Scootergrisen's VGA Vax
-
- 15. Rang
- Indlæg: 11333
- Tilmeldt: 11. april 2010 11:30
Re: Scootergrisen's VGA Vax
Mens jeg havde sædeboksen af der kiggede jeg på om jeg kunne få batterikablet til at nå et batteri der står på fodtrinnet.
Det kunne jeg godt hvis kablet er helt lige. I hvert fald uden sædet er monteret.
Det er sådan lige på grænsen hvad kabellængde angår.
Men tror godt jeg kan få den til det hvis jeg laver hul i sædeboksen og måske venstre sideskjold.
Ved dog ikke om sædet er for meget i vejen.
Der er ikke rigtig noget længde at give af ved controlleren.
Men jeg kunne måske flytte controlleren ind under sædet hvis det ellers ikke kan lade sig gøre.
Der er et indhak på kanten af sædeboksen hvor et kabel kan gå gennem mens sædet er lukket men så er kablet ikke lige hvis det bruges.
Hvis det kan lykkedes så vil det være meget lettere at skifte mellem to batterier sådan her:
Jeg kan nøjes med at låse sædet op og flytte stikket fra det ene batteri til det andet og lukke sædet.
Sammenlignet med det måde jeg gør det på nu:
Låse op for sædet og låse op for batterierne og tage batterikablet af og flytte batteriet der er under sædet ned på jorden og flytte det som er på fodtrinnet under sædet og det på jorden skal flyttes til fodtrinnet og batterikablet skal sættes på og batterierne låses og sædet lukkes.
Kan godt være man kun skal gøre det én gang per tur men det bliver kedeligt.
Specielt i mørke og batterikablet er jo taget af så der er ikke lys på scooteren.
Det kunne jeg godt hvis kablet er helt lige. I hvert fald uden sædet er monteret.
Det er sådan lige på grænsen hvad kabellængde angår.
Men tror godt jeg kan få den til det hvis jeg laver hul i sædeboksen og måske venstre sideskjold.
Ved dog ikke om sædet er for meget i vejen.
Der er ikke rigtig noget længde at give af ved controlleren.
Men jeg kunne måske flytte controlleren ind under sædet hvis det ellers ikke kan lade sig gøre.
Der er et indhak på kanten af sædeboksen hvor et kabel kan gå gennem mens sædet er lukket men så er kablet ikke lige hvis det bruges.
Hvis det kan lykkedes så vil det være meget lettere at skifte mellem to batterier sådan her:
Jeg kan nøjes med at låse sædet op og flytte stikket fra det ene batteri til det andet og lukke sædet.
Sammenlignet med det måde jeg gør det på nu:
Låse op for sædet og låse op for batterierne og tage batterikablet af og flytte batteriet der er under sædet ned på jorden og flytte det som er på fodtrinnet under sædet og det på jorden skal flyttes til fodtrinnet og batterikablet skal sættes på og batterierne låses og sædet lukkes.
Kan godt være man kun skal gøre det én gang per tur men det bliver kedeligt.
Specielt i mørke og batterikablet er jo taget af så der er ikke lys på scooteren.
-
- 15. Rang
- Indlæg: 11333
- Tilmeldt: 11. april 2010 11:30
Re: Scootergrisen's VGA Vax
Så fik jeg rodet med at få batterikablet til at nå ud til et batteri udenfor sædeboksen.
Og det lykkedes.
Er det virkelig første gang jeg har kørt på scooteren uden batteri under sædet? Ja det tror jeg.
Nu kan batterikablet både nå et batteri på fodtrinnet og på bagagebæreren (hvis det ligger ned).
Tror jeg vil foretrække fodtrinnet pga. at det nok er bedst hvad vægtfordeling angår.
Venter lidt med at tage billeder indtil jeg har fået lavet det godt og testet det noget tid.
Det største problem er at batterikablet ikke er så langt.
Derefter er det et problem at batterikablet skal sættes på batteriet i en bestemt vinkel.
Det kan være svært at placere batteriet så det passer med den måde kablet skal vinkles.
