Ja det ser sådan ud. Plastikposen, beskytter stikket mod regn. Men det er stadig stikket i væggen, der er defekt. Jeg ladede jo bilen op med en anden ledning.scootergrisen skrev: ↑24. januar 2022 21:18 Hvis dit ladestik stadigvæk ser sådan her ud så tror jeg ikke du behøver lede efter fejlen andre steder.
20211029_131639_001.jpg
City Elf'en's service efter knap 12.000 km
- Jps
- 13. Rang
- Indlæg: 3591
- Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
- Køretøjer: Ivecar Plus 2023 kørt 6.500 km
- Geografisk sted: Lolland
Re: City Elf'en's service efter knap 12.000 km
-
- 15. Rang
- Indlæg: 11336
- Tilmeldt: 11. april 2010 11:30
Re: City Elf'en's service efter knap 12.000 km
Kan ikke læse noget om en anden ledning.
- Jps
- 13. Rang
- Indlæg: 3591
- Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
- Køretøjer: Ivecar Plus 2023 kørt 6.500 km
- Geografisk sted: Lolland
Re: City Elf'en's service efter knap 12.000 km
Den sætning må være smuttet . Men jeg fiksede en anden ledning til ladestikket, og brugte så også en anden stikkontakt.
- Landbo
- 12. Rang
- Indlæg: 1664
- Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
- Køretøjer: GEV1000 45 Km/h
- Geografisk sted: Thy
Re: City Elf'en's service efter knap 12.000 km
Så må der være en elinstallatør der skal på skole igen da noget sådanne sjusk kan foranledige en rask lille ildløs.
Hilsen Leif.
- Jps
- 13. Rang
- Indlæg: 3591
- Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
- Køretøjer: Ivecar Plus 2023 kørt 6.500 km
- Geografisk sted: Lolland
Re: City Elf'en's service efter knap 12.000 km
Der har idag været en elektriker forbi og måle på diverse stik, og på tavlen. Der er intet i vejen med strømmen i huset, eller udendørsstikket. Men når bilen bliver sat til med ladekablet i det stik jeg har brugt længe, så slår den stadig relæet fra. Så fejlen kan måske ligge i ladekablet eller laderen i "bilen". Bare mærkeligt, at den kunne lades op med den forlængerledning jeg lavede plus ladekablet ved at sætte det i et andet stik.
- Landbo
- 12. Rang
- Indlæg: 1664
- Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
- Køretøjer: GEV1000 45 Km/h
- Geografisk sted: Thy
Re: City Elf'en's service efter knap 12.000 km
Hvorfor lod du ikke eltrikkeren måle fejlstrøm fra bilens chassis eller gennem jordledningen med begge kabler når han alligevel var på matriklen ?Jps skrev: ↑25. januar 2022 20:53 Der har idag været en elektriker forbi og måle på diverse stik, og på tavlen. Der er intet i vejen med strømmen i huset, eller udendørsstikket. Men når bilen bliver sat til med ladekablet i det stik jeg har brugt længe, så slår den stadig relæet fra. Så fejlen kan måske ligge i ladekablet eller laderen i "bilen". Bare mærkeligt, at den kunne lades op med den forlængerledning jeg lavede plus ladekablet ved at sætte det i et andet stik.
PHFI relæet kobler kun fra når den strøm der går i fasen ikke matcher det der går gennem nullen i tavlen. Er der et forbrug til jord slår relæet fra.
EDIT: Kan det tænkes den "gode" ladekabel du har mangler en jord i i kablet eller har en afbrudt jordforbindelse, mens det kabel der klapper PHFI relæet har en ok jord gennem kablet ?
Hilsen Leif.
Senest rettet af Landbo 26. januar 2022 04:55, rettet i alt 1 gang.
- GYS
- 9. Rang
- Indlæg: 531
- Tilmeldt: 20. september 2012 00:25
- Køretøjer: Yamasaki GYS
Motorcykel: Duke 200
Re: City Elf'en's service efter knap 12.000 km
Kan man få LiOn batterier til City Elf - hvis det er muligt, skal man måske overveje det når der alligevel udskiftes batterier.
- Jps
- 13. Rang
- Indlæg: 3591
- Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
- Køretøjer: Ivecar Plus 2023 kørt 6.500 km
- Geografisk sted: Lolland
Re: City Elf'en's service efter knap 12.000 km
Jeg aner intet om kablet har jord. Men der er 3 ben i stikket på kablet. Og da jeg ikke har forstand på el, så tænkte jeg ikke på, at han skulle ha' målt fra bilen af.Landbo skrev: ↑25. januar 2022 21:26Hvorfor lod du ikke eltrikkeren måle fejlstrøm fra bilens chassis eller gennem jordledningen med begge kabler når han alligevel var på matriklen ?Jps skrev: ↑25. januar 2022 20:53 Der har idag været en elektriker forbi og måle på diverse stik, og på tavlen. Der er intet i vejen med strømmen i huset, eller udendørsstikket. Men når bilen bliver sat til med ladekablet i det stik jeg har brugt længe, så slår den stadig relæet fra. Så fejlen kan måske ligge i ladekablet eller laderen i "bilen". Bare mærkeligt, at den kunne lades op med den forlængerledning jeg lavede plus ladekablet ved at sætte det i et andet stik.
PHFI relæet kobler kun fra når den strøm der går i fasen ikke matcher det der går gennem nullen i tavlen. Er der et forbrug til jord slår relæet fra.
EDIT: Kan det tænkes den "gode" ladekabel du har mangler en jord i i kablet eller har en afbrudt jordforbindelse, mens det kabel der klapper PHFI relæet har en ok jord gennem kablet ?
Hilsen Leif.
- Landbo
- 12. Rang
- Indlæg: 1664
- Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
- Køretøjer: GEV1000 45 Km/h
- Geografisk sted: Thy
Re: City Elf'en's service efter knap 12.000 km
Ja det er ærgeligt, så du må i gang med dit multimeter sat på Ohm og måle ledningerne igennem selv.
Hilsen Leif.