: GEV1000 45 Km/h
- Geografisk sted: Thy
Re: Olie/bremsevæske spørgsmål
Nej der skal være luft på overfladen af væsken i væskebeholderen, ellers bliver der vaccum/undertryk i beholderen så du ikke kan trykke håndtaget ind og dermed bremse.
Operationen med og kigge efter bremsevæske og eventuel påfylde væske på begge håndtag, burde kunne klatres på under et kvarter inklusiv aftagning/påsætning af "låget" over styret.
Gå du roligt igang med operationen, Leif.
Senest rettet af Landbo 30. juli 2022 12:09, rettet i alt 1 gang.
-
- 15. Rang
- Indlæg: 11341
- Tilmeldt: 11. april 2010 11:30
Re: Olie/bremsevæske spørgsmål
Bremsevæskebeholderen (rummet under låget) kommer ikke under tryk.
Det er først efter stemplet (som du trykker ind med bremsegrebet) at der kommer tryk.
Stemplet er lige under bunden af rummet.
Det er først efter stemplet (som du trykker ind med bremsegrebet) at der kommer tryk.
Stemplet er lige under bunden af rummet.
- Jps
- 13. Rang
- Indlæg: 3592
- Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
- Køretøjer: Ivecar Plus 2023 kørt 6.500 km
- Geografisk sted: Lolland
Re: Olie/bremsevæske spørgsmål
Jeg takker for oplysningerne . Jeg håber jeg kan få noget tid til overs så jeg kan fikse problemet med bremserne. Jeg vil jo så starte med forbremsen, da den jo er nemmest at komme til.
- FAL
- 4. Rang
- Indlæg: 45
- Tilmeldt: 8. april 2020 22:06
- Køretøjer: PGO T-Rex 2010
Kymco Super 8 50 4T 2015
Kymco Super 8 50R 2022
Re: Olie/bremsevæske spørgsmål
Det er sandsynligtvis kaliberen der er begyndt at “hænge”. Kuren er som regel ny kaliber eller rensning af de glidere og skinnen klodsen kører på. Rensning er absolut et servicepunkt man bør overholde da kaliberen ellers korroderer fast.
Bremsevæske optager luften fugtighed og skal derfor skiftes med rimeligt interval
Bremsevæske optager luften fugtighed og skal derfor skiftes med rimeligt interval