Kablet er meget tykt/stift og kan været svært at dreje så det passer til stikket på batteriet.
Prøver om jeg kan få det til at virke med 2 batterier på fodtrinnet.
Håber jeg kan flytte batterikablet fra det ene batteri til det andet uden at jeg skal flytte rundt på batterierne. Fordi batterierne skal jo være låst fast.
Jeg skal dog låse sædet op for at flytte batterikablet men det går nok.
Og det lykkedes.
Er det virkelig første gang jeg har kørt på scooteren uden batteri under sædet? Ja det tror jeg.
Nu kan batterikablet både nå et batteri på fodtrinnet og på bagagebæreren (hvis det ligger ned).
Tror jeg vil foretrække fodtrinnet pga. at det nok er bedst hvad vægtfordeling angår.
Venter lidt med at tage billeder indtil jeg har fået lavet det godt og testet det noget tid.
Det største problem er at batterikablet ikke er så langt.
Derefter er det et problem at batterikablet skal sættes på batteriet i en bestemt vinkel.
Det kan være svært at placere batteriet så det passer med den måde kablet skal vinkles.
Kablet er meget tykt/stift og kan været svært at dreje så det passer til stikket på batteriet.
Prøver om jeg kan få det til at virke med 2 batterier på fodtrinnet.
Håber jeg kan flytte batterikablet fra det ene batteri til det andet uden at jeg skal flytte rundt på batterierne. Fordi batterierne skal jo være låst fast.
Jeg skal dog låse sædet op for at flytte batterikablet men det går nok.
-
- 15. Rang
- Indlæg: 11333
- Tilmeldt: 11. april 2010 11:30
Re: Scootergrisen's VGA Vax
Har købt nogle flere klisterreflekser.
Jeg skiftede for noget tid siden forgaffelbenene hvor der sad reflekser på så mangler nogle på de nye.
De er rigtig gode så kan godt anbefale dem. Ved dog ikke præcist hvad de kaldes dem her.
Købt i en cykelbutik. Gav 8 kr. stykket denne gang.
De reflekterer lyset rigtig godt og de bliver siddende. Også på flader der buer. Selv på den matte overflade bag på sidespejlene.
Eneste problem jeg har oplevet er hvis man klipper i dem så kan cellerne og farvelaget hvor man klipper falde ud så cellen hvor man klipper reflekterer hvidt eller mangler.
Jeg skiftede for noget tid siden forgaffelbenene hvor der sad reflekser på så mangler nogle på de nye.
De er rigtig gode så kan godt anbefale dem. Ved dog ikke præcist hvad de kaldes dem her.
Købt i en cykelbutik. Gav 8 kr. stykket denne gang.
De reflekterer lyset rigtig godt og de bliver siddende. Også på flader der buer. Selv på den matte overflade bag på sidespejlene.
Eneste problem jeg har oplevet er hvis man klipper i dem så kan cellerne og farvelaget hvor man klipper falde ud så cellen hvor man klipper reflekterer hvidt eller mangler.
-
- 15. Rang
- Indlæg: 11333
- Tilmeldt: 11. april 2010 11:30
Re: Scootergrisen's VGA Vax
Man skal åbenbart sætte reflekserne korrekt på første gang da man ikke får mere end ét forsøg.
Ville justere lidt på en af de orange jeg lige havde sat lidt af enden på men så blev den revnet over.
Ville smøre mit centerstøtteben men har jo nok smidt alt min motorolie ud.
Men jeg havde noget skæreolie på spray til når man borer huller i metal så prøvede jeg med det.
Brugte det også i diverse låse.
Sikke en forskel det gjorde i sædelåsen den virker meget bedre nu.
Ville justere lidt på en af de orange jeg lige havde sat lidt af enden på men så blev den revnet over.
Ville smøre mit centerstøtteben men har jo nok smidt alt min motorolie ud.
Men jeg havde noget skæreolie på spray til når man borer huller i metal så prøvede jeg med det.
