Det er vist kun grafisk voltmeter, km-tæller, hastighed som tal og hastighed som streger jeg har set i brug.
Der er andre indikatorer på displayet såsom temperaturmåler og blinklysindikatorer osv. men det er åbenbart ikke i brug.
Nulstilling af km-tæller:
Hvis nøglen drejes i tændingslåsen 5 gange (sluk - tænd, sluk - tænd, sluk - tænd, sluk - tænd, sluk - tænd) så viser km-tælleren 00000.
Producenten er muligvis:
Shine-Te
安显电子
Modellen er muligvis:
SHT117-Y68DT
Justering af hastighedsvisning:
LR: (variabel modstand (203) eller hvad det er) kan bruges til at finjustere hastighedsvisningen.
Ved at justere modstanden kan visningen komme ned på 13 km/t og op til 37 km/t.
Når man drejer på modstanden i urets retning bliver tallet større.
Justeringen virker både til hallsensorledning og den ledige plads over lilla ledning.
Speedometeret viser f.eks. 24 km/t hvis jeg tilslutter 12v+ til den ledige plads ved 速度 (mellem lyseblå og lilla).
Måske disse målinger kan hjælpe til at få en mere præcis måling af km/t og km:
Fartmåler i vejkant viser 26-27 km/t når speedometeret viser 30 km/t.
Fartmåler i vejkant viser 35 km/t når speedometeret viser 40 km/t.
Måling af modstanden mellem de 3 ben:
Kode: Vælg alt
Drejet fuldt modsat urets retning:
venstre højre: 20,2 kΩ
venstre ned: 20,2 kΩ
højre ned: 0,01 kΩ
Speedometeret viser: 13 km/t (ved 12 volt)
Standard:
venstre højre: 15,85 kΩ
venstre ned: 11,11 kΩ
højre ned: 5,09 kΩ
Speedometeret viser: 24 km/t (ved 12 volt)
Drejet fuldt i urets retning:
venstre højre: 6,99 kΩ
venstre ned: 0,01 kΩ
højre ned: 7,00 kΩ
Speedometeret viser: 37 km/t (ved 12 volt)
Stikket fra ledningsnettet har en sort ledning (12 volt +) som ikke bliver ført videre til speedometeret.
Måske det er 12 volt + som speedometeret måske ikke har brug for hvis den får 48 volt + fra batteriet.
Stikkene har en gul ledning på ledningsnetsiden som bliver til rød ledning til speedometersiden.
Den har forbindelse til batteri+ når tændingslåsen er på ON. Det vil sige den får 48 volt.
Ledningsfarver og pladser på printpladen:
grøn: jord (batteri-)
rød: 48v+ (batteri+ når tændingslåsen er drejet til ON)
lyseblå: indikator for højre blinklys
ledig: kan måske være det er til hastighedsmåler fra forhjulet til hvis den lilla ledning med ikke bruges. hvis jeg tilslutter 12 volt + her så vises 24 km/t.
lilla: controller - HALL speed shown on display (or one-wire display). muligvis en ledning hvor diverse information kan komme gennem fra controller til display. I hvert fald hastighed. Kan være controlleren er indstillet til at bruge ledningen til "HALL speed" men jeg tror hvis den blev brugt som "one-wire display" at så ville flere ting i displayet virke.
orange: indikator for venstre blinklys
ledig: indikator for lav hastighed: hvis jeg tilslutter 12 volt + her så vises "1" i displayet
ledig: indikator for medium hastighed: hvis jeg tilslutter 12 volt + her så vises "2" i displayet
ledig: indikator for høj hastighed: hvis jeg tilslutter 12 volt + her så vises "3" i displayet
mørkeblå: indikator for fjernlys
Jeg har skannet den kinesiske tekst på printpladen for at finde ud af hvad der står og oversat det så"godt jeg kan.
电源负极 (strømforsyning minus (-)): grøn
电源正极 (strømforsyning minus (+)): rød
右转 (højresving): lyseblå
速度 (hastighed): ledig
一线通 (et eller andet med one-line pass): lilla
左转 (venstresving): orange
低速 (lav hastighed): ledig
中速 (medium hastighed): ledig
高速 (høj hastighed): ledig
大灯 (fjernlys): blå
安显68代4 (anxian 68 generation 4)
SHT117-Y68DT
2016-1-5.
安显电子 (Anxian Electronics)
安显68代48V正控霍尔速度 (Anxian 68 Generation 48V Positiv kontrol hallhastighed)
注:撕毁保修无效 2018. 5. 29 (Bemærk:Garantien bortfalder ved afrivning 2018. 5. 29)
TEMP: ledig (terminalen til venstre (over T'et) har forbindelse til jord (grøn ledning))
ADJ: ledig
JTAG: ledig
LEFT LAMP RIGHT LCD