Scooter 4 takt
Scooter 4 takt
Hej der ude.
Jeg har et stort problem med en 4 takt scooter som jeg ikke kan få til at køre ordentligt i tomgang den opfører sig som om den får falsk luft, køre meget ujævn op og ned i omdrejninger, fuldstændig umuligt at justere, men næsten alt er skiftet.
Følgende er skiftede.
Karburator. (Originale standard)
Studs. (Originale standard)
Strmpel. (Originale standard)
Cylender. (Originale standard)
Topstykke. ( Uden SLS standard)
Udstødning. (Originale standard)
Ventiler. ( justeret til 0,9 på begge to)
Håber virkelig der er nogen der ude der her en løsning på mit problem.
På forhånd tak.
Jeg har et stort problem med en 4 takt scooter som jeg ikke kan få til at køre ordentligt i tomgang den opfører sig som om den får falsk luft, køre meget ujævn op og ned i omdrejninger, fuldstændig umuligt at justere, men næsten alt er skiftet.
Følgende er skiftede.
Karburator. (Originale standard)
Studs. (Originale standard)
Strmpel. (Originale standard)
Cylender. (Originale standard)
Topstykke. ( Uden SLS standard)
Udstødning. (Originale standard)
Ventiler. ( justeret til 0,9 på begge to)
Håber virkelig der er nogen der ude der her en løsning på mit problem.
På forhånd tak.
-
- 15. Rang
- Indlæg: 11333
- Tilmeldt: 11. april 2010 11:30
Re: Scooter 4 takt
Måske noget med indsugningsstudsen eller isolatorstykket mellem topstykket og indsugningsstudsen.
Tjek at den sidder tæt i begge ender.
Tjek o-ringene. Kan være det mangler eller er flade.
Tjek studsen. Den kan sidde løst.
Tjek at vacuumslangen er monteret og tæt.
Løsn spændebåndet helt og sørg for karburatoren sidder helt korrekt på indsugningsstudsen før du spænder båndet.
Tjek at isolatorstykket ikke er knækket.
Tjek at den sidder tæt i begge ender.
Tjek o-ringene. Kan være det mangler eller er flade.
Tjek studsen. Den kan sidde løst.
Tjek at vacuumslangen er monteret og tæt.
Løsn spændebåndet helt og sørg for karburatoren sidder helt korrekt på indsugningsstudsen før du spænder båndet.
Tjek at isolatorstykket ikke er knækket.
Re: Scooter 4 takt
Tak for svar,
Alt er kontrolleret, jeg begyndte at skifte dele da jeg ikke kunne komme det til livs før, men efter alt er skiftet er problemet stadigvæk det samme, der er ingen ændringer i måden den opføre sig på. Så jeg er fuldstændig på bar bund, selv vacuumslangen er skiftet og vacuumdåsen på tanken også skiftet. Hvor kan den ellers trække falsk luft fra?
Alt er kontrolleret, jeg begyndte at skifte dele da jeg ikke kunne komme det til livs før, men efter alt er skiftet er problemet stadigvæk det samme, der er ingen ændringer i måden den opføre sig på. Så jeg er fuldstændig på bar bund, selv vacuumslangen er skiftet og vacuumdåsen på tanken også skiftet. Hvor kan den ellers trække falsk luft fra?
Re: Scooter 4 takt
Har du gået tændingssiden igennem ? Jeg havde en MC for år tilbage, den gik meget ujænt i tomgang, nogle gange mere end andre, og der mente min mekaniker også at den trak falsk luft, men det viste sig at være en dårlig tændspole til en af cylindrende. Efter den blev uskiftet, var problemet ovre...
Re: Scooter 4 takt
Nej tænding er ikke kontrolleret, men der er en der skriver at ventiler skal stå 0,08 og ikke 0,09, og det er det der er mit problem, kan det virkelig gøre så stor en forskel?
-
- 15. Rang
- Indlæg: 11333
- Tilmeldt: 11. april 2010 11:30
Re: Scooter 4 takt
Du skrev 0,9 i første indlæg var det en fejl?
-
- 15. Rang
- Indlæg: 11333
- Tilmeldt: 11. april 2010 11:30
Re: Scooter 4 takt
Har ikke prøvet men der er andre der har skrevet om at sprøjte dieselstart på.
Hvis der så er utæt så stiger omdrejningerne vist.
Hvis der så er utæt så stiger omdrejningerne vist.
Re: Scooter 4 takt
OK, det må jeg prøve og så kontrollere jeg også lige tændnig samtidig.
-
- 15. Rang
- Indlæg: 11333
- Tilmeldt: 11. april 2010 11:30
Re: Scooter 4 takt
Hvad er det for en scooter?
Hvad er det for et motorsystem?
Tænker på hvis det er med elektronik indsprøjtning.
Hvad er det for et motorsystem?
Tænker på hvis det er med elektronik indsprøjtning.