Brugte det også i diverse låse.
Sikke en forskel det gjorde i sædelåsen den virker meget bedre nu.
-
- 15. Rang
- Indlæg: 11333
- Tilmeldt: 11. april 2010 11:30
Re: Scootergrisen's VGA Vax
Det skæreolie jeg sprøjtede i låsene ser ud til at virke fint men der er sort olie på nøglen i lang tid efter når man tager nøglen ud.
Måske låsespray ikke gør nøglen sort af olie i så lang tid efter og det er vist mere klart.
Måske låsespray ikke gør nøglen sort af olie i så lang tid efter og det er vist mere klart.
- Kymconørden
- 11. Rang
- Indlæg: 1264
- Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
- Køretøjer: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008
Re: Scootergrisen's VGA Vax
Nej nej! Skæreolie er lavet til at metal bedre skærer i metal, og er IKKE en smøre-olie! Skynd dig at "skylle det ud" med en rigtig smøre-olie. Selv bruger jeg et par dråber motorolie i låsen/på nøglen, i ny og næ.
- Landbo
- 12. Rang
- Indlæg: 1662
- Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
- Køretøjer: GEV1000 45 Km/h
- Geografisk sted: Thy
Re: Scootergrisen's VGA Vax
Det meste skæreolie er faktisk blandbar med vand, så det er nok en rigtig dårlig ide og bruge det til låse.Kymconørden skrev: ↑7. april 2022 06:14 Nej nej! Skæreolie er lavet til at metal bedre skærer i metal, og er IKKE en smøre-olie! Skynd dig at "skylle det ud" med en rigtig smøre-olie. Selv bruger jeg et par dråber motorolie i låsen/på nøglen, i ny og næ.
Der er normalt grafit i låseolie, så det sorte du du får med ud er faktisk alt det gode du fjerner fra din låseolien.scootergrisen skrev: ↑6. april 2022 23:44 Måske låsespray ikke gør nøglen sort af olie i så lang tid efter og det er vist mere klart.
https://denstoredanske.lex.dk/grafit
Hilsen Leif.
-
- 15. Rang
- Indlæg: 11333
- Tilmeldt: 11. april 2010 11:30
Re: Scootergrisen's VGA Vax
Så er højre bremsekontakt i stykker igen.
I havde spændt en scooterluffe fast med en plastikstrip nær bremsekontakten så måske det har most den.
Jeg havde lidt et problem hvor strømmen til motoren blev afbrudt et kort øjeblik. Måske det er kunne være bremsekontakten så har taget ledningerne af.
Det er ellers på en måde at foretrække at den ikke bremser elektrisk når bremsekontakten aktiveres fordi det gør det svært at dosere hvor meget der skal bremsen når man bare vil bremse en smule.
I havde spændt en scooterluffe fast med en plastikstrip nær bremsekontakten så måske det har most den.
Jeg havde lidt et problem hvor strømmen til motoren blev afbrudt et kort øjeblik. Måske det er kunne være bremsekontakten så har taget ledningerne af.
Det er ellers på en måde at foretrække at den ikke bremser elektrisk når bremsekontakten aktiveres fordi det gør det svært at dosere hvor meget der skal bremsen når man bare vil bremse en smule.
-
- 15. Rang
- Indlæg: 11333
- Tilmeldt: 11. april 2010 11:30
Re: Scootergrisen's VGA Vax
I bremsekontakten der ikke virkede var fjederen i den ene ende blevet rettet ud så den havde sluppet hvor den ellers skulle holde fast på kobbervippearmen.
Sammenligne med tidligere billeder på højre bremsekontakt
Det må vel være pga. varme. Altså strømmen går gennem fjederen.
Der er en smule grønt ir her hvor metallet er tættest på det andet metal så har slebet det en del så der er større afstand.
Sammenligne med tidligere billeder på højre bremsekontakt
Det må vel være pga. varme. Altså strømmen går gennem fjederen.
Der er en smule grønt ir her hvor metallet er tættest på det andet metal så har slebet det en del så der er større afstand.